Editörler

Suderin Murat
Gülçin Tellioğlu
Leyla Yücel

Yayın Kurulu

Yağmur Dolkun
Bülent Irkkan
Elif İnan
Doğanay Sevindik
Elif Vargı






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


Çiçeği Burnunda Yayınlar Bülent Irkkan


"Dün gece düşümde bir kelebek olmuştum. Düşünde kelebek olduğunu gören bir adam mıyım ben?.. Yoksa düşünde adam olduğunu gören bir kelebek miyim?" (Çuan Zu)

Uzay Yolculuğu, Ateş


KÜÇÜK PRENS Antoine de Saint-Exupéry Çizer: Joann Sfar Çeviren: Saadet Özen Turkuvaz Kitap Bir yıldızda yaşayan bir çiçeği seviyorsanız, geceleyin yıldızlara bakmak hoştur. Ve geceleri gökyüzüne bakarsın. Her şeyin çok küçük olduğu gezegenimi gösteremem sana.. Belki böylesi daha iyi. Yıldızım senin için herhangi bir yıldız olsun. Böylece gökyüzündeki bütün yıldızlara bakmayı seveceksin...' 'Küçük Prens' artık bir çizgi roman


Kitaplar

World Press Photo 2009
Yayınevi: Thames and Hudson  Tarihi: 06-2009
Dil: İngilizce,
.

.

.

.



Bu Sefer Fotoğraf Yazdım
Haluk Uygur
Say Yayınevi
"Eğer benim sergimi izledikten sonra izleyicilerden hiç olmazsa bir kısmı kafalarında küçük de olsa bir soru işareti ile çıktıysa, ben iyi bir şey yaptığımı düşünüyorum. Yaptıklarımın sanat olup olmamasıyla ilgilenmiyorum. Bırakın onun ne olacağına zaman karar versin.

Bir yerlerde Mozart'ın son konçertosunu yayınlatmakta zorlandığını ve yayınlamaya karar veren zamanın müzik oteritelerinin (!) sanatçıya isminin solist ve orkestra şefinden sonra üçüncü olarak yazılması şartını koyduklarını okumuştum. Günümüzde ise ne o oteritelerin(!) değer verdiği solist, ne de adı Mozart'dan önce yazılan orkestra şefi kaldı. Geriye kalan sadece Mozart ve onun Veda Konçertosu...

Kısacası, anıları tespit etmekten tarihe, eğitimden bilime, tanıtımdan habere kadar birçok işlevi olan Fotoğraf'ı sadece "Sanat" çemberi içinde değerlendirmeye çalışmak, Fotoğraf'ın değerini küçültmektir.

Bırakın Fotoğraf sanat olmasın...
Bırakın Fotoğraf'ın değeri sanatın dışında da büyüsün...
Ara Güler Usta "Ben foto muhabiriyim, sanatçı değilim." dediğinde değeri düştü mü, yoksa yükseldi mi? "



Fotoğraf ve Gerçeklik
İhsan Derman
Yayınevi : Hayalbaz

.. deklanşöre basıldıktan sonra sözkonusu an'ın gerçekliği kalmaz. Bu anlamda fotoğrafın içinde yaşanılan zamanı, durdurduğu ya da dondurduğu değil de, sadece öldürdüğü söylenebilir. Şöyle ki, fotoğrafı çekilen an, çekildikten hemen sonra "geçmiş" olur. Diğer bir deyişle fotoğrafın çekildiği an olan "şimdiki zaman", deklanşöre basıldığı an "çekildiği zaman"a dönüşür. Bu zaman pozlama süresiyle ilgili değildir, çünkü bu zaman üretmenin bir unsurudur. Burada oluşan yanılsama, gerçekliğin elden kaçıcılığını bir "an"da tutabilmedir.

