Editör

Koray Olşen

Yayın Kurulu

Atila Köksal
Aysel Altun
Ayşe Saray
Berrin Cerrahoğlu
Dora Günel
Mehmet N.Savcı
Meltem Çolak
Necla Can Güler
Nilüfer Zengin
Koray Özbaysal






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


    Sayı 26    DOSYA: Oryantalizm    Simber Atay
Simber Atay

ORYANTALİZM ve FOTOĞRAF 



Atlantis

Kayıp

Ütopya

Yok

Orient

Küresel cennet

Orient

Yerel cehennem

Orient

Objet petit a

C’est à moi, encore…

Noir Désir

Bin bir Gece Masalları, Bin bir Gece Masallarıdır!

Oryantalizm

Hayali coğrafya

Rüyalar âlemi

Spesifik

Gravür, Pentür, Fotoğraf

Tematik

Osmanlı İmparatorluğu coğrafyasında gündelik yaşam izlenimleri

Bazen varsayımlar…

Arada bir manzaralar

Ön planda yerli halk ve arkada arkeolojik kalıntılar

Ön planda arkeolojik kalıntılar ve bir yerli figürü-kompozisyon gereği

Genellikle anonim portreler

Çok uğraşılırsa erotik çağrışımlar

Görsel %100

Yolcular içinde

Seyahatnameler dışında

Romantik alegoriler de

Öyle sanılmış olsa da

Paul Bowles da

Sanat Tarihinde kal

Seyret

Yani resimleri, o zaman-sız, o çelişki-siz egzotik sahneleri

Hikâye, estetik!

O kadar mı?

O kadar!

Politika=Ekonomi=Politika=Ekonomi

Oryantalizmin müşterisi, Orient’tedir.

Koleksiyonculara sor istersen.

Ötekileştirilmiş- Ötekileşmiş, Öteki midir?

Ötekileştirilmiş- Ötekileşmiş, Beriki midir?

Lost in Translation!

Camus’nün Yabancı’sını okudunuz değil mi?

Gayet tabii!

Alors  il n’y a aucun problème.

How about Edward Said?

Çocukluğunu özlemiş sanırım, bütün saygımla,

Çocukluğunun coğrafyasını özlemiş

Sıla hasreti

İnsanın aklını başından alır

Ve metnin tamamı, bir nostalji metaforuna dönüşür.

Ve o coğrafyanın ayrıcalıklı çocuklukları böyledir.

Kozmopolit, tutkulu, mükemmel-geleceğin canına okuyacak kadar!

Tecrübeyle sabit!

Ben otantik bir oryantalistim

Yani bir Osmanlı fotoğrafçısı

Abdullah Biraderler!

Bütün İmparatorluk, stüdyomuz, 1860’lardan 1890’lara…

Bir dakika!

En önce Noël Marie Paymal Lerebours

Daguerrotipçi

Excursions Daguerriennes (1842)

Sonra, Félix Bonfils

Souvenirs d’Orient (1871)

İzmir derseniz, Rubellin, 1870'ler…

XIX.yüzyıl oryantalist fotoğraf vizyonu!

Kartpostal Endüstrisi

Turistik anılar

Etnografi arşivleri

Arkeoloji arşivleri

Sistematik bilimsel projeler

Kültürel saptamalar

Albert Kahn’ın Planet Arşivleri Projesi(1909-1931)

Bitti mi?

Biter mi hiç, biterse mevsimler biter:

Yury Kozyrev’s My Year On Revolution Road (2011)

Bak sana bakıyor, orada üçüncü rafta, hani, işte, bu mu?

Bu: Falih Rıfkı Atay’ın Zeytin Dağı.

Tamam.

Tamam.

Görüşürüz.

 

                                                              

Simber Atay 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Ziyaretçi Sayısı:1000506
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram