| 15 ile 16 nın arasını biraz açınca, bu sayfaya konu olan kitap sayısı           da epeyce fazla oldu. Tabii bu sayımızda da elimizden, gözümüzden kaçan           bir kaç kitap olmuştur mutlaka. Yazarlar ve yayınevleri bize bildirirlerse           köşemizde yer vermekten onur ve mutluluk duyacağız diyor ve Kıbrıs ile           ilgili hiç bir konuya girmemeye özen göstererek bu kez doğrudan önermelere           geçiyoruz. (Üniversite yıllarında bir hocamız vardı. Kendisinden üç dönem           boyunca ders almıştık, ve bu üç dönem boyunca bizler ders kitapları yerine           onun o günlerde okuduğu kitaplar üzerinden sınavlara hazırlanmıştık. Bu           alışkanlık ondan bize geçti herhalde. Meraklanmayın, sonunda sınav yok!           Ama ne demişler: körle yatan şaşı kalkarmış. Üstelik, özellikle yaşama           dair olan internet sitelerinde bir öneriler köşeciği olurya biz de eksik           kalmayalım dedik)  Konumuz kitap olunca bizim önerilerimiz de K.A'ya Kıbrıs görüşmeleri           için öneri olmayacak, kitap, sanat vs. üzerine olacak tabi ki : Hiç Bukowski okudunuz mu ? Okumayanlar için yada okuyup da "Pis           Moruğun Notlarını" okumayanlar için, bu güzel kitaptan bir alıntı           ile, belki Kıbrıs'a bulaşmadık ama biraz dokunduralım dedik. Uymadı diyenler           için cevabı peşin peşin vereyim : hani fıkradaki gibi, "uysa da,           uymasa da", işte o hesaptan, buyrun           buradan tıklayın ....>>>> Peki ya Robert Wyatt'ı dinlediniz mi ? Son bir albümü çıktı : Cuckooland. Ardından "Le peuple Migrateur" filminin           müziğini dinleyin, Kıbrıs konusunu bir süreliğine unutacaksınız, tabi           duruma takmışsanız ya da takıntı haline getirmemişseniz. (internette hepsini           bulabilirsiniz, hayır, Kıbrıs'ı kastetmedim, ben müzikten bahsediyorum) Şibumi'de Trevanian diyor ya da dedittiriyor ki "Satrancı           Muhasebeciler, Go'yu filozoflar oynar". (filozof muhasebeciler           her ikisini de oynar herhalde - y.n.) Hiç Go oynamayı denediniz mi ? Tanışmak           için g ve o'ların sayılarına ve yerlerine dikkat ederek Google'dan Go           yazıp tıklayın, ilk sıradaki linke de tıklayın. Sonra da keşfedin... (Acaba           Annan ve görüşmeciler ne oynayacaklar ? Seksek mi ? yoksa kukalı saklanbaç           mı ? kimbilir belki de uzun eşşek! -Uzun eşşek oynarlarsa yastık kim olur           ki?) Fotoğraf , resim veya her hangi bir plastik sanat ile biraz ilgilenen           birisi çoğunlukla eseri yorumlamakta sıkıntı çekmiştir. Merih Akoğul'a           bir zamanlar dergide fotoğraf okuma, anlamlandırma üzere bir yazı yazarmısın           dediğimiz zaman "bu konunun yazıyla anlatılması çok zor, ben fotoğrafa           bakar duyularımı, birikimimi katarak bir şeyler yazarım" demişti           ya da bu anlamda bir şeyler söylemişti. Bu konuya merak salanlar için Max Ernst'in "Merhamet Haftası" isimli kitabını           öneririm. Bu sayfayı okuyup da kitabı satın almaya kalkışan olursa da           uyarayım, nasıl okunura dair hiç bir şey yok, bu sadece konumuz için bir           alıştırma kitabı... lütfen buraya da           tıklar mısınız ?>>> (M.Ernst günümüzde yaşasaydı görüşmecileri           de görüşme odasında ya da orval ofiste resmedermiydi acaba?) Bu sayılık bu kadar, bu sayfaya alamadığımız kitap varsa, affola. Onlar           da bir sonraki sayıya artık, o zamana kadar Kıbrıs işi de bitmiş olur           zaten... İyi okumalar dileriz. Bülent Irkkan |  N'olur           bir kuş allahım, n'olur bir kuş!, Fotoğraf : Çiğdem Irkkan | 
 | Türkiye'nin EnGüzel Yolları, Faruk Akbaş |  | Evler |  | Uzaydan Türkiye, Üstün Aydıngöz |  | Sualtının Yıldızları, Alptekin Baloğlu |  | Fotoğrafı Öğrenirken, Metin Baloğlu |  | Kıyı,  Kamil Fırat |  | Blucin, Ara Güler İzzettin Çalışlar |  | Güneşin Doğduğu Yer: Türkiye, Sıtkı Fırat |  | Eyvah, Paparazzi! Şebnem Soygüder |  | Portreler,  Lüfti Özkök |  | Üç Fotoğrafçıdan Sanatçı Portreleri,         Jerry Schatzberg, Ara Güler, Şakir Eczacıbaşı | 
   |  Köpek         ve Çocuk, İnci Boduroğlu | 
 |  | Fotoğrafta Kompozisyon 
 Tom           Grıll, Mark Scanlon Homer Yayınevi |  |  |  Fotoğrafta etkin bir           kompozisyon uygulaması, başarılı bir fotoğrafın temel anahtarlarından           biri olup, her ciddi fotoğrafçının öğrenip ustalaşması gereken bir beceridir.           "Fotoğrafta Kompozisyon" kitabında, Grill Ve Scanlon görüntülerin fotoğrafik           tasarımına modern ve kolay anlaşılır bir yöntemle yaklaşmaktadırlar.Kitapta önce kompozisyonun amacı ortaya konmakta, daha sonra da adım adım           tüm görsel sanatlarda karşımıza çıkan belirgin kompozisyon unsurları irdelenmektedir.           Üçüncü bölümde fotoğrafa yönelik kompozisyon teknikleri vurgulanmakta,           dördüncü bölümde de rengin fotoğraftaki etkisi ele alınmaktadır. Tüm bu           teknikler güçlü fotoğrafların üretilmesine temel teşkil etmektedir.
 Kompozisyonun tümüne hakim olmayı içeren beşinci bölümdeyse, Grill ve           Scanlon bir fotoğrafın izleyici üzerinde, fotoğrafçının arzu ettiği etkiyi           yapabilmesi için degişik kompozisyon tekniklerinin nasil kullanılacağını           anlatmaktadırlar.
 Kitabın son bölümüne de, kitapta kullanılan fotografların bir çoğunun           çekimi sırasında kullanılan araç ve tekniklerin detaylı olarak anlatıldığı           teknik veriler eklenmiştir.
 Yalın dili ve fotoğraflarıyla "Fotografta Kompozisyon" ağır bir akademik           eser olmayip, fotoğrafla ciddi olarak uğraşanları hem bilgilendirici,           hem de görsel olarak teşvik edici, uygulamaya dönükk bir kitaptır.
 (Arka Kapak)
 |  |  |  Çeviri: Nedim           SipahiTasarım: Sinan           Turan
 
 Türkçe
 180 s. -- 2. Hamur -- 14 x 20 cm
 İstanbul, 2003
 ISBN: 9758293508
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Temel           Fotoğraf
 Emre İkizler
 Fotografevi Yayını |  |  | ...Fotoğraf çekilmez           üretilir. Fotoğraf üretimi tasarım, uygulama ve sunum aşamalarından oluşur.           Bu aşamalardan birnin içinde yer alan fotoğraf makinesi, "herşey"           demek değildir ve yalnızca bir araçtır. Önemli olan hangi aracı kullandığınız           değil, bu araçları nasıl kullandığınız ve ortaya ne çıkardığınızdır. (Emre           İkizler'in önsözünden) |  |  | Metin Yazarı : Emre           İkizler Türkçe
 119 s. -- Kuşe           -- 16 x 19,5 cm
 İstanbul, 2003
 Fotograflı ,
 |  |  | 
 | 
 |  | Görme         Kültürü 1. Kitap - Görüntüler Evreni
 
 Çerkes Karadağ
 
 Doruk Yayınları
 |  |   | Fotoğraf, gerçeği hem           kaydeder, hem de bu gerçeği temsil eder. Aynı zamanda gerçekle hiçbir           ilişkisinin bulunmadığını göstermekten de geri durmaz.Görüntüler evreni, görüntüleri oluşturan maddi tüm oluşumları, görüntülerin           dışsal ve varlıksal özelliklerini, gerçek ve algılanarak dönüştürülmüş           gerçekliğin fotoğraf görüntüsünde karşılık bulan anlamına bir yaklaşım           sağlamak amacını öne çıkarmayı hedeflemektedir.
 (Arka Kapak)
 |  |  | Kapak         Tasarımı: Kemal Çiftçi Kapak Fotoğrafı: Çerkes Karadağ
 Yayıma Hazırlayan: İjlal Kastal
 Sayfa Düzeni: Vedat Türkmen
 Türkçe
 156 s. -- 2. Hamur -- 14 x 21 cm
 İstanbul, Aralık 2003
 ISBN: 9755634156
 |  |  | 
 | 
 |  | Görme         Kültürü 2. Kitap - Görüntü Büyücüsü
 
 Çerkes Karadağ
 
 Doruk Yayınları
 |  |  | Fotoğrafın temel amacını, onun değişimi dile getirmesiyle           açıklayabiliriz. Yani değişim içinde bulunan yaşamın an'lık yansımalarını           ele geçirmesiyle...Görüntü büyücüsü; görüntüler evreninin iki kutbunu, yani fotoğrafçıyı           ve fotoğraf sanatını ele alarak, fotoğrafın bu iki önemli dinamiğini irdelemektedir.           Fotoğrafçıya yaşam, sanat ve fotoğraf sanatının temel dinamikleri hakkında           yol gösterici bazı açılımlarda bulunmaktadır.
 (Arka Kapak)
 
 |  |  | Kapak Tasarımı: Kemal           ÇiftçiKapak Fotoğrafı: Çerkes           Karadağ
 Yayıma Hazırlayan: İjlal Kastal
 Sayfa Düzeni: Vedat Türkmen
 Türkçe
 147 s. -- 2. Hamur -- 14 x 21 cm
 İstanbul, Aralık 2003
 ISBN: 9755634164
 |  |  | 
 | 
 |  | Görme           Kültürü 3. Kitap - Fotoğrafın Derin Anlamı
 
