Back to Main Page

Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim



Editörden

13. İstanbul Fotoğraf Günleri

5. Fotoğraf Sempozyumu

Ankara'da İlk Fotoğraf

Intermizah

Karanlık Oda Teknikleri

Fotoğraf Üzerine Notlar

Uzağa Gitmek İsteyen Yüz

Sanat ve Sanatçı Üzerine Bir Deneme

Bir Ayrıntı

Çerçevenin Saydamlığı

Camera Obscura

Küçük Bir Kamera Obscura Hikayesi

Sürrealist Fotoğraf

Doğa Fotoğrafçılığı

Hayat kurtarmak mı, fotoğraf çekmek mi ?

Kitaplık

Özel Efektler

Anlam ve Mecaz

Mavi Piramit 7557 Grubu

Negatifadam

Portfolyo; Melih Şahin

Portfolyo; Tahir Ün

Portfolyo; İsa Özdemir

Linkler



Sayı 2

MAVI PIRAMIT 7557
FOTOGRAF GRUBU'ndan ESINTILER

BERGAMA'DAKI SIYANÜRLÜ ALTIN MADENI KAPATILSIN

Mavi Piramit 7557 Fotograf Grubu Fotografta tepki adina 28 kasim 1997 'de kurulmustur VE SFG Sinirtanimaz Fotografçilar Grubu' na çalismalarinda basarilar diler.


  1. Surasida yadsinamaz bir gerçektir. En sogukkanli gezginlerin bile hazirliksiz yakalandigi durumlar olabilir. Böyle anlarda yapmaniz gereken sey içinizden geldigi gibi davranmaktir.
  2. Alttan iki bacak arasindan kadin fotograflari. Çiplak, iç çamasirli (bacak arasina giren cinsler daha iyi), vs. degisik kadin veya ayni kadinin degisik kiyafetli fotograflari. Sadece etek altindan iki bacak arasi, çiplak veya iç çamasirli olabilir. Fotograflar siyah - beyaz.
  3. Kadinin iki bacagi arasindan dünyayi görmenin fotograflari. Siyah - beyaz. Ön planda güzel bir kadinin güzel bacaklari. Bacaklar sürekli ön planda, üçgen formunda ve fazla açik degil. Bacak arasindan dünyaya bakanlar buradan baktiklarinda ne çekeceklerine kendileri karar verebilir.
  4. Çok seksi bir kadin, seksi ama çok açik olmayan kiyafetler içinde, kucaginda çok tatli ve çiplak bir bebek. Ikisinin bir arada siyah - beyaz fotograflari.
  5. Minik krom-nikel bir tuzluk. Alt kismi daire, üst kismi yarim küre. Yüksekligi 5 cm. Disbükey oldugundan görüntü sapmalari var. Ön planda kocaman bir el, arka planda deforme olmus bir yüz. Renkli veya siyah-beyaz. Açi çok önemli. Fotograf makinesinin açisinin tuzluktaki görüntüye girmemesi gerekiyor. Ön plana bol bol kadin organi (kalça, meme ve de v.s.) yerlestirilerek bol miktarda degisik fotograf yapilabilir. Felsefesi de size ait.
  6. Göz fotograflari. Duymayan, gözü açik ama görmeyen, konusamayan, eli veya ayagi olmayan insanlarin sadece gözlerinin fotograflari. Tadamayan, koklayamayan, korkan, cinsellikten uzak kalan veya sürekli cinsellik yasayan, escinsel olan insanlarin gözlerinin, bakislarinin fotograflari. Renkli olursa daha iyi olur. Ama siyah-beyaz da olabilir.
  7. Insan veya hayvanlarin basina kar basligi geçirip göz fotograflarini çekin, bakalim ne farklar var. Isterseniz kar basligi ile çekilen bu fotograflarda kas kismi da gözükmesin ve gözleri ters basin. Renkli veya siyah-beyaz olabilir.
  8. Beyaz pano ve isik. Bu pano arkadan aydinlatilacak. Pano arkasinda bir kadin ve erkegin sevisme pozisyonlari yada bir kadinin çiplak vücudunun degisik pozisyonlari çekilecek. Foto olarak yani renkli slide filmle siyah-beyaz sonuçlar, hatta sadece beyaz ve tonlari olarak sonuçlar alinacak. Arka fondaki modelin gözlerine veya baska ilginç yerlerine kirmizi isik konabilir. Beyaz pano veya perde yerine daha degisik renk perde veya seffaf baska panolar kullanilabilir.
  9. Yerde bir mazgal. Mazgal delikleri 2 cm * 2cm büyüklügünde. Mazgal derinligi 2 cm. Fotograf çekmek için gece olmali. Tripod kullanmak sart. Konu insan yüzleri, vücutlari, degisik esyalar, hayvan veya diger her sey olabilir. Önemli olan mazgal üzerine 45 derece ile gelecek bir projektör isigi. Bu isik önünde olusan gölgelerin fotograflari. Mazgal alüminyum renginde olmali. Projektör 1000 watt ve mazgaldan 5 m uzakta olmali. Mazgal üzerine düsen gölgeye fotograf makinesi 60 derece açidan bakmali. Siyah-beyaz olsa daha iyi olur.
  10. BIR SERI FOTOGRAF ÇEKIMI VEYA KISA FILM SENARYOSU -Esas adi 150, ama Düssel iliskinin sonsuz bitisi de olabilir- Düssel iliskilerin bitip-bitmediginin belirsizligini ifade eden baslangiç. 150 dm (desimetre) uzunlugunda büyük bir boru veya tünel. Genis ve karanlik bir plan. Arka tarafta açik bir kapi. Kapidan isik siziyor. Genisleyen isik yansimasinda yerde ya karolar veya çizgiler var. Mekana derinlik veriyor. Ön planda köseli tahta ve siyah masa. Kadin sürekli gözleri kapali ve erkege sevgisini yüz ifadesi, mimik, dudak hareketi ile veriyor. Bu ifadede yalinlik olmali. Çok önemli. Erkek sürekli objektife ters duruyor. Kadin ön plandan, erkek arka taraftan gözüküyor. Erkekte küpe var ve bu çekimde vurgulaniyor. Olayi kadinin yüzü anlatiyor. Çekim yapiliyor. Erkek kalkiyor ve yürüyor. Küçülüyor ve kapidan çikarken bir kez dönüp bakiyor. Erkegin yüzü yok. Yüzü olmayan bir erkek. Kadin gözlerini açiyor. Kadin erkege çok hafif dönüyor ve ellerinden birini açiyor diger eli kapali, erkegin yüzü kadinin avucunda gözüküyor ve çok mutsuz bir yüz. Kadin çok kisa bir süre gülümsüyor ve tekrar eski konumunu alip, gözlerini kapatiyor. Kadinin mutlu mu mutsuz mu oldugu belli olmayan bir ifadeyle objektife dönüyor ve son kare.