Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14
Emrah Can

Bir artı Bir

1968 yılında istanbul'da doğmuşum. 1990 yılında ilk fotograf makinami aldım. fotografı, ağırlıklı olarak dia pozitif filmle çalışarak öğrendim. portfolyomun %90'ı gezi, peyzaj ve doğa fotograflarından oluşmaktadır. çok az olan siyah&beyaz çalışmalarımın neredeyse tamamı kontakt baskı olarak durmaktadır. bu fotograflar karanlık odadan çıkıp da fazla gün yüzü henüz görmemiştir. "bir artı bir" uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir çalışmaydı. son 2 senedir bu teknik üzerinde aralıklı olarak çalışmaktayım. buna rağmen bu teknikle yeni çalışmaya başladım sayılır. dialarımı şimdiye kadar sadece arkadaşlarım görmüştü, simdi sizlerin beğenisine fotografya'da sunuluyorlar.


ilk defa sandviç tekniğini kullanarak bir görüntü elde ettiğimde sonuç gerçekten çok başarılı olmuştu. herhalde o gün çok şanslıydım. çünkü genelde sandviçle istediğiniz görüntüyü elde etmeniz mümkün olmuyor. sandviç tekniği yaygın olarak farklı kadrajlarla çekilmiş, ayrı konulu genelde iki dia pozitifin üstüste getirilmesi ile bambaşka bir görüntü elde etmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. benim burada size sunduğum sandviçlerin hepsi aynı zaman ve mekanda, aynı kadrajla çekilmiş fotograflardan elde edilmiştir. iki dia arasındaki tek fark bunların farklı net alan derinliklerine sahip olmalarıdır. bu teknikte amaç iki ayrı fotograftan başka bir fotograf elde etmek değildir. bunun tam aksine, kadrajdaki görüntüyü elde ederken bir etki yaratmaktır. işte bu yüzden burada bir artı bir eşittir iki etmiyor, gene bir ediyor. eğer masada iki bardak su varsa, burada bardakları değil içindeki suyu toplamaktayız. onun sonucu da gene sudur. sizlere burada keyifli bir gezinti diliyorum.

dia pozitiflerle yapılacak daha çok işimiz var!