Editör

Koray Olşen

Yayın Kurulu

Atila Köksal
Aysel Altun
Ayşe Saray
Berrin Cerrahoğlu
Dora Günel
Mehmet N.Savcı
Meltem Çolak
Necla Can Güler
Nilüfer Zengin
Koray Özbaysal






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


    Sayı 30    SERGİ    Taylan Bağcı
Taylan Bağcı

İFADELER III: ÇOCUKLUĞUM

17 Ekim/18 Kasım 2014 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleşen Beşiktaş Uluslararası Fotoğraf Festivali kapsamında fotoğrafçı Taylan BAĞCI’ya ait ve “İfadeler III: Çocukluğum” ismini verdiği sergi fotoğraf severlerle buluştu. Sergi, eski bir yetimhane binası olan ve festival kapsamında birçok sergiye de ev sahipliği yapan Ortaköy Yetimhanesi’nde gerçekleşti. Bir karanlık oda konsepti ile düzenlenen sergi mekânında 10 adet siyah-beyaz karanlık oda baskısı, karanlık oda baskı küvetleri içerisine yerleştirilmiş olarak su içerisinde sergilendi. Küratör Jason Eskenazi ile birlikte Taylan Bağcı tarafından hazırlanan bu sunumda mekân içerisinde yerde sergilenen fotoğrafların her birinde bu fotoğrafların üzerine gelecek şekilde kırmızı ampuller tavandan sarkıtılarak bir aydınlatma gerçekleştirilmiş. Ayrıca mekânın dışarıya bakan pencereleri de kırmızı pleksiglas malzeme kaplanarak aydınlatma desteklenmiş.

Sergi metninde fotoğrafçı, insanın bugünkü ifadelerinin kaynağı olarak çocukluk evresini gördüğünü belirtmektedir. Seride sunulan fotoğraflar ise fotoğrafçının çocukluğuna dair hatırladığı mimiklerinin, duygularının, tepkilerinin, ifadelerinin bunca sene sonra sokakta arayışına dair görüntülerdi. Bu fotoğraflarda, fotoğrafçı cinsiyet farkı, yer ya da zaman gözetmeksiniz çocukluğunun saf haline yoğunlaşmaya çalıştığını sergi metninde belirtmektedir.

Siyah-beyaz karanlık oda baskısı doğası gereği su içerisinde uzun süre bekletildiğinde üzerinde bulunan jelatin tabakası çözünmekte ve fotoğraf emilsyonu bozularak su içerisinde yüzmektedir. İşte bu zaman içerisindeki dönüşüm/başkalaşım olayını ortaya koymak isteyen sanatçı ve küratör kavramsal bir sunum gerçekleştirmiştir. Dijital çağda, analog fotoğrafa olan sürekli ilgiyi de göz önünde bulundurarak sergi süresince, tıpkı hatıralarımızın zamanla (yetişkin oldukça) veya terk edilmiş sergi binasının yetimhaneden fotoğraf sergi mekânına dönüşümü gibi karanlık oda baskısının da su içerisindeki başkalaşımını bizlere sunmuşlardır. Sonuç olarak oluşan “görüntüler” tıpkı hafıza gibi bulanıklaşmış ve üzerinde taşıdığı bilgiyi kaybederek gerçek üstü görünümlere başkalaşmıştır.


Sergi fotoğrafları: Kemal Cengizkan




İlk Durum




    Son Durum








Ziyaretçi Sayısı:1000598
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram