Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Beni Duyuyorsan Üç Defa Vur

Gezgin Fotoğrafçılar

Uzaklardan

Black&White in Colors

Cadı Kazanı

Temel Tasarım

Kaktüs

Okudunuz mu, Gördünüz mü?

Reklam Fotoğrafçılığı

Orojeni

İşaretçiler

Ciddiyet

Yol Notları

Dosya: Haber Fotoğrafçılığı
. Fotoğraftan Al Haberi, Serpil Yıldız
. Haber Fotoğrafçılığı, Ali Öz
. Portfolyo: Ali Öz

BÜLMETEN

Çağrı: "Türkiye Fotoğraf Sanatında Yitirdiklerimiz "

Eğitim
Film ve Filtreler-1
Özel Efektler-2

Fotoğraf Dünyasından Haberler

Pano

Platformlar
· Foto Muhabirleri Derneği

Yeni Umutlar
· Kaan Osmancık

· Mete Bumin
· Songul Serim

Sergi Salonu
· Deniz Akça

· Özer Esmer

Suyunu Çıkaranlar

Bir Ülke Bir Fotoğrafçı
Joel-Peter Witkin

Portfolyolar
· Sıtkı Fırat
· Adnan Veli Kuvanlık
· Nevzat Yıldıran

 

 

Sayı 10

KAKTÜS
Ali Rıza Akalın


TFDB'DE NÖBET DEĞİŞİMİ

Ülkemizde kurulu fotograf derneklerinin birliğini oluşturmak ve bu birlikteliğe resmi bir boyut katmak amacı ile kurulmuş bulunan Türkiye Fotograf Dernekleri Birliği'nin son toplantısı; Haziran 2001 ayında Ankara'da AFSAD'ın ev sahipliğinde yapıldı.

Birlik genel sekreteri ile bölge sekreterliklerini de belirleyecek seçimli toplantı sonucunda, nöbet değişimi kararı çıktı.

Atletizm kapsamındaki spor dallarının büyük bir çoğunluğu; bireyin kişisel nitelikleri doğrultusunda oluşan başarı ya da başarısızlık ölçülerine yöneliktir. Ancak, bir dal var ki takım oyunu ve ruhu ile gerçekleştirilmesi gerekiyor. 4x100m ~ 4x400m gibi bayrak yarışları buna bir örnek olabilir.

Bayrak takımı doğal olarak bireylerden oluşmasına karşın, elde ettiği başarı ya da başarısızlık takımın tümüne yöneliktir. Bu durum dikkate alındığında; bayrak takımının ilk sprinteri hızlı, 2. ve 3. sprinteri dayanıklı, 4 sprinteri ise mutlaka çok hızlı atletten oluşturulmaktadır.

Öte yandan, bu sprinterler kendilerine verilen (bir anlamda üstlenmeyi kabul ettikleri) görevi, kişisel kazanımlarının ötesinde takımının ve giderek de ülkesinin başarısına dönüştürmek durumundadır. Aksine, takım içinde öne çıkma isteği, kural tanımamazlık, performansı koruyamamak, hayal kırıklığı yaratan bir son ile noktalanacaktır.

Ayakkabının tabanı altında ezildikten sonra, "ALTIN KESİT"e sahip bir "SALIANKOS" olunduğunun farkına varmak, ne işe yarar ki. Önemli olan, yaşarken değerimizi keşfetmek ve bunu toplumla paylaşmaktır.

TFDB'nin yeni yönetici ekibi, bu durumu zaten biliyorlar.

Öte yandan, fotograf dünyamızın bireyleri olarak; öneri, eleştiri ve eylemlerimizle mutlaka katılımcı olmak, yazılı belge oluşturmak durumundayız.