Fotoğrafta, gerçekliğin şu ya da bu şekilde bir temsilinden çok farklı bir şey, gerçekliğin "izi" adı verilebilecek bir şey görünür. Ne bir ressamın izlenimi, ne de bir dışavurum, ifade söz konusudur. Gerçekliğin "izi" bambaşka bir psikolojidir ve o ana kadarki psikolojinin anlayışının ötesinde görünür. Bu bir "oradalık" ve "şimdiliktir": Işığa duyarlı bir levhanın üzerine kazınmış gerçeklik izleri... Her fotoğrafın, biz hangisi olduğunu bilmesek bile kesin bir tarihi ve mekanı vardır. En azından bundan eminiz şu tarihte ve mekanda çekildiğini, oradaki kişilerin gerçekliğini, izlerinden okuduğumuzu...
-Arka Kapak-



Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru
Wilem Flusser
Hayalbaz Yayınevi

Kameraya basit bir araçmış gibi bakamazsınız - tıpkı bir fotoğrafı herhangi bir ürün, hatta genel olarak meta diye kabul etmekle yetinemeyeceğiniz gibi. Belki birtakım fenomenolojik mülahazalar devreye sokularak bu konuda birtakım şık şeyler söylenebilir: Foto kameranın fotoğrafçıyı gizleyen, saklayan, görünmemesini sağlayan bir peçe olduğu gibisinden...

Ancak Flusser'in çok ünlü bu metni, fotoğrafın "teknik" bir imaj olarak oluşturduğu aygıt üzerine çok şeyler anlatıyor: Flusser fotoğrafı bir aygıt olarak tanımlamasını kapitalizmle, seri üretimin yaygınlaşmasıyla yüzleştirerek gerçekleştirmiyor. Ya da diyelim ki hemen böyle bir kolaycılığa sapmıyor. Temsili imaj ile "teknik" imaj dediği şey arasında belli bir farkı gözeterek başlıyor...



Basın Fotoğrafçılığı
Pierre Jean Amar
Kırmızı Yayınevi

Fotoğraf, icadından bu yana, dünyadaki büyük olayların hesabını vermekte kullanılabilecek bir araçmış gibi görünmüştür. Bu eser, imgenin bu belgesel amaçla kullanımının tarihçesini, bu kullanımın özellikle de imgeleri ve metinleri bir araya getirmeye olanak tanıyan, baskı tekniklerinin gelişimi ile birlikte analiz ederek dile getirmektedir.

Yazar, belgesel fotoğrafçılığından basın fotoğrafçılığına geçişin Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra; ağır ağır ve biraz da geç olduğunu ortaya koymaktadır. Basın fotoğrafçılığı, basit illüstrasyondan gerçek bir tanıklığa dönüşmüştür ve bir insanın; basın fotoğrafçısının bakış açısını tasvir etmektedir:
Günümüzde televizyonla yayılan imgelerin artmasıyla karşı karşıya kalan basın fotoğrafı ajansları bir krizle tanışmıştır ve basın fotoğrafçısının mesleği de imgenin yayılmasında kullanılan yeni teknolojilere uyum sağlamaya zorlanmaktadır...
-Arka Kapak-



Afrodisias Çığlığı
Ara Güler
Yapı Kredi Yayınevi

Değerli fotoğrafçımız Ara Güler'in eskiçağların unutulmuş kenti Aphrodisias'ı yeniden keşfetmesi, şüphesiz Türkiye'nin dünyaca tanınmasını sağlayan sayısız hizmeti arasında en başa yazılması gerekenlerden biridir.

Ara Güler'in 1958 yılında Kemer Barajı'nın fotoğraflarını çekmek üzere Aydın ilinin Karacasu ilçesine gittiği sırada yolda kaybolması sonucu gerçekleşen bu keşifte ve sonraki Aphrodisias ziyaretlerinde çektiği fotoğraflar pek çok yerli ve yabancı yayın organında ve kitapta yayımlanmış, ancak şimdiye kadar bir araya getirilememişti. Aphrodisias Çığlığı, Ara Güler'in bu fotoğraflardan yaptığı geniş bir seçmeyi içeriyor. Bu değerli fotoğrafları sunarken, 1961'den 1990'daki ölümüne kadar, adı kentle özdeşleşecek ölçüde kendini Aphrodisias'a adayan Prof. Kenan T. Erim'i ve 1987'de Geyre Vakfı'nın kurulmasına önayak olan, ancak 2003 yılındaki beklenmedik ölümü yüzünden emeklerinin somut sonuçlarından biri olan "Sebasteion Sevgi Gönül Salonu"nu göremeyen Sevgi Gönül'ü de saygıyla anıyoruz.
Tanıtım Yazısı'ndan