 Çerkes Karadağ
 
 Doruk Yayınları
 |  |  | Fotoğraf,           düşünme biçimini ve onunla buluşan estetik tasarımı, bir çerçeve içinde           görünüp yapma sanatıdır. Fotoğrafın en can alıcı özelliği işte bu eylemliliğidir.Fotoğrafın depin anlamı, fotoğraflarda ve hareketli görüntülerde açık           biçimde sunulan mesajların gerisindeki anlamları ve görmeyi özellikli           kılan ruhsal ve imgesel şekillenmeleri irdeleyen bir bilinç düzeyine sahip           olunması gereğini ortaya koymaktadır
 (Arka Kapak)
 |  |  | Kapak Tasarımı:         Kemal Çiftçi Kapak Fotoğrafı: Çerkes         Karadağ
 Yayıma Hazırlayan: İjlal Kastal
 Sayfa Düzeni: Vedat Türkmen
 Türkçe
 160 s. -- 2. Hamur -- 14 x 21 cm
 İstanbul, Aralık 2003
 ISBN: 9755634172
 |  |  | 
 | 
 |  | Fotoğrafçıyla           Diyaloglar
 
 Çerkes Karadağ
 
 Doruk Yayınları
 |  |  | "Kameranı sevgiyle           yöneltmiyorsan, birtakım kötülükleri gizlemeye ortak olursun!"(Arka Kapak)
 |  |  | Kapak Tasarımı:         Kemal Çiftçi Yayıma Hazırlayan: İjlal Kastal
 Sayfa Düzeni: Vedat Türkmen
 Türkçe
 44 s. -- 2. Hamur -- 14 x 21 cm
 İstanbul, Aralık 2003
 ISBN: 9755634199
 |  |  | 
 | 
 |  | Öteki           Yüz
 
 Çerkes Karadağ
 
 Doruk Yayınları
 |  |  | Fotoğraf         sanatı alanındaki Eserleri ve Kuramsal çalışmalarıyla tanınan Çerkeş Karadağ,         bu kitapta bilim ve sanat dünyasından portrelerin yanı sıra, onlarla olan         dostluklarını da fotoğrafçı gözüyle ele alıyor. 
 Çerkeş Karadağ, edebiyatçı yanını sanat dünyasına ilişkin tanıklıklanyla         buluşturmakta, kamera arkasının kazandırdığı sezgi ve gözlem ustalığını         portre yazılarıyla pekiştirmektedir. Fotoğraflarında olduğu gibi yazılarında         da, izlenimlerini duru ve saf bir dille bize aktarmakta, tanıklıklarını         farklı bir kulvar çizerek edebiyatla yoğurmaktadır.
 (Arka Kapak)
 |  |  | Kapak Tasarımı:         Kemal Çiftçi Fotoğraflar : Çerkes Karadağ
 Yayıma Hazırlayan: İjlal Kastal
 Kapak fotoğrafı : Yılmaz Sönmez
 Sayfa Düzeni: Vedat Türkmen
 Türkçe
 Fotoğraflı
 203 s. -- Kuşe -- 14 x 21 cm
 İstanbul, Aralık 2003
 ISBN: 9755534180
 |  |  | 
 | 
 |  | Fotoğraf/Söz           Kavuşması  Seyit Ali AK
 
 Bileşim Yayınları - Antoloji 01 |  |  | "Yaptığım         antolojinin "kendi oylumunda işlevi" edebiyat ürünlerinde fotoğraf duygusu,         düşüncesi ve günlük yaşamda kullanılmış vurgularını gözler önüne sermesidir.         Fotoğraf karşısında yazarın tutumunu belirleyen çarpıcı imgelerle bezenmiş         şiir ve düzyazı coğrafyasıdır. Seçkide yapıtların nitelik değerlendirmesinden,         şiirimizi kimin nereye çektiği sorunsalından çok fotoğrafın yazınımızdaki         yeri üstünde durulmuştur. Çalışmam tüm Cumhuriyet dönemi yazarlarının kitaplarının         tek tek tarama disiplinine dayanmaktadır. Amacım         fotoğrafa yakın duran edebi işlere ilişkin, olduğunca toplu bir 'güldeste'         sunmaktı."(Arka         Kapak) |  |  | Yayın         Yılı: 2003 445 sayfa
 13,5x21 cm
 Karton Kapak
 ISBN:9756410213
 Dili:TÜRKÇE
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Röportaj           2 : Hikayeler
 Kollektif
 
 YGS Yayınları / Fotoğraf Kitaplığı  |  |  | "Röportaj"         fotoğrafı aslında güçlü kılanın, insan hafızasında kareye dönüşen "an" olduğuna         inanıyor. Röportajlar ise bu anları iyi kurgulanmış ve anlatılmış bir hikayeye         dönüştürmenin belki de tek yolu. Bu sayımızda da değişik kuşakları biraraya         getirmeye çalıştık. Fotoğraflara bakarken birşeyi yeniden tespit ettik:         "an" fotoğrafı ve röportaj kuşak farkı tanımıyor! (Editör'den)
 
 |  |  | Hazırlayan:         İlker Maga Editör: İlker Maga
 Türkçe
 80 s. -- Kuşe -- 24 x 30 cm
 İstanbul, Ocak 2003
 ISBN: 9757012394
 |  |  | 
 | 
 |  | Fotoğraf           Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor
 Nazif Topçuoğlu
 
 
 Yapı Kredi Yaynları / Sanat Dizisi |  |  | "Bollaşan endüstri ürünlerinin gündelik hayatta yarattığı değişime karşı           bir reaksiyon olarak ortaya çıkan romantik ideolojiye göre, çocukların           doğanın elçileri olarak saf ve bozulmamış bir masumiyete sahip olduklarına           inanılırdı. Çürümekte olan maddeci toplum düzeni içinde onların büyüdükçe           bu değerlerini yitirdikleri varsayılırdı. Çocukluk "iyi" bir şeydi, fakat           ne yazık ki büyüyünce bitiyordu. Peter Pan hikayesindeki gibi 'zamanı           durdurup hep çocuk kalmak' biçiminde özetlenebilecek olan bu romantik           hevesin ideal enstrümanı olarak fotoğrafçılık ortaya çıkmıştı. Çünkü fotoğraflar           zamanı durdurmaktaydı, her fotoğraf bir anın ölümünü göstermekteydi. Negatif           açıdan da, çocukluğun büyümeyle değil, ölüm ile sona erebileceği gerçeği           ve bunun (da) fotoğraflanması söz konusu oluyordu. Ölüm, zamanı durdurmanın           radikal bir yoluydu (!)"
 (Arka Kapak)
 
 |  |  | 2.Baskı Türkçe
 242 s. -- 1. Hamur -- 17 x 24 cm
 İstanbul, Ekim 2003
 ISBN: 9750800176
 1. Basım, Nisan 2000
 |  |  | 
 | 
 
 |  | New           YorkSubway
 
 Haluk Çobanoğlu
 
 YGS Yayınları / Fotoğraf Kitaplığı |  |  | Yeraltında Bir Dünya           Şehri; New York Metrosu
 Dünyanın her köşesinden insanın yaşadığı, kimine göre dünyanın merkezi           New York'un yeraltındaki ulaşım ağlarında, bilinen ama görülmeyen, karanlık           bir yaşam sürüyor: Günde üç milyon yedi yüz bin kişiyi sırtlayan, 468           istasyonlu ve 842 mil uzunluğundaki New York metrosu, "çalgıcılar, şovmenler,           dilenciler, rocker'lar, uyuşturucu bağımlıları" gibi sistemin dışladığı           öteki'lere yıllardır ev sahipliği yapıyor...
 
 İki yıllık bir çalışmayla, New York metrosunun "karanlıkta özgürleşen"           insanlarını belgeleyen fotoğrafçı Halûk Çobanoğlu, "Yeraltında Bir Dünya           Şehri; New York Metrosu" albümündeki fotoğraflarıyla kentin gerçeğinin,           yeraltındaki metro koridorlarına yansıyan yüzüne dikkat çekiyor. Fotoğrafçı,           "kaynaşma potasının kepçesi" olarak nitelendirdiği New York'u, albümün           giriş yazısında şöyle özetliyor: "Başları dönerek gökdelenleri izlerken           yerlerde, köşe başlarında, karton kutularda 'yuvalanan' evsizleri görmezlikten           gelen turistleri ile ünlü, Manhattan'ın 5. Caddesi. Biraz ileride siyahların           Harlem'i. Birbirine yapışık İtalyan ve Çin mahalleleri, uzaklarda Porto           Riko ve Polonyalılar'ın bölgeleri, Rus mahallesi Little Odessa". Fotoğraflarındaki           evsizler, farklı tarzlardan, renklerden müzisyenler, şov insanları, sihirbazlar,           uyuşturucu bağımlıları, aynı trende yol alan farklı dinlerden, kültürlerden           insanlar, Amerika Birleşik Devletleri'nin rüya kentine yeraltından bir           bakış sunuyor.
 (Arka Kapak)
 |  |  | Çeviri:         Lale Direkoğlu-Maga Tasarım: Örgüt Çaylı
 Çeviri: İsmail Kovacı
 Düzeltmen: Ziya Topsakal
 Türkçe
 80 s. -- 2. Ham
 ur -- 14 x 20 cm
 İstanbul, Eylül 2003
 70 renkli fotoğraf
 |  |  |  | 
 
 |  | Balıkçılar
 Şakir Eczacıbaşı
 
 Eczacıbaşı Holding AŞ |  |  |  Ülkemizin seçkin fotoğraf           sanatçıları denizlerimizde, tatlı sularımızla avlanan, gencinden yaşlısına           balıkçıları denizde teknesinde, karada kahvesinde yakalamışlar. Balığa           gönlünü vermiş pek çok kiinin köprü üstünden, sahillerden avlanmalarını           küçük kareler içinde almışlar. Çeşit çeşit tekneleri, alametra ve kancabaşları,           ağları, dalyanları, palamutları, çirozları, balık tezgarlarını görüntülemiş           ve kitabın her sayfasında ayrı bir öykü yaşatmışlar. 
 Kültürümüzün bir parçası sayılabilecek ve kaybolmaya yüz tutan bazı değerlerin           bu kitapta ustaca bir araya getirilmesi yarınlar için çok zengin bir kaynak           oluşturuyor. (Arka Kapak)
 |  |  | Yayın Yılı: 2003Orjinal Adı: The Fishermen
 KUŞE
 196 sayfa
 18,5x25 cm
 Karton Kapak
 ISBN:9759503735
 Dili:TÜRKÇE
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Atlas
 Jorge Luis Borges
 
 İletişim Yayınevi / Çağdaş Dünya Edebiyat Dizisi |  |  |  Atlas, Jorge Luis           Borges'in tüm kitaplarından farklı bir kitap. Borges ile eşi Maria Kodama'nın,           dünyanın dört bir yöresinde benzersiz sesleri, dilleri, alacakaranlıkları,           kentleri, bahçeleri, insanları keşfedişlerinin seyri içinde ortaya çıkan           bir Atlas. Havasını içlerine çektikleri İstanbul, Venedik, Atina, Cenevre,           Roma, Paris ve Madrid'in sunduğu fotoğraflarla Borges'in metinlerinin           bir harmanı. Ama, ne fotoğraflarla eşlik ettiği metinlerden oluşuyor,           ne de metinlerle açıklanmış fotoğraflardan. Atlas, söz ile imgenin Borges'çe           buluşması. Yeryüzünün ruhundan doğmuş düşlerin, zamanın örgüsünde örtüşmesi.           Zorlu dağlar, duru denizler, büyülü adalar arasında bir yazınsal çağrışımlar           yolculuğu. Kapayın gözünüzü, bir zamanda, takımyıldızlara uğrayıp evrenin           dilini öğrenin. Borges'in dediği gibi: "Bilinmeyeni keşfetmek, yalnızca           Sinbad ya da Kopernik'e vergi değil. Her insan bir kaşiftir."(Arka Kapak)
 |  |  | 2.BaskıÇeviri: Celal Üster
 Editör: Osman Yener
 Düzeltmen: Serap Yeğen
 Kapak Tasarımı: Utku Lom
 Türkçe
 106 s. -- 2. Hamur -- 16 x 23 cm
 İstanbul, Ekim 2003
 ISBN: 9750500350
 1. Basım: 2002
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Moskova İnsanları
 Ahmet Sel
 
 Yapı Kredi Yayınları / Sanat Dizisi |  |  |  ÜGizli kalmış yetenek           ve tutkular hazinesi Moskova'nın sessiz sakin görünümlü insanları, belli,           'tuhaf' denebilecek bir bitimsiz çalkantıyı yaşıyorlar. Giyim kuşamları,           makyajları tüm dış görünümleri fark'sız duran insanların duygu dünyaları,           merakları, huyları, beklentileri her türlü sınırı aşan bir zenginlik gösteriyor.           Kendilerine acı ve yokluktan başka hiçbir şey vermemiş step toprağına           anlaşılmaz bağlılıkları ise onların ortak yanı.Ahmet Sel, "Moskova İnsanları" adını verdiği fotoğraflarıyla 80'lerin           sonundan başlayarak tanık olduğu bir dönemi, SSCB'nin düşüş ve yokoluş           sürecini son derece farklı bir bakış açısıyla gözler önüne seriyor. Ölmek           için bile olsa en sonunda Moskova "ana"nın koynuna, evlerine dönmeden           edemeyen "Moskova İnsanları"na dikkatli bakın. Perestroyka'da doğanlar           kuşağı yetiştikçe, "Moskova İnsanları" bir tür olarak hızla tarihe karışıyor.           Visotski'nin deyişiyle "Kader ve Zaman atlarını çözdüler" bile.(Arka kapak)
 |  |  | Tasarım: Yeşim BalabanÇeviri: Orçun Türkay
 Editör: Melis Terzioğlu
 Türkçe (Orijinal Dili: Fransızca)
 112 s. -- Kuşe -- 17 x 24 cm
 İstanbul, Mayıs 2003
 ISBN: 975080595X
 Fotoğraflı
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Demir Yol Tren Çağı
 (Iron Track: Age of the Train)
 
 Kollektif
 
 Yapı Kredi Yayınları  |  |  |  Biz, altmışlı yıllarda           doğanlar, treni, tıpkı radyo gibi hayatımızın içinde bulduk. Onu keşfetmemiz,           varlığından heyecan duymamız söz konusu olmadı hiç. Tren ve radyo bizim           kuşağın hayatını ve benliğini oluşturan, içinde doğup büyüdüğü atmosferi           sahici kılan esaslı parçalardandı. Büyük kısmı Osmanlıdan bize miras kalan           demirağları bizden önceki kuşakların ördüğünü, trenin uygarlık ve ilerleme           yolunda büyük bir adım olduğunu -pek de heyecanlanmadan- öğrendik cumhuriyet           kuşağı öğretmenlerimizden. Ülkemizde ve dünyada bu demirağların ne pahasına           örüldüğünü, hayatı nasıl değiştirdiğini sormak o sırada aklımıza gelmiyordu.           Uysal bir güçle işleyen trenlerin cumhuriyet projesinin yükünü hâlâ taşıdığı,           devlet "baba"nın varlığını biraz da trenler -ve radyo- aracılığıyla hissettirdiği           yıllardaydık; henüz küçüktük, demiryolcular üniformalı ama canayakın insanlardı.- Ayfer Tunç
 (Kitabın İçinden)
 |  |  | Metin Yazarı: Enis           BaturFotoğraflar: Ara Güler
 Metin Yazarı: İlber Ortaylı
 Yayına Hazırlayan: Selahattin Özpalabıyıklar
 Metin Yazarı: Zafer Toprak, Ayfer Tunç
 Proje Koordinatörü: Şennur Şentürk
 Çeviri: Priscilla           Mary Işın
 Fotoğraflar: Aydın Coşkun
 Grafik Tasarım: Yeşim Balaban
 Fotoğraflar: İlteriş Tezer, Sinan Koçarslan
 Türkçe
 263 s. -- Kuşe -- 23 x 29 cm
 İstanbul, Nisan 2003
 ISBN: 9750805755
 Renkli, Fotoğraflı,
 2. Basım Nisan 2003
 |  |  | 
 | 
 
 |  | İki Hayat Çek Usta
 Tuğrul Çakar
 
 Komer Kültür Sanat Yayınları |  |  |  ......... Gemiye alınmadan önce bize söylendiği gibi,           her gün bir ölüm oluyor. Ama önceden o gün kimin öleceğini bilmiyoruz.           Her sabah, gün başlangıcından kısa bir süre sonra, o gün kimin öleceği           bir anonsla bildiriliyor. Tahmin edeceğin gibi, en çok heyecan veren zaman           parçası, bu anonsun yapıldığı an. Anonsla numarası verilen kamaranın kapısı           kendiliğinden açılıyor. Kamaradan çıkıp geminin burnuna monte edilmiş,           boşluğa uzanan, iki kanatlı tahta setin üstüne yürüyorsun. Ayaklarını,           kurşun ağırlıklardan birine bağlı iplerin ortasına koyman gerekli. Sonra           da güvertedekilere el sallaman gerekiyor. Ya da bu, kendiliğinden oluşmuş,           belki eski bir yolcunun başlattığı bir vedalaşma biçimi. Ölüm insanı kapakta yerini alıp el sallamaya başladığında, hepimiz sessizce           ayağa kalkıp, ona el sallamaya başlıyoruz. Bu da çok etkileyici bir görüntü.           Büyülü bir fotoğraf gibi. Ne yazık, -neyse ki- çok uzun sürmüyor. Beş           ya da on saniye içinde kapak açılıyor.
 |  |  | Yayın Yılı: 20032. Hm.
 120 sayfa
 13,5x19,5 cm
 Karton Kapak
 ISBN:9759772639
 Dili:TÜRKÇE
 |  |  | 
 | 
 
 |  | Türkiye'nin           En Güzel Yolları
 Faruk Akbaş
 
 Om Yayınevi / Om Rehber |  |  |  Türkiye'nin En Güzel Yolları, Anadolu'nun kuzey kıyılarından           Doğu Karadeniz yaylalarına, Doğu Anadolu'nun zorlu şartlarında varolan           farklı yaşamlardan iç bölgelerin ıssız düzlüklerine ve Güney Ege'den Doğu           Akdeniz'in portakal kokulu kıyılarına kadar uzanan yollarda, farklı zevklere           göre seyahat olanakları sunuyor. 
 Her rotada ulaşım bilgileri, yol üzerinde mola verilmesi gereken yerler,           köyler, kasabalar ve tarihi kalıntılar yazılı bilgiler ve geçmişten gelen           efsanelerin ışığında anlatılıyor. Farklı zaman ve ruh hallerine göre tercih           yapılacak bu seyahatler, Anadolu'nun sırlarını da gösterecek merak edene.           (Arka Kapak)
 |  |  | Yayın Yılı: 20031. Hm.
 220 sayfa
 13,5x21 cm
 Karton Kapak
 ISBN:9756530448
 Dili:TÜRKÇE
 Renkli Fotoğraflı
 |  |  | 
 | 
 |  | Evler
 
 
 Eczacıbaşı Vakfı Yayınları |  |  |  Evler sığınağımız, uykumuz, sayrılarımız, düşlerimiz           ve gizemli oyuncağımız... Taştan, topraktan, odundan, betondan evler yapan           insanoğlunun düşü ise, varlık yoksulluk arasında gezinir. Varlık ve yokluk,           evlerin suretlerine, yani görünüşlerine, yüzlerine yansır. Ne var ki,           kerpiçten evler yapanlar, Çatalhöyük'ten beri atalarından kalan mirası           da unutmamışlardır: Evlerin damındaki hayat, evin içi dışını bezemek,           vazgeçemedikleri tutkudur... Kimi ayyıldız kondurur kapısının üstüne.           Kimileri çiçeklerle donatır duvarları...Bir de pencerelerde oturan yaşlılar, çocuklar, kediler, saksılar: Sanki           yalnızlık, hüzün ve sevincin sesi. Sanki, sessiz sesleri ya da... Her           evin, sokağın, kapının, pencerenin asıl izleyicisi ya da en yakın tanığı           fotoğraf sanatçıları... Yaşamın bir anlık kayda geçirilmesini onlara borçluyuz.           Evin, evlerin yalnızlıkları da sevinçleri de onlara ait.
 Son söz Necatigil'in: "Dünyada mutluluk adına ne           varsa başkacak Evcek, evlerde yaşar yaşarsa!"  |  |  | ECZACIBAŞI VAKFI yayınları           1/2004 Isbn: 9759503751 220 sayfa , Büyük ebat Dil: Türkçe
 |  |  | 
 | 
 |  | Uzaydan           Türkiye 
 Üstün Aydıngöz
 
 İş Bankası Yayınlarıı |  |  |  İnsanlı uzay uçuşlarının 40 yılı aşkın tarihi boyunca           astronotlar Dünya çevresindeki yörüngeden yeryüzünün yüz binlerce fotoğrafını           çektiler. Volkanik dağları, akarsuları, irili ufaklı gölleri, 8 bin kilometreden           uzun kıyıları, boğazları ve iç denizi ile Türkiye'miz Dünya'nın en fotojenik           ülkeleri arasında yer alıyor. Bu kitapta beş uzay mekiğinden ve Uluslararası           Uzay İstasyonu ile Mir Uzay İstasyonu'ndan astronotlar tarafından çekilmiş           219 fotoğraf bulunuyor.  |  |  | İŞ BANKASI yayınları 12/2003 Isbn: 9754585458 227 sayfa , Ciltli , Geniş ebat Dil: Türkçe
 |  |  | 
 | 
 |  | Sualtının           Yıldızları 
 Alptekin Baloğlu
 
 |  |  |  Sualtının Yıldızları, dünyanın dörtte üçünde yaşamalarına           karşılık, çok az tanınan sualtı dünyasındaki canlıların ilginç yaşam gerçeklerini           su üstüne çıkarıyor. Milyonlarca yıldan beri dünyamızda yaşanan sualtı           canlılarının; Ortak Yaşam, Kum Krallığı, Kamuflaj, Birliktelik, Renklilik           ve Üreme bölümlerinde anlatılan inanılması güç özellikleri, onları hem           gece hem de gündüz parıldayabilen bir yıldız yapmakta. Çevre kirliliği           ile yok etmeye başladığımız, doğanın güç ve gizemini bizlere gösteren           su altının yıldızlarını tanırken onlara olan sevgi, saygı ve koruma borcumuzu           da hatırlatacağız.Sualtının Yıldızları, 284 sayfadan oluşan sert kapaklı kitap dışında 47           dakikalık bir belgesel film DVD'si ve üç boyutlu fotoğraflardan oluşan           bir proje. Okan Bayülgen'in seslendirdiği belgesel filmde dünyada ilk           kez görüntülenmiş mavi halkalı ahtapotların çiftleşmelerini, bilim kurgu           filmlerindeki uzaylıların esin kaynağı olan sualtı yıldızlarının şaşırtıcı           davranışlarını hayranlıkla seyrederken, üç boyutlu gözlüğünüzle baktığınız           fotoğraflarla da kendinizi sualtında onlarla birlikteymiş gibi hissedeceksiniz.
 |  |  | 12/2003 Isbn: 9758416049 284 sayfa , Ciltli , Geniş ebat Dil: Türkçe
 |  |  | 
 | 
 |  | Fotoğrafı           Öğrenirken 
 Metin Kasın
 
 Nobel Yayınları |  |  |    |  |  | NOBEL yayınları 11/2003 Isbn: 9755915680 112 sayfa , Büyük ebat Dil: Türkçe
 
 |  |  | 
 | 
 |  | Kıyı
 Kamil Fırat
 
 No:27 Yayınları |  |  |    |  |  | No:27 Yayınları , Kasım 2003Isbn: 9759267411 , Büyük ebat Dil: Türkçe
 |  |  | 
 | 
 |  | Blucin
 Ara Güler, İzzettin Çalışlar
 
