Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Beni Duyuyorsan Üç Defa Vur

Gezgin Fotoğrafçılar

Uzaklardan

Black&White in Colors

Cadı Kazanı

Temel Tasarım

Kaktüs

Okudunuz mu, Gördünüz mü?

Reklam Fotoğrafçılığı

Orojeni

İşaretçiler

Ciddiyet

Yol Notları

Dosya: Haber Fotoğrafçılığı
. Fotoğraftan Al Haberi, Serpil Yıldız
. Haber Fotoğrafçılığı, Ali Öz
. Portfolyo: Ali Öz

BÜLMETEN

Çağrı: "Türkiye Fotoğraf Sanatında Yitirdiklerimiz "

Eğitim
Film ve Filtreler-1
Özel Efektler-2

Fotoğraf Dünyasından Haberler

Pano

Platformlar
· Foto Muhabirleri Derneği

Yeni Umutlar
· Kaan Osmancık

· Mete Bumin
· Songul Serim

Sergi Salonu
· Deniz Akça

· Özer Esmer

Suyunu Çıkaranlar

Bir Ülke Bir Fotoğrafçı
Joel-Peter Witkin

Portfolyolar
· Sıtkı Fırat
· Adnan Veli Kuvanlık
· Nevzat Yıldıran

 

 

Sayı 10

"REKLAM VE TANITIM FOTOGRAFÇILIĞI"
İlkay Muratoğlu


İlkay Muratoğlu CV
Merhaba...

90'lı yılların başında kurulan Profesyonel Tanıtım Fotoğrafçıları Derneği(PTFD), bizdeki reklam fotoğrafçılığının profesyonel anlamda ilk  davranış ve tutumlarını ortaya koymaktadır. İşte bu anlayış, durmaksızın yenilenen teknolojinin daha da ciddi bir şekilde takip edilmesi ile, ülkemizdeki reklam ve reklam sektörüne hizmet veren kurum ve kişilerin profesyonellik adına gelişimini hızlandırdı. Alternatiflerin doğal bir artış göstermesi de bu gelişime bambaşka bir tat ve mesleki haz kazandırdı. Tüm bu olumlu ve hızlı gelişmelere rağmen kimi profesyonel tavırların dışında hareket edenlerin hala azımsanmayacak sayıda olması gerçeği gözardı edilmemelidir. Bu durum ekonomik kaygılarla açıklanabilir, ancak affedilebilir bir yanı asla söz konusu değildir. Çünkü profesyonellik, tutarlılık ve koşulsuz kalite  gerektirir. İş yapabilme kaygısı ile gerçek değerlerin altına inilmesi, adınızın başına iliştirdiğiniz profesyonellik kelimesinin önemini  yitirmesine sebep olmaktadır. Olumsuz şartlara rağmen profesyonelliklerinden asla ödün vermeyen fotoğrafçıların varlığı Tanıtım Fotoğrafçılığı adına kaydedilen önemli bir kazançtır. Yakından takip edenlerin mutlak bildiği, ustam Süleyman Kaçar,Tamer Yılmaz, Ahmet Ağaoğlu ve Necati Ufuk Başkır, işte bu anlayışta aklıma ilk gelen profesyonel isimlerdir. Bu isimler, yurtdışındaki meslektaşlarımız gibi, branşlaşarak, tutumlarından taviz vermeyerek yazılı ve görsel basında karşımıza çıkan tüm reklam fotoğraflarındaki kalite çıtasını daima yükseğe taşımışlardır. Sektörde hizmet veren reklam ajansları ve onların müşteri portföylerinin önemi daima ön plandadır. Reklam fotoğrafçılarının temel beklentisi olan profesyonel müşterilerin biz üreten insanların yaratıcılıklarını daha özgür kılacağına inanırız. Bu durum yani profesyonelliğin müşteriden başlayarak bize ulaşması ağır adımlarla da olsa yol alıp genişlemektedir. Ne istediğini bilen, reklamcısına doğru brief veren ve beklentisinin karşılığını almak için şartları iyi analiz eden müşteri, aldığı sonuçtan daima memnun kalacaktır. Bu doğrultuda hepimiz gerçekten ne istediğimizi bilir, kararlarımızı tutarlı kılabilirsek, ulaşacağımız sonuçlar daima yüzümüzü güldürecektir. Umarım, çalışmalarımdan seçtiğim örnekler aramıza yeni katılan arkadaşlara katkı sağlar.
Sevgiler,

İlkay Muratoğlu

GITANES

Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens

Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir. Öncelikle sigara paketi
zeminden 2 ya da 3 mm yükseltildi, daha sonra kamera açısı ayarlandı. Birinci
ışık ile still life masasının altından tüm kadrajı kaplayacak şekilde still
life masasının zemini aydınlatıldı ve önüne mavi filtre konuldu. İkinci ışık
zemindeki beyaz hatları ortaya çıkarması, ürünün sol yanı ve üstünün
aydınlanması için sol arkadan kullanıldı. Sol arkadan kullanılan ışığın açısı
still life masasının zeminine paraleldir. Sol arkadan yanan ışığın sigara
paketinde aydınlattığı yüzeylerin birbirinden farklı ışık değerlerine sahip
olması ürüne derinlik vermektedir. Zeminde oluşan mavi bantlar, sol arkadan
kullanılan ışığın önüne konulan eşit kalınlıktaki maskeler sayesinde
yaratıldı, kullanılan maskelerin dairesel olması zeminde oluşan mavi bantların
beyaz bantlarla arasındaki geçişe yumuşaklık kazanmasını sağladı. Son olarak
sağ önden kullanılan ışık sadece ürünün sağ üst köşesinin aydınlatılması
içindir. Önden kullanılan ışığın zemine dokunmamasına dikkat edildi. Teknik
kamera ile kutunun persfektif düzeltmesi ve alan derinligi yapıldıktan sonra
çekime geçildi.


SONY PLAY STATION

Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens

Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 5 adettir. Öncelikle play station ve
kumanda aletinin zeminden yükseltilmesi sağlandı. Birinci ışık still life
masasının altından mavi filtre ile verildi, ikinci ışık sol arkadan ana
cihazn sol yan zemininde bulunan kabartma yazıların ve zemin dokusunun
ortaya çıkması için kullanıldı, üçüncü ışık ana cihazın ince kenarındaki
ızgaraların belirginleşmesi için kullanıldı, dördüncü ışık kumanda cihazının
üzerindeki tuş takımının aydınlatılması için kullunıldı, beşinci ve son ışık
kumanda cihazının ön altta yer alan tutma kollarının aydınlatılması için
kullanıldı.Ana cihazın ince kenarın en üstünde yer alan parlak malzemeden
imal edilmiş 'sony' yazisinin aydınlatılması için yazıya oranlı beyaz bir
yansıtıcı ile fotograf kadrajina girmeyen bir açıdan aydınlatıldı. Kullanılan
tüm ışıkların oluşturulan mavi zemine etkisine dikkat edildi. Yukarıdan
kullanılan ışıkların zemine dokunduğu yerdeki beyaz lekelerin oluşturduğu
şekillerin gözü yormaması ve bakışın üründen uzaklaşmaması için her birinin
açıları tek tek kontrol edildi. Teknik kamera ile bakiş açısı ayarlandıktan
sonra ürünün persfektif düzeltmesi ve alan derinligi (netlik alanı) yapıldı
ve çekime geçildi.


SONY PC EKRAN PLAN 1

Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens


Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir. Birinci ışık still life
masasının altından sarı renk ağırlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık sol üstten ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesindeki tuş takımını aydınlatmak için
kullanılmıştır. Bu fotograftaki netlik alanı teknik kamera ile yapılan film
düzlemi ve optik düzleminde yatay swing hareketleri ile ekranın orta altında
yer alan 'sony' yazısından başlayıp tam yukarıya devam eden ve fotografı
simetrik olarak ikiye bölen bir netlik alanı oluşturulmuştur. Yapılan bu
persfektif hareketin sonucu ekranın sağ ve sol kenari flu bırakılmıştır. Tüm
bu ayarlardan sonra çekime geçilmiştir.


SONY PC EKRAN PLAN 2

Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens


Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir. Birinci ışık still life
masasının altından sarı renk agırlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesndeki tuş takımını aydınlatmak için
kullanılmıştır. Bu fotografda teknik kamera ile yapılan optik düzlemindeki
dikey swing hareketi ürünün üst tarafını öne çekip alt tarafını geriye
iterek deforme etmesini sağlamıştır. Yine film düzlemi ve optik düzleminde
birbirine parelel yatay swing hareketleri ile ürünün sağ kenarı öne çekilip
sol kenarı geriye itilerek deformasyon sağlanmıştır son olarak netlik ürünün
sağ üst köşesindeki tuş takımına yapılmıştır. Tüm bu ayarlardan sonra çekime
geçilmiştir.

SONY PC EKRAN PLAN 3

Kullanılan Ekipman:
Manfrotto Still Life Table
Broncolor Miniplus C200 1500 j
Sinar X MacroScan Digital LF Kamera
90 mm Sinaron Lens


Bu fotografta kullanılan ışık sayısı 3 adettir.Birinci ışık still life
masasının altından sarı renk ağirlıklı iki filtre konularak kullanılmıştır,
ikinci ışık sol üstten ekranın sol üst kenarından başlayıp azalarak sağ alt
köşesine giden bir aydınlatma için kullanılmıştır, üçüncü ışık mavi filtre
kullanılarak ekranın sağ üst köşesindeki tuş takımını aydınlatmak için
kullanılmıştır. Bu fotograftaki netlik alanı teknik kamera ile yapılan optik
düzleminde yatay ve dikey swing hareketleri ile ürünün persfektif düzeltmesi
yapılmıştır, yapılan bu düzeltme netlik alanını da arttırmıştır. Bunun
sonucunda ürünün en uzak noktası ve en yakın noktası arasında kalan tüm
alanın net olması sağlanmıştır. Tüm bu ayarlardan sonra çekime geçilmiştir.