"GENÇ FOTOGRAFÇILARA ALTIN ÖĞÜTLER"

Ülkemiz insanının "Akdenizli" kimliği; hem başarı hem de başarısızlıkları, olabilecek en uç noktada yaşamamıza neden oluyor. Ancak, bu saptamamda bir "püf noktası" var ki hayati öneme sahip. Siz, siz olun ilk işinizde mutlaka başarılı olun. Bundan sonraki tüm diğer işlerinizin başarısız olması hiç, ama hiç önemli değil.

Ağzınız ile kuş tuttuğunuzda elde ettiğiniz şöhret, ağzınızdaki kuşu kaçırdığınızda yok olup GİTMEZ.

Fotograf dünyasında bu yargımı pekiştirecek bir çok isim var.

Buna karşın, düşüncesi doğrultusunda üreten, bu üretimini ısrarla savunan, her etkinliğini yeni ürünleri ile gerçekleştiren bireylerin varlığı da inkar edilemez bir gerçek. Bu "gerçek" lerden bir ve belki de önde gelenlerden biride sayın Gültekin ÇİZGEN.

Sayın ÇİZGEN, kendi tanımlaması ile "DOĞRUDAN FOTOGRAF"ın bir neferi, "FOTOGRAF ÇEKMEYİ" ısrarla vurguluyor. "FOTOGRAF YAPMAYI" ise ısrarla küçümsüyor. Düşünsel alandaki çıkış noktasını, köklerinin kültür değerlerine yaslıyor. Bu değerlere yabancı etkilerle yapılan ulamaların "damardan" verilen nesneler gibi geçici ve zararlı olduğunu söylüyor. Ve sonrada koruyucu tedbirlerini genç fotografçılara şöyle sıralıyor.

- Önce fotografa ve onda başarılı olacağına inan. "Tutkusuz" bu işler asla olmaz.
- Yaşamın sosyal, ekonomik, kültürel gidişiyle eğer fotograf bir "yaşam biçimi" haline gelirse, çelişmez.
- Fotografta ekilen biçilir, merak etme, "aç kalmazsın".
- Fotografın yapısını ve kimliği kavra "bilgiye" inan.
- Sanat ve fotograf da bir "kültür" olayıdır.
- Kendini koru ve kolla. Yabancılaşma. Son tahlilde sanat "kimliğin iz düşümüdür".
- Hedeflerin olsun, her şey, uygarlık tarihinde "iradeyle" bir sistem içerisinde planlanıp, programlanmasıyla sonuçlandırılmıştır.
- Çalışmaya inan, "çalışmadan" asla olmaz. Takvime bağlanmış bir hızla, herşeyi planlayarak çalış.
- Fotografçı "portfolyosuyla" konuşan kişidir.
- Her şeyi, tüm çabanı zamana yay, yaşamı "global gör". Sanat, uzun bir koşudur.
- Ülkeni "sev", ona "inan".
- Kendini tanı, ülkeni "tanı" , dünyayı keşfet.
- Doğrudan fotograf, temelde, doğası gereği görüp gördürmektir. "Görmesini öğren".
- Modaları boş ver, sanatta "süreç" kavramını anla.
- Fotografın biçim dünyasını tanı, anlatımın güçlü olsun, fotograflarında "atmosfer olsun".
- Fotografın tüm "platformlarında bulun", fotografı izle. Edebiyatını izle, fotograf başkalarının iyi ve kötü işlerinden öğrenilir.
- Ben, bu programı uyguladım. 42 yıldır fotograf vadisinde bu tatlı yolculuk sürüyor. Sonuçlardan hiç davacı değilim. Dünyayla dostum.
- Ama genç fotograf eri, sen sen ol, bu martavallara da inanma! Kendi yolunu kendin seç. kendi kendinin hocası ol.

"KOLAY GELSİN"
G.Çizgen.


Sayın Çizgen'in Ankara'da açmış olduğu sergisinde konuklarına dağıttığı metnin bir bölümünü "Kaktüs"'ün bu sayfalarına alarak bir nevi bir kültür hizmeti yapmayı hedefledim.

Üzerinde düşünmek, katılmak / katılmamak size kalıyor.

Kalın Sağlıcakla,