FOTOGRAFYA
 
Editör

Tacettin Teymur

Yayın Kurulu

Tülin Ağca
Özlem Bağcı
Leyla Benli
Müjde Bilgütay
Nejla Demirci
D. Esra Ertürk
Bülent Irkkan
Elif İnan
Nejat Kutup
Fulya Köse
E.Kemal Mert
Murat Selam
Kazım Şahbudak
Aylin Yılmazbayhan






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.com.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya_haberler
@ada.net.tr


ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara
    Sayılar    Sayı 8    Çıplak
Çıplak Tamer Bayrı

İstanbul (14 Temmuz 1963) doğumlu. Kabataş Erkek Lisesi ve Berlin Teknik Üniversitesi mezunu, Termodinamik ve Akışkanlar Mekaniği Yüksek Mühendisi
MAN GHH BORSIG Şirketinde Proje Menajeri ve Yönetici

Nü çalışmalar üzerine genelde NEDEN, NİÇİN, NASIL gibi sorular yöneltilir.

Doğrudan çıplak bir vücudun fotoğrafını çekmek muhalif bir yaklaşım ve zor. Bu yöntemde "erotizm, hedefin ne kadarını oluşturuyor?" gibi, NEDEN'e yönelik sorular benim karşılaştığım en yoğun soru biçimi.

Yanıtı ise bana göre sanatsal nü fotoğrafın tanımını birlikte getiriyor. Vücudun kıvraklığını, inceliklerini, bakışlardaki anlatımı, ışık ve teknik imkanlarla çeşitli mekanlarda yönlendirmeye ve şekillendirmeye çalışıp estetiği yakalamak. Cinselliği vurgulamanın , değerlendirmenin ise tüketiciye bırakılması gerekiyor.
Fotoğrafın bu alanında çalışanlar ise genelde ışığı , tekniği ve psikolojisi zor olanı zorlamaktadırlar. Bu tip zorlukları fotograflarda eritmek, uğraşana oldukça büyük bir haz vermektedir. Bu da, NEDEN sorusuna başka bir yaklaşım şeklidir.

NİÇİN sorusunu kendime doğrudan yönelttiğimde yukarıdaki NEDEN açıklamasının dışında Türkiye de yetişmiş insanın günaha, ayıba, yasağa bir nebze de olsun sanatın bu yoluyla karşı gelmesi diye düsünüyorum. Doğduğunda ana kucağına düşerken çıplak olan insana doğasını unutturmaya çalısan topluma fotoğrafla hayır demek benim için bir NİÇİN'e daha yanıt oluyor.

NASIL nü fotoğraf çalışması yapılır sorusuna gelince , öncelikle fotoğrafçının kendi bünyesinde rahat olması gerekir. Düşündüğü pozu, uygulamak isteği çekimi modeline ve ekibine rahatlıkla anlatabilmelidir. Bu rahatlığı, bulunduğu mekanda -ister stüdyo olsun ister açık hava çekimi- modeline hissettirmelidir. Fotograftaki gerilim (stres degil), heyecan kameradan model üzerine konuşarak ve vücut diliyle aktarılmalıdır. Bunun için fotoğrafçının modelini en azında çalışma öncesi bir kez görüp konuşması ve konsept üzerine tartışması gerekir. Bunların sonucunda ya güven ortamı yaratılacaktır ya da çalışmaya başka bir modelle devam edilmesi gerekecektir.

Sonuçları nasıl olursa olsun toplum tarafından kolay olarak benimsenmeyen fotoğrafın bu kolunun önünde her yerde her zaman engeller olacaktır. Engelleri aşmak ise bu fotoğraf kolunu sevgiyle uygulayan biz nü fotoğrafçılarının kameralarıyla gerçekleşecektir.

Işığınız bol olsun .
Saygılarımla.
18 Ocak 2001
Berlin
Tamer Bayrı

  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı
  • Çıplak, Tamer Bayrı



 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET - İlk Tasarım: G-Tasarım -

 

 

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

AdaNET Ana Sayfa