GÜZEL BİR FOTOĞRAF
ÇI
NASIL OLUR
FOTOĞRAF ÇEKTİĞİMİZ İÇİN DİĞERLERİNDEN AYRICALIKLI
OLDUĞUMUZ HİSSİNE KAPILMAZSAK,
FOTOĞRAF ÇEKTİĞİMİZ İÇİN HER YERE GİRME,
HER ŞEYİN VE HERKESİN ÖNÜNE GEÇME HAKKIMIZ OLDUĞUNU
DÜŞÜNMEZSEK,
BİR MANZARA YA DA BİR ETKİNLİĞİN İÇİNE GİRDİĞİMİZ ZAMAN
İSTEMESEK BİLE O SEYİRLİĞİN BİR PARÇASI HALİNE GELDİĞİMİZİ
BİLİRSEK;
DAVRANIŞLARIMIZLA OLAYIN ORJİNALLİĞİNİ TAHRİP ETTİĞİMİZİ FARK
EDERSEK;
FOTOĞRAF ÇEKMEYEN VE SADECE SEYRETMEK İSTEYENLER İÇİN
SEYİRLİK OLMAKTAN ÇIKARDIĞIMIZI UNUTMAZSAK,
SAKİN BİR ORTAMA FOTOĞRAF MAKİNAMIZLA GİRDİĞİMİZ ZAMAN
ORTAMDAKİ HUZURUN BOZULABİLECEĞİNİ,
FOTOĞRAF ÇEKMEDEN SÜKUNETİ YAŞAMAYI TERCİH EDENLERİ
RAHATSIZ EDEBİLECEĞİMİZİ DİKKATE ALIRSAK,
BİZİM ÇEKECEĞİMİZ FOTOĞRAFLAR SAYESİNDE
BAZI ŞEYLER TARİHE KAYDEDİLMESE BİLE
İNSANLIĞIN PEK FAZLA BİR ŞEY KAYBETMEYEBİLECEĞİNİ
HESABA KATARSAK,
HAYVAN YA DA İNSAN, ÇOCUK YA DA YETİŞKİN, DİŞİ YA DA ERKEK
HİÇ KİMSEYİ FOTOĞRAF MAKİNELERİMİZLE TACİZ ETMEZSEK;
HELE BU TACİZİ TOPLU OLARAK HİÇ YAPMAZSAK,
YAPILMASINA SEBEP OLMAZSAK,
GÖZÜMÜZE KESTİRDİĞİMİZ BİRİNİ KOLUNDAN TUTUP
BULDUĞUMUZ İLK RENKLİ DUVARIN ÖNÜNE
DİKMEZSEK,
PENCEREDEN BAKAN, YARI AÇIK KAPI ÖNÜNDE DURAN
HER KADININ VE ÇOCUĞUN
FOTOĞRAFINI ÇEKEREK SANAT YAPMAYA
ÇALIŞMAZSAK,
GÜLEÇ YÜZLÜ ÇOCUKLARI FOTOĞRAFLAYIP
ORADA BURADA GÖSTERMEZSEK;
ÇOCUK YÜZÜNÜN ŞİRİNLİĞİNE TAV OLAN İZLEYİCİLERİN ÇIKARDIĞI BEĞENİ NİDALARINI
FOTOĞRAFÇILIK KABİLİYETİMİZE YÖNELİK BİR İLTİFAT
SAYMAZSAK,
ÇOCUK FOTOĞRAFLARININ
KOLAYCA ÇOCUK İSTİSMARININ NESNESİ OLABİLECEĞİNİ
DİKKATE ALIRSAK;
ELALEMİN ÇOCUĞUNU SOSYAL MEDYADA NESNELEŞTİRMENİN
HİÇ İSTEMEYECEĞİMİZ KULLANIMLARA YOL AÇABİLECEĞİNİ
DAİMA HATIRLARSAK,
DAHA ÖNCE ÇEKİLMİŞ BİR FOTOĞRAFIN AYNISINDAN ÇEKMEYE
GÖNÜL İNDİRMEZSEK;
ÜRETİLMİŞ GÖRÜNTÜLERİ KOPYALAMANIN
SANATTAN ÇOK İNTİHALİN KONUSU
OLDUĞUNU UNUTMAZSAK,
BİR BAŞKA KÜLTÜRÜN İNSANLARINI
BİLHASSA İTİNA GÖSTEREREK FOTOĞRAFLARSAK,
GÖRÜNÜMLERİ BİZE İLGİNÇ GELEN İNSANLARI FOTOĞRAFLARKEN
BİZİM İÇİN VAREDİLMİŞ EĞLENCELİKLER OLMADIKLARINI
HATIRLARSAK,
FOTOĞRAFÇI OLDUĞUMUZ İÇİN
HERKESE, ÖZELLİKLE KENDİ SINIFIMIZDAN / KÜLTÜRÜMÜZDEN AŞAĞI
OLDUĞUNU VARSAYDIĞIMIZ KİŞİLERE
İSTEDİĞİMİZ POZLARI VERDİRME HAKKIMIZ OLMADIĞINI BİLİRSEK;
HERKESİ HER İSTEDİĞİMİZ GİBİ GÖSTEREBİLECEĞİMİZİ
DÜŞÜNMEZSEK,
AVRUPA YA DA ABD’DE YAŞAYAN İNSANLARLA YAPAMAYACAĞIMIZ
MODELLİ FOTOĞRAF PRATİKLERİNİ
ASYA VE AFRİKA’DA YAŞAYANLARLA DA YAPMAMAYI İLKE EDİNİRSEK,
PARASINI VERDİK DİYE HERKESİ HER KILIĞA SOKMA HAKKIMIZ
OLMADIĞINI UNUTMAZSAK,
BİR YERDE FOTOĞRAFINI ÇEKECEK BİR ŞEY KALMADIĞI ZAMAN
ORADAN AYRILMAYI DÜŞÜNMEZSEK,
BOYNUMUZDAKİ FOTOĞRAF MAKİNESİNİN
BİZİ BİR ANDA SEVİMLİ, SEMPATİK, KURNAZ BİR KİŞİLİK YAPMADIĞINI
BİLİRSEK,
İNSANLARI FOTOĞRAFLARKEN
NASIL BİRİ OLDUKLARINI ANLAMAK İÇİN ÇABA HARCARSAK;
KİMSEYİ GÖRÜNMEK İSTEMEYECEĞİ GİBİ GÖSTERMEZSEK,
BİR ARADA OLDUĞUMUZ FOTOĞRAFÇILARI RAKİP OLARAK DEĞİL
BİRLİKTE EYLEDİĞİMİZ ARKADAŞLAR OLARAK GÖRÜRSEK;
ORTAKLAŞA ÇABANIN TEDINI ÇIKARMAYI İHMAL ETMEZSEK,
BİRİNİN FOTOĞRAFINI ÇEKTİĞİMİZ ZAMAN O KİŞİNİN TEMSİLİNİ
ÇIKARDIĞIMIZI VE BU TEMSİLİN ASLINDA BİZDEN ÇOK ONA AİT
OLDUĞUNU UNUTMAZSAK,
KOVBOY KOSTÜMÜYLE INDİANA JONES KILIĞI ARASINDA GEZİNEN
ÜNİFORMALI FOTOĞRAFÇILARDAN OLMAZSAK,
FOTOĞRAFININ ÇEKİLMESİNİ İSTEMEYEN BİRİNİ GİZLİCE
FOTOĞRAFLAYARAK KURNAZLIK KAPASİTEMİZİ GÖSTERMEYE
ÇALIŞMAZSAK,
FOTOĞRAF ÇEKTİĞİMİZ İÇİN TEPKİ GÖSTEREN BİRİNİN KARŞISINDA
YÜZÜMÜZ KIZARIRSA,
FOTOĞRAF ÇEKERKEN ETRAFTA OLAN BİTENİ GÖRMEZDEN
GELMEZSEK, FOTOĞRAFÇININ SADECE VİZÖRDEN GÖRDÜKLERİNİ
DEĞİL ÇEVRESİNDE OLUP BİTEN HERŞEYİ FARK ETMESİ GEREKTİĞİNİ
DAİMA HATIRLARSAK.
HAYATA VİZÖRDEN DEĞİL KALBİMİZDEN BAKARSAK,
GÖSTERİŞLİ FOTOĞRAF MAKİNALARI TAŞIMANIN BİZİ GAZETECİ,
SAVAŞ MUHABİRİ, MACERACI, SEYYAH, ARAŞTIRMACI, KAŞİF,
ANTROPOLOG FALAN YAPMADIĞINI UNUTMAZSAK.
