![]() |
Merhamet Haftası (Une Semaine De Bonté, 1934) |
Düşsel görüntüler ve erotik fantaziler Gerçeküstücülerin
malzemeleriydi. İmgelerin özgür çağrışımları, farklı nesnelerin anlamlı
biraradalıkları ve sanattaki hareket serbestliği unsuru ile ilgilenen ressamlar
için kolaj en uygun teknikti. Kübistler ve fütüristler onun son derece önemli
bir sanat türü olduğunu ileri sürmüşler, Alman ve Rus Dışavurumcularla Avrupa'nın
her yerindeki Dadaistler yeni güçler yüklemişler ve kolaj türü, Gerçeküstücüler
(pek çoğu daha önce Dadaist olan) arasında önemli bir yer edinmiştir. Max
Ernst genellikle bu türün ateşli savunucusu olarak tanınır. Une semaine de bonté ilk baskısında yüksek bir beğeni toplamış ve ileriki yaratmalar için bir uyarıcı olmuştur. Son derece dikkat çekici bir şekilde Hans Richter'in, 1947 yılında avant-garde bir serüven filmi olan Dreams That Money Can Buy (Paranın Satın Alabildiği Düşler) filminin ilk bölümü olarak gösterime giren 1946 yapımı Desire (Tutku) adlı filme ilham kaynağı olmuştur. (Kitabın İçinden) |