Back to Main Page Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim

Editörden

Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı

Seyit Ali Ak : Bir Fotoğraf Tarihçisi

"Black&White in Colors" YAZIT

Uzaklardan "Sanatsal Fotoğraf, Alfred Stieglitz"

Işık Çiz (Photography - Fotoğraf - Işıkçiz - Ardışık-Işıkçiz)

"Fotografi, Süreçler, Kendi"

Sanat ve Felsefe : "Bir Sanat Yapıtında Estetik Kaygı Zorlamaları"

Yine Sinema Üzerine

Sinema ve Fotoğraf

Fotoğraf ve Uygarlık ve Demokrasi

Sırt Çantalılar

İzahlı Orhan Cem Çetin Külliyatı

Fotoğraf ve Mimari - 4

Temel Tasarım: Kompozisyon

Kaktüs

‘Cam Kent’ : Masumiyet ve Cennetin Dili

Solan Renkler: "Bir Yaprak Dökümü Öyküsü: Kaybolan Zanaatlar"

Okudunuz mu ? Gördünüz mü ?

Bakü'den

Yol Notları:Toskana-2

Ciddiyet

Temel eğitim : Kompozisyon ve Çerçeveleme

İleri düzey : Teknik Denemeler

Haberler

"Çiçeği Burnunda" Yayınlar


Platformlar,Fotoforum


Yeni Umutlar
Emine Denizer
Dicle Türkyılmaz


Sergi Salonu
Mahmut Özturan, Rhythmosthetica
Emrah Can, Bire Bir
Bayramali HALAFOV
Suyunu Çıkaranlar
Bir Ülke Bir Fotoğrafçı : Ken Ligth


Portfolyolar

Emine Ceylan
Hüsnü Gürsel
İzzet Keribar

 






 

 

Sayı 14

Solarizasyon


Kart üzerinde solarizasyon denediğinizde, iyi bir solarizasyon etkisi elde edebilmek için negatifleriniz arasında yüksek kontrastlı bir kareyi tercih etmelisiniz. Bunun testlerini alıp normal bir pozlama ile baskısını yapıp, geliştirme solüsyonunda gereken süre kaldıktan sonra, küvetten çıkartmadan ışığı yakıp birkaç saniyelik şoklamaya tabi tutmalısınız. Işık kaynağınızın ( ampul gücünün ) , çekim sırasında kullandığınız ışığın etkisinden daha yüksek olması istenir. Ancak bunu sağlamak her zaman olanaklı değildir. Bu nedenle ışık gücü yüksek bir ampul varsa karanlık odanızda, işiniz kolaylaşacaktır. Ayrıca karanlık odadaki ampulün, içinde kart bulunan küvete olan mesafesi de çok uzak olmamalıdır. Şoklamayı gerçekleştirdikten 3-5 sn. sonra kartınızı alıp ( parmaklarınızı mümkün olduğunca kart yüzeyine dokundurmadan ) doğrudan hipoya atın. Kartı sudan geçirmeniz durumunda kart yüzeyinde oluşan yeni grilerde istenmeyen akmalar görülebilir.
Kartınızı agrandizör altına koyup pozlamaya geçmeden önce veya pozlama işlemi tamamladıktan sonra da ( solüsyona atmadan önce, diğer bir deyimle geliştirme aşamasından önce ) ışık şoklamasına tabi tutabilirsiniz. Ancak solarize olma sürecini takip etmek mümkün olmadığı ve durdurma için hiçbir müdahalede bulunulamadığı için birden fazla kart harcamanızı gerektirebilir. Gene de belli bir deneyimden sonra bu tarz solarizasyon, geliştirme banyosu sırasında yapılan solarizasyondan daha iyi sonuçlar elde etmeniz mümkün olabilir.
Solarizasyonu film banyosu sırasında veya banyo işleminden önce ve/veya sonra filminizde de gerçekleştirebilirsiniz. Solarizasyonun asıl yapılması gereken aşama aslında film yıkama sırasındaki müdahaledir. Bununla birlikte kart banyosu sırasında da bir hayli etkili solarizasyonlar yapılabilmektedir. Kart solarizasyonu yaparken, ışık geçirmeyen siyah karton..vb malzemelerden maskeler yapıp, kart yüzeyinin sadece belli bölümlerini solarize etmeyi de deneyebilirsiniz. İyi bir solarizasyon etkisi elde edebilmek için geliştirici solüsyonunuzun mutlaka taze olması gerekir. Bayat solüsyon kullanarak yapacağınız solarizasyon denemesinden iyi bir etki elde etmeniz mümkün değildir.

Fotoğraflar:
Tekin ERTUĞ