FOTOĞRAF MAKİNEMİZİN DAVRANIŞLARIMIZI DEĞİŞTİRMESİNE,
OLAĞAN YAŞAMIMIZDAKİ TAVIR VE TEPKİLERİMİZİN TERSİNE BİR
TUTUM ALMAMIZA SEBEP OLMASINA
İZİN VERMEZSEK,
RENGİ, IŞIĞI GÜZEL GÖRÜNEN FOTOĞRAFLAR ÇEKMENİN,
KARTPOSTAL FOTOĞRAFLARIYLA
SERGİLER AÇIP GÖSTERİLER YAPMANIN
SANATÇI OLMAYA YETMEDİĞİNİ
HATIRLARSAK
FOTOĞRAF MAKİNESİNİN HIRSLARIMIZI GÖRÜNÜR KILMASINA İZİN
VERMEZSEK,
KAÇIRDIĞIMIZ HER HANGİ BİR FOTOĞRAFIN
HAYATIMIZDAN HİÇ BİR ŞEY EKSİLTMEYECEĞİNİ
UNUTMAZSAK,
KARNIMIZI FOTOĞRAFÇILIKLA DOYURMADIĞIMIZI,
BOŞ VAKİTLERİMİZİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN
SEVEREK YAPTIĞIMIZ GÜZEL VE EĞLENCELİ BİR UĞRAŞIMIZ
OLDUĞUNU
DAİMA HATIRLARSAK,
FOTOĞRAFÇILIK MERAKINI DUYGUSAL VE DÜŞÜNSEL
GELİŞİMİMİZE KATKIDA BULUNAN
BİR FAALİYET OLARAK
DEĞERLENDİRSEK,
FOTOĞRAF MAKİNESİNİN YARIŞMACI DEĞİL DAYANIŞMACI YANIMIZI
GELİŞTİRMESİNE
İZİN VERİRSEK,
FOTOĞRAFINI ÇEKECEĞİMİZ BİR SAHNEYİ DÜZENLEMENİN
ÖZEL BİLGİ, DENEYİM VE ÖN HAZIRLIK GEREKTİRDİĞİNİ,
MİZANSEN VERMENİN
KENDİNE ÖZGÜ BİR ÇALIŞMA ALANI OLDUĞUNU
UNUTMAZSAK,
FOTOĞRAFÇILIK BİR MARİFETSE EĞER
BU MARİFETİ SAHNE DÜZENLEME SANATINA FEDA ETMEZSEK;
FOTOĞRAFÇILIĞIN ÖNCELİKLE HAYATIN AKIŞINDAN İSTİFADE EDEN
BİR SANAT OLDUĞUNU
DAİMA HATIRLARSAK;
FOTOGRAFİK YARATICILIĞI,
SAHNE DÜZENLEMENİN YARATICILIĞINA TERK EDEREK
BASİT BİR KAYIT HALİNE GETİRMEZSEK,
GÖRÜNÜMLERİN
BİTİP TÜKENMEZ BİR KOPMALAR VE BULUŞMALAR
DİZGESİ OLDUĞUNU BİLEREK
ÇEVREMİZDEKİ HER ŞEYİN KURULUP BOZULAN
BİR İLİŞKİLER ZİNCİRİ İÇİNDE DEVAM ETTİĞİNİ DİKKATE ALIRSAK,
HAYATIN AKAN GÖRÜNÜMLERİNDE
RASTLANTILARIN SİHRİNDEN İSTİFADE EDERSEK;
FOTOĞRAFÇININ EN GÜÇLÜ MALZEMESİNİN
ÇEVRESİNDEKİ KAOS OLDUĞUNU BİLİRSEK,
DÜZENLENMİŞ SAHNELERİN KAOSU YAPAY HALE GETİRDİĞİNİ
GÖRÜRSEK,
FOTOĞRAFÇILIĞIN SÜREKLİ DEĞİŞİM İÇİNDEKİ HAYATIN
GÖRÜNÜMLERİNDEN ÇIKARIMLAR YAPMAK OLDUĞUNU
HİSSEDEREK FOTOĞRAF ÇEKERSEK;
BU ÇIKARIMLARI YAPABİLECEK
REFLEKSLERİ GELİŞTİRMEYE VE ALGI KABİLİYETİMİZİ KESKİNLEŞTİRMEYE
GAYRET EDERSEK,
ÇEKTİĞİMİZ HER FOTOĞRAFIN
SORUMLULUĞUNU ALIRSAK,
ÇEKTİĞİMİZ HER BİR FOTOĞRAFIN
İNSAN ONURUNU ZEDELEMEDİĞİNDEN
EMİN OLURSAK,
BİZ DE
GÜZEL BİR FOTOĞRAFÇI
OLURUZ KARDEŞİM