| "ÇİÇEĞİ 
                BURNUNDA" YAYINLAR  Bülent 
                Irkkan Deniz Som'un Vaziyet'inden;"CNN Türk'ün "merkez stüdyosu"ndan Mehmet Ali Birand 
                heyecanla "Burçin Bağdat'ta durum nedir? Bombardıman sürüyor 
                mu? diye soruyor. Burçin "cephe"den büyük bir hayal 
                kırıklığı içinde şefine yanıt veriyor: "Mehmet Ali Birand, 
                maalesef bombardıman 15 dakika önce sona erdi."
 
 Bu da benden;
 Meclis'teki saygıdeğer milletvekillerimizin çok önemli bir kısmının 
                telaffuz ettiği biçimde Amarikan Oparasyonu'nun ilk saatleri, 
                yer yine CNN Türk'ün merkez stüdyosu;
 Çiğdem Anat : Hani operasyonun ilk saatlerinde bir bomba atacaklardı 
                ve bu bombayla birlikte Irak'ın bütün elektrik ve haberleşme hatları 
                felç olacaktı. Merakla bekledim ama Irak TV'si yayınına devam 
                ediyor?,
 Mehmet Ali Birand (Irak TV'sinin görüntülerine dönerek): Ben de 
                bekledim ama maalesef öyle bir şey olmadı.
 Bu arada Irak TV'sinin görüntüleri kesilir gibi oldu, stüdyoda 
                bir kıpırdanma oldu ama nafile, görüntüler kesintisiz sürdü.
 
 Sinirlerim bozuldu, yazmadan edemeyeceğim (hem zaten yazdıklarıma 
                zurnanın zırt dediği yerdeki editörün dışında kim karışabilir 
                ki ?) Boşverin sanatı, fotoğrafı filan. Sizlere bu sayıda hararetle 
                önereceğim kitap "Kimmeryalı Conan". Gençliğimde 
                (aslında pek de genç sayılmazdım, afedersiniz eşşek kadar olmuştum 
                okumaya başladığım zaman) barbar Conan'ı okurdum. Hani şu bir 
                yandan korsanlar kraliçesi Belit'i bir kere vermesi konusunda 
                ikna etmeye çalışırken, diğer taraftan düşmanlarının kafasını 
                Vendiya bostanlarındaki karpuz gibi ikiye ayıran ilkel çağların 
                yenilmez savaşçısı Conan. Maceralarında istilalar, kralların devrilmesi, 
                yağmalar ve bol miktarda kan vardır. Yani günümüzdekinin tıpkısının 
                aynısı (eksiği var, fazlası yok), tek bir farkla :  Kimmeryalı 
                Conan'ın savaşları namusluydu.
 
 Conan, şimdilerde kitapçılara düştü ve fiyatları da arttı. Bulabiliyorsanız 
                gazete büfelerinde satılan baskıları okuyun, daha ucuz oluyorlar.
 
 Gelelim asıl konumuza;Aşağıda tanıtımı yapılan kitaplara ait bilgileri, kitabevi raflarından, 
                web sitelerinden ve bize bilgisi gönderilen verilerden derledik. 
                Varlığından haberdar olduğumuz birkaç yayının ise, bilgilerine 
                ulaşamadığımız için bu sayfalarda yer veremedik. Fotoğraf ile 
                ilgili yayınların okurları ile buluşmasında bir sıkıntı var. Bunun 
                en önemli nedenlerinden birisi kitabevlerinin fotoğraf ile ilgili 
                yayınlara yeterince ilgi göstermemesi. Sevgili okurlar, lütfen 
                kitabevlerinden ısrarla fotoğraf konusundaki kitapları, albümleri 
                isteyiniz, isteyiniz ki onlar da raflarına koymak zorunda kalsınlar.
 
