Editör

Bülent Irkkan

Yayın Kurulu

Tülin Ağca
Leyla Benli
D. Esra Ertürk
Elif İnan
Nejat Kutup
Fulya Köse
E.Kemal Mert
Doğanay Sevindik
Tacettin Teymur
Aylin Yılmazbayhan






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.com.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya_haberler
@ada.net.tr


ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara
    Sayılar    Sayı 15    Sergi Salonu    Çizgili Fotoğraflar
Çizgili Fotoğraflar Necati Abacı

Çağdaş Türk Karikatürü'nün en özgün isimlerinden biri olan Necati Abacı, grafik sanatı ile resim sanatının çizgisel değerleri arasında konumladığı karikatür anlayışını bu kez de fotoğraf sanatıyla buluşturarak yepyeni bir projeye imza atıyor.

Necati Abacı'nın, "Çizgili Fotoğraflar" sergisinde yalnızca konusu fotoğraf olan karikatürler yer almıyor, Abacı'nın aynı zamanda fotoğraf sanatı ve belgesel fotoğrafa olan ilgisi doğrultusunda koca bir fotoğraf tarihi de farklı bir uzam ve zamanda yeniden gözden geçiyor.

Abacı bunu yaparken, fotoğrafın anlardan oluştuğunu unutmuyor ama anlık çarpıcılıktan çok, sürecin içinde çözünen bir bakış açısını yeğliyor. Necati Abacı çizgilerle fotoğraf çekiyor. Öncesinde uzun uzun araştırıyor; ardından tıpkı fotoğrafçı gibi ince ayarlar yapıyor ve "karar anı"nı saptadıktan sonra deklanşöre basıyor.

Onlarca farklı çizgi/metin özellikleriyle temsil edilen günümüz Türkiyesi'ndeki karikatür anlayışları arasından özgün biçemiyle sıyrılan Necati Abacı, karikatürünü oluştururken verili kod sistemlerini sessizce parçalayarak kendi enerji alanını yaratıyor. Bu da Abacı'yı evrensel ölçütler içinde farklı bir bakış açısıyla değerlendirmemizi yanında getiriyor.

 

 

Belki de dünyada ilk kez bir karikatür sergisi yalnızca fotoğraf konusunu (üstelik fotoğraf tarihine göndermeler yaparak) işliyor ve Fotoğrafevi-Koç Allianz gibi ülkemizin en önemli fotoğraf galerilerinden birinde açılıyor. Necati Abacı, "Çizgilerle Sanat İnsanları" sergisinde gösterdiği titiz çalışma sürecini, "Çizgili Fotoğraflar"a da taşıyor. Abacı çizgilerle fotoğraf okuması yapıyor ve yaşamı boyunca edindiği fotoğra fabakma birikimini son işlerine taşıyor.

 

Abacı, karikatürlerinin bir kısmında klasik çizginin yanında, farklı tekniklere de yer veriyor. Bu bağlamda, serigrafi yoluyla çoğaltılmış özgün baskı renkli karikatürler ve dünya fotoğraf tarihinde yer alan unutulmaz karelerin çizgi ve renkle müdahale edilmiş dijital baskıları da sergide yer alıyor.

Sonuç olarak, Necati Abacı çizgilerden inşa ettiği fotoğraf makinesiyle "yazısız ve kara" mizahın çarpıcı örneklerini oluşturan anlamlı fotoğraflar çekiyor ve dudağımızın kenarına buruk bir gülümsemeyi ödünç bırakıyor. 
Merih AKOĞUL

Necati Abacı'yı tanıyalım...

 
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET - İlk Tasarım: G-Tasarım -

 

 

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

AdaNET Ana Sayfa