Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14

Tonlama Banyoları


Bunu yapabilmeniz için, önceden baskısı yapılmış S/B fotoğraflarınızın hazır olması gerekir. S/B tonların dışına çıkarak, fotoğrafın genelinde eskimişlik izlenimi bırakan kahverengi görünümlü sepya tonlama, mavi tonlama, pembe tonlama....vb. renkler içeren fotoğraflarınız olsun istiyorsanız, istediğiniz renge uygun toneri edinmelisiniz. Fotoğraf malzemeleri satıcılarında set halinde satılan bu tonerleri ve ağartıcıyı ( bliç ) edinebilirsiniz. Toner ve ağartıcı' yı kutularında kaydedilen sulandırma miktarlarını kullanarak ayrı ayrı küvetlere koyduktan sonra, bir küvete de su koyup hazırlayın. Fotoğrafınızı önce ağartıcıya ( daha sert etki elde etmek için önce sudan geçirip sonra ağartıcıya koyabilirsiniz ) koyup, kart üzerindeki bütün görüntünün ağararak kaybolmaya yüz tutmasını beklemelisiniz. Ağarma işleminden tatmin edici sonucu aldığınızda birkaç kez sudan geçirip ( yeterince yıkayın ) toner' e atın. Bir buçuk dakika ile üç dakika arası bir süre tonerde tutun , istediğiniz tonlamayı elde ettiğinizi göreceksiniz. Sonra kartı alıp yıkayın ve kurumaya bırakın. Tonlama banyosuna tabi tutulacak baskıların, normal baskılara göre bir miktar daha koyu baskı olmasında yarar var. Çünkü tonlama banyosuna tabi tutulan fotoğrafınızın , tonlamadan sonra bir miktar açıldığını ( açık tonlara gittiğini ) göreceksiniz.

Yukarıda aktarılan deformasyon denemelerini ve diğer denemeleri sadece birer ipucu olarak düşünmelisiniz. Elbette ki bunları denemeli ve sonuçlarını görmelisiniz. Ancak bunlarla yetinmeyip, araştırıp inceleyerek daha önceden yapılmış başka denemeleri de uygulamalısınız ve daha da önemlisi kendiniz bazı yeni denemeler yapmalısınız.

Fotoğraflar:
Tekin ERTUĞ