 Sevgili fotoğrafçı dostlarımız, albüm ve kitaplarınızı bas/tırmak 
                için sıkıntı çekiyorsunuz ve biliyoruz ki dağıtımcılar ve kitabevleri 
                de size zorluk çıkartıyorlar. Lütfen aynı çabayı kitabevi rafları 
                için de gösteriniz. Size hayır diyen dağıtımcı ve kitabevlerinin 
                isimlerini bize bildirin, bildirin ki bizde onlara bu satırlardan 
                çağrıda bulunalım. Ayrıca yayımladığınız albüm ve kitapların bilgilerini 
                bize gönderin ki biz de okuyucuya tanıtalım. Yoksa kitabevinden 
                nasıl isteyecekler ?
 Savaşsız ve bol kitaplı günler dilerim.    
                 
                  |  | Kontrast
 Aylık Fotoğraf Gazetesi AFSAD Yayını |   
                  |  |  Herkese 
                      Merhabalar, Elinizde tutmakta olduğunuz bu gazete ile AFSAD, 
                      yeniden süreli bir yayın ile karşınıza çıkmış bulunuyor. 
                      Yayın Kurulu'nda çalışan arkadaşlar, yaklaşık dört-beş aylık 
                      bir hazırlık aşamasından sonra, ortaya çıkarttıkları bu 
                      ürün ile fotoğraf dünyasına bir yenilik kazandırmış oldular. 
                      Büyük emeklerle hazırlanan bu gazetenin, hayra alamet görünen 
                      ilk sayısına, AFSAD adına yazı yazmak gibi gurur verici, 
                      zevkli ve neşeli bir iş ise, bana düştü. Bilenler bilir, AFSAD, 1982-1993 yılları arasında elliyi 
                      aşan sayısıyla ülkemizdeki en uzun soluklu fotoğraf dergisini 
                      çıkartmayı başarmış, daha sonra çeşitli nedenlerle ki en 
                      önemlisi maddi nedenlerden dolayı, yayın hayatına ara vermek 
                      zorunda kalmıştı. Şimdi bu gazete ile kimlik değiştirerek, 
                      yepyeni bir konseptle tekrar karşımıza çıkıyor. 'Gazete 
                      Kontrast' bize iki mutluluğu birden yaşatacak. AFSAD, hem 
                      yayın hayatına kaldığı yerden devam edecek, hem de yepyeni 
                      bir kimlikle fotoğraf izleyicisine farklı bir şeyler sunabilmenin 
                      keyfini yaşayacak. Gazete Kontrast'ın uzun ömürlü olması 
                      hepimizin dileği.
 Ülkemizde fotoğrafçılık ve fotoğraf malzemelerini kullanarak 
                      yapılan sanat ürünleri ile ilgili yayınların az olduğu bir 
                      gerçek. Öte yandan, sayısal teknolojinin de gelişmesi ile 
                      fotoğraf dünyası için zaten mevcut olan ticari alan, büyük 
                      bir sektör haline gelmiş bulunuyor. Fotoğrafa değişik derecelerde 
                      amatör veya profesyonel ilgi duyanların sayısının gittikçe 
                      artmasına rağmen, bu tür yayınlara sponsor ya da reklam 
                      bulma sorununun olduğu gerçeği de mevcut yayınların hayatını 
                      tehlikeye sokuyor. Bir başka gerçek ise Türkiye'de fotoğrafın 
                      ulaştığı noktada fotoğraf derneklerinin öneminin yadsınamaz 
                      olduğudur. Bu gerçeklerle yola çıkan;Gazete Kontrast; fotoğraf 
                      izleyicisinin nabzını tutabileceğine inanıyor. Gazete Kontrast; 
                      günceli yakalamaya çalışırken akıllardaki soruları soracak, 
                      yanıtları bulmaya çalışacak. Okuyuculardan gelecek görüş 
                      ve önerilerin ışığında gelişecek, büyüyecek.
 Sorumluluklarını bilen Yayın Kurulu, karanlığa kurşun sıkmak 
                      yerine, gece gündüz çalışıyor ve hem kendini, hem AFSAD'ı 
                      temsil edecek olan gazeteyi hayata geçiriyor. Yayın Kurulu 
                      yenilikçi bakış açısıyla, içeriğiyle, formatıyla farklı 
                      olmaya çalışıyor. Tarafsız, özgür, analizci, duyarlı, saygılı 
                      olmak ana hedefleri.
 Yayın Kurulunda görev alan arkadaşlara buradan teşekkür 
                      etmek lazım. Tamamen iyi niyetlerle ve karşılıksız çalıştılar. 
                      Ödülleri ise okuyuculardan gelen tepkiler olacak.Nev'i şahsına 
                      münhasır bir gazete olacağı ümidi ile hayır dualarını da 
                      yaparak sözlerimi bitiriyorum. Hepimize hayırlı olsun.
 
 Ankara Fotograf Sanatçıları Derneği Başkanı,
 Gülser GÜNAYDIN
 (Sunuş Yazısından )
 |   
                  |  |   Sahibi 
                      : AFSAD Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği Yazı 
                      İşleri Sorumlusu : Gülçin Tellioğlu
 Yayın Kurulu : Ceyda Taşdelen, Deniz Tokay, Dilek Bal, Mustafa 
                      Alibaşoğlu, Nalan Fındık, Saadet Yanardağ, Serra Topal, 
                      Tan Önder, Uğur Okçu
 Katkıda Bulunanlar : Gökhan Çelikliay Pelin Yılmaz
 Temsilciler : Altan Yüksel(Mersin) Banu Sun(İstanbul) Erol 
                      Özdayı(İzmir) Gülbin Özdamar(Antalya) Hasan Varış(Amasya)
 İsmail Güzelmansur(K.Maraş) Nilüfer Gökeşmeoğlu(İstanbul)
 www.gazetekontrast.org
 Fotograflı 
                      , Fiyatı:1.000.000 TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | Temel 
                      Fotoğraf Bilgisi
 Özer Kanburoğlu
 İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını |   
                  |  | Sanayi 
                      devriminin ardından hızla gelişen dünya, uzun bir süreçten 
                      sonra 1841'de fotoğrafla tanıştı. Özellikle Avrupa’da hızla 
                      yayılan fotoğrafa ilgi bizde hemen olmadı. Ülkemizde fotoğrafa  
                      olan ilgi ancak, 19. yüzyılın son çeyreğinde oluştu. Pera’da 
                      birbiri ardına açılan stüdyolar, bu sektörün ilk temsilcileri 
                      oldu. Gerek dünyada, gerekse ülkemizde hızla gelişen bu 
                      sektörle birlikte, doğal olarak sektördeki eğitim sorunu 
                      da ortaya çıktı. 
 İlk önce batıda 20.yüzyılın ikinci çeyreğinde fotoğraf okulları 
                      açılarak sektördeki ilk eğitim seferberliği başladı. Ülkemizde 
                      ise bu eğitim, türlü zorluklar aşılarak ancak 1978 yılında  
                      başlayabildi. Bugün itibarıyla ülkemizde, 5’ü lisans düzeyinde 
                      3’s, ise ön lisans düzeyinde olmak üzere 8 fotoğraf okulu 
                      bulunmakta ve bu okullarda, gerek fotoğraf sanatına gerekse 
                      fotoğraf sektörüne nitelikli eleman yetiştirmeye devam edilmektedir.
 
 Ancak ne yazık ki, ülkemizdeki fotoğraf eğitimi, geçen süre 
                      içinde bulunduğu türlü zorlukları aşamamış, mevcut bulunan 
                      eğitim kurumları gerek ders araç gereç, gerekse akademik 
                      kadro olarak bir türlü kurumsallaşamamış ve bu nedenle, 
                      gerek sektörün ihtiyacını karşılayacak elemanı yetiştirecek 
                      geçerli bir fotoğraf eğitim sistemi, gerekse ders notu olarak 
                      yeterli ürünler ortaya koyamamıştır.
 
 Çoğu kez üniversitelerin ödenek yoksunluğundan kaynaklanan 
                      bu durum, öğrenciyi 15-20 yıl önce basılmış, içinde doğru 
                      ya da yanlış ama kesinlikle güncel olmayan bilgilerin olduğu 
                      kitapları satın alma yoluna itmiştir. Bunun bir çok sakıncası 
                      vardır. Çünkü, fotoğrafta, diğer, bazı sanat dallarında 
                      olmayan (Resim, Seramik, Cam, Geleneksel Türk El Sanatları 
                      v.b.) günden güne devamlı gelişen literatürü takip etme 
                      zorunluluğu söz konusudur. Çünkü, fotoğraf her şeyden önce  
                      teknolojidir.
 
 Bu nedenle, bir kaç yıl önce basılmış bir eserin dahi güncelliğini 
                      yitirdiği günümüzde, gelişen teknolojiyi takip etmek hem 
                      fotoğraf endüstrisinde yer alacak öğrencinin hem de, biz 
                      akademisyenlerin asli görevlerinden biri olmalıdır. Dolayısıyla 
                      biz öğrenciye ne kadar güncel bilgiler aktarırsak, mezun 
                      ettiğimiz öğrencide o oranda teknolojiyi yakalayarak bu  
                      sektör içersinde kendine iyi bir yer edinecektir.
 
 Bir akademisyen olarak, ne yapabilirim? ne yapmalıyım? diye 
                      düşünürken; öğrencilik yıllarımda yukarıda bahsettiğim kitapların 
                      peşinde koşanlardan birisi olarak "niye benin çektiğin 
                      sıkıntıları başkaları da çeksin ?" diyerek TEMEL FOTOĞRAF 
                      BİLGİSİ adı altında sadece kendi üniversitemde değil, bu 
                      eğitimi veren diğer üniversite ve yüksek okullarda da okutulması 
                      amacıyla bu kitabı hazırlamaya karar verdim.
 
 Piyasada mevcut bulunan Türkçe, ulaşabildiğim İngilizce  
                      kitaplar, İnternet’teki fotoğraf siteleri ile lisans dönemi 
                      notlarımı derleyerek ayıkladım. Güncel olmayan veya yanlış 
                      olan bilgileri tekrar araştırarak, doğrusunu bularak ve 
                      güncelleştirerek, fotoğraf eğitiminin temeli oluşturabilecek 
                      ders notlarını ortaya çıkarmaya çalıştım.
 (Özer 
                      Kanburoğlu'nun önsözünden)
 |   
                  |  | Metin 
                      Yazarı : Özer KanburoğluTürkçe
 Tasarım : Nurperi Yüceer
 160 s. -- Kuşe -- 16 x 23,5 cm
 İstanbul, 2002
 ISBN: 1300274084
 Fotograflı , Etiket Fiyatı: 6.500.000 TL
 |   
                  |  | 
 |  
                 
                  |  | Fotoğrafta 
                    Çekim Teknikleri 
 Özer Kanburoğlu
 
 Yalçınlar Fotoğrafçılık Yayını
 |   
                  |  | Fotoğrafa 
                      başladığımda ilk işim, temel bilgilerin yer aldığı bir fotoğraf 
                      kitabını satın almak olmuştu. Doğal olarak, o kitap bittiğinde 
                      yeni Türkçe yazılmış içinde teknik bilgilerin yer aldığı 
                      kitap ya da kitaplar satın almak istedim. Ancak, ülkemizde 
                      bu tipte bir fotoğraf bilgisi kitabı yoktu. Bununla birlikte, 
                      bugün, ülkemizde ki birçok fotoğraf okulunda bu kitabın 
                      içinde yer alan fotoğraf teknikleri, farklı derslerde de 
                      olsa, 1. ve 2. sınıflarda yoğun olarak verilmektedir. Ancak, 
                      bugüne kadar bu konudaki bilgiler belli bir şablonda toplanarak  
                      ve derlenerek kitap haline getirilmemiştir. Bende, 
                      bu eksiklikten yola çıkarak, batıda da örnekleri olan ve 
                      fotoğrafın teknolojik yüzü ile yaratıcılık yüzünü birleştiren 
                      fotoğraf teknikleri adlı bu kitabımı çıkarmaya karar verdim. 
                      Piyasada bulunan temel fotoğraf ile ilgili kitapların geneline 
                      yakın bölümünde fazla yer almayan 23 çekim tekniğini, sizlere 
                      bol örneklerle ve teknik açıklamaları ile vermeye çalıştım. Sizinde 
                      kabul edeceğiniz gibi, her teknik kitapta bazı bölümlerde 
                      eksiklikler olabilir. Bunu doğal karşılanacağını düşünüyorum. 
                      Çünkü, bilim ya da sanat, taş üzerine taş koymaktır. Ben 
                      kendi adıma, bu konudaki ilk taşı koymuş olarak kabul ediyorum. 
                      Umarım benden sonra başka akademisyenler, bu kitapta ki 
                      eksiklikleri bir başka kitapta tamamlayarak, bilim ve sanat 
                      için taş üzerine taş koymaya devam ederler.  Konusunda 
                      ülkemizde ilk kez yayınlanan bu kitabın oluşmasında fotoğraf 
                      örnekleri ile bana katkıda bulunan öğrencilerime teşekkür 
                      ederim. (Özer Kanburoğlu'nun Önsözünden)
 |   
                  |  | Metin 
                    Yazarı : Özer Kanburoğlu Tasarımı: Kasım Ertürk
 80 s. -- Kuşe -- 21,5 x 21,5 cm
 İstanbul, 2002
 Fotoğraflı , Etiket 
                    Fiyatı: 7.500.000 TL
 |   
                  | Başa 
                    Dön | 
 |  
                 
                  |  | Basında 
                    Haber Fotoğrafı Kullanımı 
 Özer Kanburoğlu
 
 Ankara Gazeteciler Cemiyeti Yayını
 |   
                  |  | Bu araştırmayı 
                      yapmamdaki amaç, kitle iletişiminde en önemli görevlerden 
                      birini üstlenen fotoğraftan, ortaya çıkan yeni iletişim 
                      dillerine rağmen yazılı basında ne derecede faydalanıldığını 
                      ve bu aşamada hangi etkilere maruz kaldığını bulmaktı. Çünkü, 
                      günümüz görselliğin acımasızca kullanıldığı ve tüketildiği 
                      bir dönem....Her türlü iletişimde görsellik, sınırları zorlanarak 
                      veriliyor. Televizyonlar, gazeteler, billboard’lar, reklam 
                      panoları, ürün katalogları ve daha niceleri... Ancak, bu 
                      fazla ve farklı kullanımlar bazen görsel kirlenmelere sebep 
                      olabiliyor ya da farklı kullanım alışkanlıklarını doğurabiliyor. 
                      Bunlardan bizim konumuz olan gazetelerdeki haber fotoğrafı 
                      kullanımı da bu görsel kirlenmeden büyük ölçüde payını alıyor.  
                      
 Çoğunlukla yazı işlerinin ya da sayfa sekreterlerinin, sayfada 
                      boş kalan yerleri dolduracak bir dolgu malzemesi olarak 
                      gördükleri haber fotoğrafını, bu şartlara rağmen nasıl değerlendirdiklerini 
                      saptamaktı. Bunu yaparken ulusal, uluslararası ve yerel 
                      basından seçtiğim 40’ı aşkın gazeteyi tarayarak sonuca ulaşmaya 
                      çalıştım. Fotoğrafın 170 yılı aşkın serüveni ve dolayısıyla 
                      ortaya çıkan haber fotoğrafçılığı mesleği bu kitabı hazırlamamda 
                      temel teşkil eden konular oldu.
 
 Bu konunun tartışılmaya açılması gerekiyordu. Çünkü fotoğraf 
                      bazen gereksizce de kullanılabiliyor, bazen de ihtiyaç olduğunda 
                      hiç kullanılmıyordu. Kısaca fotoğraftan haberde tam randımanlı 
                      yararlanılamıyordu. İşin en acı tarafı, haber fotoğrafçılığının  
                      başladığı ve geliştiği yıllarda gazeteler, en tecrübeli  
                      muhabirlerini çok büyük paralar karşılığında bu işe soyundururken, 
                      bugün bunun tam tersine görmemizdir. Bugün “Haber Fotoğrafçılığı”  
                      neredeyse Medya Plaza’lar da ki deneyimsiz muhabirlere yaptırılmaktadır.
 
 Konuyu araştırırken karşılaştığım en büyük güçlük bu konuda 
                      daha önce hiçbir araştırmanın yapılmamış olmasıydı. Eğer 
                      bu tip bir araştırma 10, 20 ya da 30 yıl önce yapılmış olsa, 
                      belki de aradaki kullanım farkı ile ilgili ilginç sonuçlar 
                      ile karşılaşılabilecek, bugüne ait daha doğru analizler 
                      yapabilecektik. Kitabı hazırlarken karşılaştığım diğer tipik 
                      sorun ise uluslararası yayınların Türkiye’ye girişinde yaşanan 
                      aksaklıklardı. Bazı günler, izlenen küresel bir olayla ilgili 
                      aradığımız gazete veya gazetelerin o günkü sayısı ülkeye 
                      girmemiş olabiliyordu. Bunların yanında küçükmüş gibi gözüken  
                      diğer problem ise yerel gazetelere ulaşmaktaki zorluklardı. 
                      Bazen uzun yazışmalarla ya da telefon trafiği ile elde etmeye 
                      çalıştığım yerel gazetelerin, kitabıma ayrı bir renk kattığı 
                      düşüncesindeyim.
 
 Böyle bir araştırmayı sadece fotoğraf yönünden değil, iletişim 
                      biliminin çerçevesinde de incelemek gerekiyordu. Bu konuda 
                      bana yol gösteren dolayısıyla kitabın hazırlanmasında büyük 
                      emeği geçen başta, İ.Ü.İletişim Fakültesi Dekanı sayın, 
                      Prof.Dr.Suat GEZGİN olmak üzere; İletişim Fakültesi’nin 
                      değerli öğretim üyeleri sayın, Prof.Dr.Edibe SÖZEN 
                      ve sayın, Yrd.Doç.Dr.Berin TUNCEL’e, özellikle teşekkür 
                      ederim.
 