 Mavijeans Yayınları |  |  | Mavi Jeans Yayınları
 İçinde blucin tarihinin gizlendiği 'Mavi Derili İnsanlar', pamuk ipliğine           bağlı dünyayı anlatan 'iptidar', renklerle insan ve kültür arasındaki           köprüleri kuran '1001 Renk Masalları', bir markanın oluşum ve küreselleşmesini           sergileyen '10'. Mavi Jeans yayınlarının bu yeni ürünü ise İstanbul'la           blucin arasındaki ilişkiyi son 35 yılın tanıklıklarına dayanarak ortaya           çıkarıyor
 |  |  | Ocak 2004Isbn: 9759671743 104 sayfa , Ciltli , Geniş ebat Dil: Türkçe
 
 |  |  | 
 | 
 |  | Güneşin           Doğduğu Yer : Türkiye 
 Sıtkı Fırat
 
 |  |  | Türk fotoğrafının ustalarından B.Sıtkı Fırat son 40 yılda           çektiği fotoğraflardan seçtiği albümünü Gültekin Çizgen' in sunuş yazısı           ile yayımladı. Fuji film' in sponsorluğunda basılan albümde 129 fotoğraf           yer alıyor." Güneşin Doğduğu Yer TÜRKİYE " adlı kitapta Sıtkı Fırat fotoğraflarının           seçimini daha çok sanatsal bir anlayışla Anadolunun dört bir yanından           çekilmiş eşsiz Türkiye doğasından seçmiş.
 Resim öğretmeni menşeli olan Sıtkı Fırat Gazi Eğitim Fakültesi' nde resim           ve fotoğraf dersleri öğretim görevlisi iken fotoğrafa daha çok zaman ayırmak           için emekli olmuş. Sıtkı Fırat' ın resim tadındaki fotoğraflarında, renk,           ışık ve kompozisyon ustalığı hemen göze çarpıyor. 55 yıldır fotoğraf çeken           Türkiye' nin tanıtılmasında önemli katkıları olan sanatçı bir çok fotoğraf           tutkununu da çalışmaları ile etkilemiş, özendirmiş ve fotoğrafı sevdirmiştir.
 
 |  |  | Aralık 2003248 sayfa , Ciltli ,170 gr Kuşe, Geniş ebat Dil: Türkçe
 129 Renkli Fotoğraf
 |  |  | 
 | 
 |  | Eyvah           paparazzi
 Şebnem Soygüder
 
 Om Yayınevi |  |  | "Paparazzi kim ?Hayatımızda ne işi var ?
 Ünlülerle ünsüzleri nasıl ayırt ederiz ?"
 Medya bir yandan popüler kültürün yayılmasında bir araç           rolü üstlenirken öte yandan biçim ve içeriğini de belirler. Hem gazete           hem de televizyon haberlerinde eğlendirme faktörü tiraj peşinde koşan           gazeteciliğin her alanında kendini gösterir. Geleneksel habercilik anlayışının           bozulduğu, haber içeriklerinin önemsiz ve aşırı eğlence öğeleriyle doldurulduğu,           ciddi haberlerin dahi eğlendirerek aktarıldığı günümüzde, popüler basın,           etik ilkeleri sık sık ihlal ediyor. Bu kitapta, Şebnem Soygüder magazin           haberciliğinin, fotoğrafçılığının ve gazetecilik etik ilkelerinin çarpıcı           örneklerini kuramsal açıdan haber tüketicilerine aktarıyor. (Arka kapak) |  |  | 274 s. -- 13.5 x 21 cm(1. Basım Eylül 2003)
 ISBN 975-6530-47-2
 |  |  | 
 | 
 |  | PortrelerTürk Edebiyatına Dönemsel Bakış
 Lütfi Özkök
 
 Dünya Yayınevi |  |  | İnsan yüzlerinin izlenecek en güzel manzaralar olduğunu           vurgulayan Fotoğraf Sanatçısı ve Şair Lütfi Özkök'ün, ülkemizdeki ilk fotoğraf albümü Portreler / Türk Edebiyatına Dönemsel           Bakış dönemsel tanıklığı getirmektedir. Özkök’ün Türk ve dünya edebiyatından           birçok yazarın / sanatçının portrelerini çekmiş olması, bu alandaki özgünlüğü           önemli bir birikimi getirmiştir. Bir yanıyla portre fotoğrafçılığına,           diğer yanıyla da dünya kültür mirasına katkısı ise her kesimce kabul görmüştür.           Onun objektifinden yansıyan ışıkla buluşan edebiyatımızın 67 yüzünü bir           araya getiren kitap, her yazın / kültür dostunun yanı başında yer alabilecektir.           Özkök’ün bize sunduğu bellek, fotoğraf sanatının da gücünü ortaya koymaktadır.
 Türk ve dünya edebiyatından Bin 500 sanatçının portre fotoğrafının bulunduğu           bir arşive sahip olan Özkök, bütün fotoğraflarının baskısını kendisi yapan           Özkök'ün bu albümünde 1950 ile 1980'li yıllar arasında çektiği 67 Türk           Edebiyatçısı'nın portresi yer alıyor.
 |  |  | Geniş Ebat, 183 sayfaOcak 2004
 ISBN 975-3041330
 |  |  | 
 | 
 |  | 
 Üç Fotoğrafçı
 
 Jerry Schatzberg, Ara Güler, Şakir Eczacıbaşı'ndan Sanatçı           Portreleri
 
 
 İstanbul Kültür Sanat Vakfı Yayınları
 |  |  | 06/2003Büyük Ebat, 74 sayfa, Türkçe
 ISBN 975-7363308
 |  |  | 
 | 
 |