Editör

Koray Olşen

Yayın Kurulu

Atila Köksal
Aysel Altun
Ayşe Saray
Berrin Cerrahoğlu
Dora Günel
Mehmet N.Savcı
Meltem Çolak
Necla Can Güler
Nilüfer Zengin






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.com.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya_haberler
@ada.net.tr


ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara
    Sayılar    Sayı 35    PORTFOLYO
PORTFOLYO

Thomas HERBRİCH



1955’te Almanya’da doğdum.

Fotoğrafı, Dusseldorf/Almanya’da bulunan bir still life fotoğrafçısının stüdyosunda üç yıl stajyerlik yaparak öğrendim. Bira şişelerini etkileyici bir şekilde yansıtmak beni tatmin etti ve güzel çekimler oldu. Fakat ürün fotoğrafçılığı el sanatından başka bir şey değil, ustalaşmak gerek, ama bu sadece bir başlangıç noktası. Haliyle uzun vadede bu benim için yeterli olmadı. Ürünler piyasadan kalkar kalkmaz, fotoğrafların da varlığı sona eriyor, beni rahatsız eden şey de bu oldu. Bu fotoğrafçı için oldukça yetersiz bir durum. Stanley Kubrick’in 2001-Uzay Yolu Macerası filmini gördüğüm zaman, yaratıcılığımın farkına vardım. Bu filmin ihtişamı ve güzelliği beni etkilemişti. Yapmak istediğim; muhteşem fotoğraflar çekmekti.
Ve o zamandan beri bunu yapmaya çalışıyorum.

Çalışma tarzım:

Fotoğraflarımda, Hollywood filmlerinin kalitesini görmek-büyük ve muhteşem yapmak istiyorum! (Roland Emmerich’in ilk filminde yer efektlerini yaptığımı biliyor muydunuz?)
Birçok maket kullanıp rötuş yapıyorum. Almanya’da dijital post prodüksiyon ve kameralar kullanan ilk fotoğrafçıyım. Dijital çalışmalarım 1989 yılında başladı. Ayrıca, bir fotoğraf arşivine sahip olmak çok önemlidir; arka planda bulunan (peyzajlar, gökyüzü vs.) ve özel efektler (patlamalardan yağmura) bütün günlük konulara kadar (örneğin kuşlar, köpekler, yürüyüşe çıkan insanlar…) bir şeyler oluşturmada sıklıkla kullanılır. Benim işlerim reklamcılık ve editoryal çalışmadır.

Bir fotoğrafı “iyi” yapan nedir?

İyi bir fotoğrafın bir sırrı vardır. Fotoğraf sadece ‘’güzel’’ (veya etkileyici) olmamalı, aynı zamanda izleyicide merak da uyandırmalıdır. Bununla birlikte, kendini tamamen ifşa etmeden daima bir cazibesi de olmalıdır (birçok modern sanatta tuhaf bir şekilde eksik olan bir karakter). Bunun biraz da soyut olduğunu mu düşünüyorsunuz? Bir klasik sanat müzesine bir göz atın! Herhangi bir fotoğraf dergisinde yer alan bir fotoğraftan çok bu tür bir resimden ilham alıyorum. Reklamcılıkta, elbette, bir fotoğraf iş yapmak zorundadır – bu nedenle reklamcılık fotoğrafları nadiren çok iyi çalışmalar olur. Doğal olarak, kendi fotoğraflarıma bağlanmaktan uzağım. İyi bir fotoğraf, dikkatli bir düşünce, dikkatli bir çalışma ve en önemlisi biraz şans gerektirir. Eğer şanssızsam, ona ne kadar zaman ve çaba sarf ettiğim hiç önemli değil, çalışmam sadece vasat bir fotoğrafa dönüşebilir. Bu, her fotoğrafçı için aynıdır – sadece, bunların hiçbiri onu itiraf etmeye cesaret edemezler.

Şimdi ne yapıyorum?

Bu tür fotoğraflarla artık ilgilenmiyorum! Herkes photoshop ile bir ‘’kıyamet günü’’ fotoğrafı yapabileceği için artık ilgilenmiyorum - ben, daima hiç kimsenin yapmadığını yapmak istiyorum.
Şimdi, sahnede olmayı ve şov yapmayı sevdiğim için fotoğrafla ilgili şovlar yapıyorum.
Ben gerçek bir şovmenim ve sahnede eserleri hakkında güzel konuşabilen sadece bir kaç fotoğrafçı var.
Fotoğrafçılığım hakkında konuşuyorum ve kültür temaları ile gösteri yapıyorum. Şovlarımda aynı zamanda şaşırtıcı olmaya çalışıyorum!

Website’mi görün  www.herbrich.com
Thomas@herbrich.com

                                                               

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30





 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET - İlk Tasarım: G-Tasarım -

 

 

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

AdaNET Ana Sayfa