 Aynı zamanda, kitabın basılmasında maddi ve manevi destek 
                      veren Ankara Gazeteciler Cemiyeti Başkanı sayın, Nazmi 
                      BİLGİN’e, arşivini benimle paylaşan sayın Prof.Dr.Emre 
                      DÖLEN’e, yerel gazetelerin bulunmasında ve ulaştırılmasında 
                      çok büyük katkı sağlayan değerli dostlarım, Sebati TAMUZUN 
                      Muzaffer AVCILAR, Reha BİLİR, İhsan KILIÇ, Haşmet DEMİRBİL, 
                      ve Cihan KAR anketin hazırlanmasında ve veri 
                      tabanı programlamasında yardımlarını esirgemeyen kardeşim 
                      Aylin KANBUROĞLU ve Arş.Gör.Osman ÜRPER’e, 
                      önemli haber fotoğrafların elde edilmesinde büyük gayret 
                      gösteren, haber fotoğrafçısı Ercan ARSLAN’a, kitabın 
                      grafik tasarımını büyük özveri ile gerçekleştiren Yalçın 
                      OKYAY’a ve bu araştırma boyunca bana destek veren eşim 
                      Aydan’a teşekkür ederim.
 (Özer 
                      Kanburoğlu'nun önsözünden) |   
                  |  | Metin 
                    Yazarı : Özer Kanburoğlu Sunu : Nazmi Bilgin - Prof. Dr. Suat Gezgin
 Tasarım: Kasım Ertürk
 Türkçe
 138 s. -- Kuşe -- 19,5 - 27,5 cm
 Ankara, 2003
 Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 10.000.000 TL
 |   
                  |  | 
 |  
                 
                  |  | Ba-Şar-Mak
 Merih Akoğul
 ERA Yayıncılık
 |   
                  |  | Projenin ismine çekim aşamasında karar vermiştim; oradaki 
                      herkes aynı amaç, "Başarmak" için çalışıyordu. Sonuçta "Başarmak" 
                      serisi, 8 ayrı gidişte 30 gün çalışılarak ve toplam 3600 
                      kare fotoğraf çekilerek oluşturuldu. İzleyicilerle, ilk 
                      kez 23 Mart-21 Nisan 2002 tarihleri arasında Fotoğrafevi'nde 
                      buluşan bu serginin albumü için 97 adet fotoğraf seçildi. 
                      Bu projenin amacı, kimi ailelerin ne yapacaklarını bilmedikleri, 
                      kimilerinin eve kapattığı, kimilerinin de "kader" diyerek 
                      sineye çektiği zihinsal ve bedensel engelli çocuklarla ilgili 
                      gündem oluşturmak ve toplumun, bu çocukların rehabilitasyonu 
                      konusunda gerekli duyarlılığı göstermesini sağlamaktı. (Kapak 
                      içi) kısa 
                      bir gezinti için tıklayınız.....
 
 albümün satışından elde edilecek gelirin tümü engelli çocukların 
                      rehabilitasyonu için kullanılacaktır
 |   
                  |  | Türkçe, 
                    İngilizce Fotoğraflar : Merih Akoğul
 Önsöz: Levent Çalıkoğlu
 Kapak ve Albüm Tasarımı: Göksel Günaydın
 59 s. - Kuşe -- 23,5 x 30,5 cm
 İstanbul, 2002
 ISBN: 9757882941
 Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 35.000.000 TL
 |   
                  |  | 
 |  
                 
                  |  | Fotoğraflar 
                      Siyah-Beyaz Anılar Renkli
 Ülkü ErakalınArıtan Yayınevi
 |   
                  |  | Her fotoğraf 
                      bir anıyı, bir acıyı, bir sevinci gizler... Hele hele bu 
                      fotoğraflar siyah-beyaz ise, ve geçmişten izler taşırsa... 
                      Kimi zaman cıvıl cıvıldır anılar; bazen mavi, bazen eflatun, 
                      bazen de hüzünlerinin içinde yine siyah-beyaz...Tüm okurlarımı 55 yıllık sanat yaşantımdaki anılarımın gezisine 
                      davet ediyorum...
 Yolunuz açık olsun... Mutluluk dolu ve de renkli..(Önsözden)
 |   
                  |  | Türkçe İstanbul, Aralık 2002
 1. Hamur - 160 s. 13,5 x 19,5 cm
 Fotoğraflı, Etiket fiyatı : 8.000.000 TL
 |   
                  |  | 
 |    
                 
                  |  | Fotoğrafların 
                      Anlattıkları 
 Hürriyet Arşivinden 62 Fotoğraf60 Yazar, 62 Yazı
 
 Serdar Turgut editörlüğünde
 Doğan Kitapçılık |   
                  |  | Hürriyet 
                    gazetesinin 54 yıllık köklü geçmişiyle sahip olduğu zengin 
                    birikim ve kaynaklarını siz değerli okurlarımızla paylaşmaya 
                    devam ediyoruz. Bu amaçla oluşturduğumuz ilk eser 2001 yılında 
                    yayımlanan. Ercan Kumcu ve Şevket Pamuk'un Hürriyet sayfalarından 
                    ekonominin 50 yılını anlatan Artık Herkes Milyoner isimli 
                    kitabı oldu. Bu uzun soluklu projenin ikinci ürünü ise, Hürriyet yazarlarından 
                    Serdar Turgut'un yine Hürriyet arşivinden derlediği Fotoğrafların 
                    Anlattıkları isimli kitaptır. Bu eser toplum yaşamındaki renkleri 
                    yansıtan ve toplumdaki gelişmeye ışık tutan bir dizi fotoğraf 
                    ve bu fotoğrafların çağrıştırdığı yazılardan oluştu. Kitaba 
                    alınan 62 fotoğrafa, Türkiye'nin yakından tanıdığı değerli 
                    isimler yeni anlamlar kattı.
 Fotoğrafları ve yorumlarıyla geçmişe keyifle bir yolculuk 
                    yaptıracağını umduğumuz bu kitabı sizlere sunmaktan mutluyuz...
 (serdar Turgut'un önsözünden)
 
 |   
                  |  | Editör: 
                    Serdar Turgut 197 s. -- 23.5 x 29,5 cm
 İstanbul, Ekim 2002
 ISBN: 975-293056-5
 Fotoğraflı, Etiket Fiyatı : 45,000,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | Fotoğraf 
                      Teknik Okumaları Faruk Akbaş, Emre İkizler
 
 Om Yayıncılık |   
                  |  | Fotoğrafları 
                    teknik ve içerik olarak değerlendirip, nasıl çekildiklerine 
                    dair birtakım sonuçlara ulaşma işlemine "fotoğraf okuma" 
                    diyoruz. Fotoğraf okuma, yeni başlayanların fotoğrafı daha kolay ve 
                    daha zevkli öğrenebilmeleri için en yararlı yöntemlerden biridir. 
                    Bir fotoğrafı inceleyerek nasıl bir objektifle, nasıl bir 
                    ışık altında ve hangi kompozisyon kuralları uygulanarak çekildiğini 
                    keşfetmek, fotoğrafçılar için önemlidir. Fotoğraf eğitim kitaplarının 
                    sınırlı sayıda olduğu ülkemizde, bu çalışmanın önemli bir 
                    boşluğu dolduracağına inanıyoruz.
 (Tanıtım Duyurusu'ndan Alıntı)
 
 |   
                  |  | Yayına 
                    Hazırlayan: Özgür Kalyoncu Düzeltmen: Sidal Tiryakioğlu
 Grafik Tasarım: Erkan Mazıcıoğlu
 Grafik Uygulama: H. Emre Ekinci
 Fotoğraflar: Faruk Akbaş, Emre İkizler
 Türkçe 221 s. - Kuşe - 14 x 21 cm
 İstanbul, Mart 2003
 Renkli,Etiket Fiyatı : 19,500,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | 100 
                      Yüz Ara Güler'den Yazar Fotoğrafları
 Ara Güler
 
 Yapı Kredi Yayınları |   
                  |  | Eğer 
                    ben bu insanların fotoğrafını çekmese idim, Türk Edebiyatı 
                    yüzsüz (100'süz) kalacaktı. -Ara Güler, 15.11.2002-
 (Arka Kapak)
 
 
 |   
                  |  | 215 
                    s. -- Kuşe -- 17 x 24 cm İstanbul, Aralık 2002
 ISBN: 975080516X
 Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 30,000,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | İçkalpakçı 
                      Çıkmazı 
 Fotoğraflar : Kemal Cengizkan, Dora Günel
 Sosyal Araştırma : Gülay Kayacan, Ebru soytemel, Gamze Toksoy
 
 Fotografik Vizyon Yayınları |   
                  |  | Çıkmaz 
                      Sokağa Tutunmak
 1999 yılının bir Haziran sabahı yüklenip makineleri daldık 
                      Samatya'ya. İlk durak kilise duvarının karşısındaki kahveydi.ç 
                      Önce garsonla başladı muhabbetimiz. Bir kare fotoğraf, bir 
                      kare daha... Kahvedekilerin, kapı önündekilerin, Kilise 
                      duvarı dibinde oturanların suretleri alındı birer birer.
 Klasik sorularla karşılaşıyorduk:
 "Gazetecimisiniz?"
 "Hayır?"
 "Neden çekiyorsunuz peki?"
 "Fotoğrafçıyız"
 "Ne yapacaksınız?"
 "Sergi, kitap..."
 Bir süre devam etti bu sorular.
 Önceleri kahvedekileri, mahalle esnafını çektik. Ardından 
                      İçkalpakçı Çıkmazı'nda sürdürdük çalışmayı...
 (Dora Günel'in giriş yazısından..)
 |   
                  |  | Türkçe, 
                    İngilizce Editör : Özcan Yurdalan
 Çeviri : Anita Tatlıer
 Tasarım : Savaş Çekiç
 95 s. -- Kuşe -- 22 x 22 cm
 Ekim 2002
 Fotoğraflı, Etiket Fiyatı 20,000,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | Fotoğrafçılığa 
                      Giriş 
 Mustafa Sözen
 
 Detay Yayıncılık |   
                  |  | Fotoğraf, 
                      ışık-gölge görüntüsünden öte, varlığın içinde bulunduğu 
                      zamansal ve mekansal çevre ile ilişkisini en yalın ve dolaysız 
                      anlatan bir iletişim aracıdır. Sözcüklerle aktarılamayan 
                      pek çok şeyin, insanlar arasında dil ve eğitim farkını ortadan 
                      kaldırarak tek bir fotoğraf karesi ile anlatılıyor olması, 
                      fotoğrafı çağın en önemli, hatta vazgeçilmez bir iletişim 
                      aracı yaptı. İçinde yaşadığımız bilgi çağında gerek bilgiye 
                      en kısa yoldan ulaşmak, gerekse bilgiyi dolaysız anlatmak 
                      için en etkin ve vazgeçilmez araç fotoğraftır. Bu kitapta, fotoğraf çekmek için gerekli temel bilgiler 
                      dolaysız, yalın bir dilde anlatılmıştır. Fotoğraf makineleri, 
                      diğer çeşitli ekipmanlarla kullanım özelliklerine göre tanımlanarak 
                      hazrlanmış bu kitap, ders kitabı niteliğinde olup öğrenciler 
                      için de temel bir kaynak teşkil etmektedir.
 (Arka kapak)
 |   
                  |  | Türkçe, 190 s. -- 1. hamur -- 16,5 x 22 cm
 Mart 2003
 Şekilli, Etiket Fiyatı 6,000,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
                 
                  |  | Derin 
                      Bodrum
 Sıtkı Kösemen
 
 The Marmara Hotels&Residences'ın katkılarıyla 
                      yayımlanmıştır |   
                  |  | The Marmara 
                      Otelleri'nin desteğiyle, geçen yıl yayımlanan "Beyoğlu, 
                      Ben" yaratıcıları bu kez Bodrum'da. Bodrum yarımadasını 
                      , rasgele, ama ne aradığını bilerek tarayan bir bakışın 
                      saptadığı, gene usta işi 217 fotoğraf; 191 insan.Onları, anlattıklarından esinlenip, bir öykü tadında sıralayan, 
                      birbirine 'teğelleyen' bir metin...
 Tekrar, tekrar 'dönmek' isteyeceğiniz özel bir kitap.
 (Kapak içi)
 |   
                  |  | Türkçe, 
                      İngilizceFotoğraflar : Sıtkı Kösemen
 Genel Tasarım, Konuşma metinleri : Bülent Korman
 Grafik Tasarım : Hakkı Mısırlıoğlu
 Röportaj Koordinasyon : Zeynep Tunuslu
 217 fotoğraf. -- Kuşe -- 15 x 18 cm
 Aralık 2002
 Renkli fotoğraflı, Etiket Fiyatı 25,000,000.-TL
 |   
                  |  | 
 |  
 
 
 
       
 |