İtalyanlar
Bruno Barbey
Yapı Kredi Yayınlaru

Yapı Kredi Sermet Çifter Salonu, Magnum Photos'un dünyaca ünlü fotoğrafçılarından Bruno Barbey'nin 1960'lı yıllarda İtalya'da çektiği etkileyici fotoğraflara ev sahipliği yapıyor. Geçen yıl, 68 Olayları'na tanıklık eden fotoğrafları ülkemizde sergilenen ve büyük ses getiren Barbey, bu kez de 50 fotoğraftan oluşan "İtalyanlar" serisiyle karşımızda. Bu sergiye, sanatçı hakkında kaleme alınmış yazılar ve sergi fotoğraflarının yer aldığı bir sergi kitabı da eşlik ediyor.
Tanıtım Yazısı'ndan



İstanbul
Sabit Kalfagil
Fotoğrafevi

Sabit Kalfagil'in objektifinden 60'lı-70'li yılların İstanbul'u ...

"Sıradan bir gözün gördükleri ile bir fotoğrafçının görüntüye dönüştürdükleri birbirine hiç benzemez. Örneğin bir vakitlerin pis kokan Haliç'ine benim fotoğraflarımda hiç rastlamazsınız. Oysa bazı dostlar fotoğrafı objesine çok bağımlı sayarlar ve derler ki "Fotoğraf objesini aşamaz". Yani tıpkı sokaktaki adamın düşündüğü gibi güzel fotoğraflar güzel sahnelerden, güzel modellerle çekilir. Oysa nice pis ortamdan nice hurdalıktan dünya güzeli fotoğraflar çıkar da güzel sahneler fotoğraf vermeyebilir."

Sabit Kalfagil



Day Life
Sandran Mann
Yayınevi : Amerikan Hastanesi

"Bu çalışmada Sandra Mann’ın ruhu var. Bu yapıtı hiçbir duygusallık olmaksızın bütün fotoğraflarının ortak isim babası olarak görebiliriz! Karizmasının akışkanlığı her yere nüfus ediyor. Önyargısızlığı alaycı, aç ve şaşırtıcı bir merak sanki."
Jean-Christophe Ammann



Üç Kitaplı Kentler : 19. Yüzyıl Fotoğraflarında KUDÜS VE KUTSAL TOPRAKLAR
Ekrem Işın
Suna ve İnan Kıraç Yayınevi
.

.

.

.



Havadan İstanbul
Hüseyin Sorgun
İatanbul Büyükşehir Belediyesi Yayınları
.
.

.

.



.

.

İstanbul : Keşetmek İçin Bak
İbrahim Baştuğ
İstanbul Büyükşeir Belediyesi Yayınları

.

Anyos Munchos I Buenos
Laurence Salzmann
Gözlem Gazetecilik





Talihli bir Adam, John Berger, Jean Mohr

Ortak kitapları "Anlatmanın Başka Bir Biçimi" ve "Yedinci Adam"la tanınan yazar John Berger ile fotoğrafçı Jean Mohr'un fotoğraf-deneme türündeki bu kitabı, esas itibariyle toplumsal gözlem ile tıp felsefesini birleştiren bir eserdir. Berger ile Mohr'un çalışmalarının odağına aldıkları köy doktoru John Sassall, yılmak bilmeden görev yaptığı sahada ilgisini daha çok sakatlara, ölmekte olan kişilere ve yalnızlara yöneltmiştir. Bu anlamıyla hastalarına şifa arayan bir hekim olmaktan çıkıp, onların hayatlarının sicil katibi olarak hatıra biriktiren bir gözlemci yanıyla dikkat çekicidir. Dolayısıyla, yoğun bir ilgi ve ayrıntılı gözlemlerin ürünü olan doktorun hayatı (ve bu kitap), insanın hayatının değeri üzerine nefis bir tefekkür metnidir.



Ziyaretçi Sayısı:1000759
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram