Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14

KART EMÜLSİYONUNDAN RENK ELDE ETME

Her amatör fotoğrafçının portföyünde mutlaka 9 X 13 veya 10 X 15 boyutunda renkli kart baskıları vardır. İlk denemelerinizi bunlar üzerinde yapmanızı öneririm. Bu baskılar arasında iyi olmadığını düşündüğünüz bir kaçını alıp test çalışması yapmalısınız. Bir bistürü , maket bıçağı veya keskin uçlu herhangi bir şeyle bu kartların en koyu noktalarını ( siyah yerleri ) çok hafif ve çok yüzeyden kazıyın. Kırmızı veya pembe bir renk çıkacaktır. Derin kazırsanız bu renkleri bulamazsınız, kartın tabanına ulaştığınız için beyaz çıkacaktır.
Bunu tamamladıktan sonra ikinci bir kart alıp yüzeyini pamukla veya herhangi bir bez parçasıyla ıslatın (nemlendirin) . Gene çok ince bir şekilde koyu yerlerin yüzeyini kazıyın. Bu kez turuncu ve sarı ile karşılaşacaksınız. Derin kazıdığınız taktirde gene kart tabanındaki beyaza ulaşırsınız.
Şimdi aynı şeyi daha büyük boyutlu ( örneğin ; 20 x 30 veya 30 x 40 boyutlu ) bir fotoğraf için tasarlayınız.
Özellikle Siyah-Beyaz negatifinizden renkli karta yapılmış bir baskıda, kazıma ile sonucu çok etkileyici sonuçlar elde edebilirsiniz. Fotoğraf S/B iken bazı yerlerinde kazıma sonucu renklerin elde edilmiş olması daha keyifli bir sunum kazandırabilir. Kazıma işlemini renkli negatiften yapılmış baskılarda da uygulayabilirsiniz. Renkli negatiften yapılmış bir baskıda zaten yeterince renk bulunduğundan, kazıma elde edilmiş renklerin fotoğrafınıza fazlaca bir katkısı olmayabilir. Ancak S/B negatiften renkli karta yapılmış bir baskıda fotoğraf gri tonlardan oluşuyorken, bazı yerlerinde renk oluşturulması daha bir anlamlı olacaktır. Kazıma işlemini yaparken , kazınan yüzey fotoğrafın üzerine yapışıp kaldığında kirlenmeye yol açacaktır. Bu durumda fotoğrafın tamamını musluk altında yeniden yıkayıp kurumaya bırakabilirsiniz veya kazıma sırasında bu lekeleri temizleyerek kirlenmeye engel olabilirsiniz.
Önemli bir hatırlatma da bulunmalıyım. Kullanacağınız kartların, mat kart olması gerekir. Parlak yüzeyli kartların yüzeyindeki ince parlak jelatin, kazıma işlemi yapmanıza izin vermez.

Fotoğraf: Tekin ERTUĞ

Fotoğraf: Kemal MERT