Editörler

Gülçin Tellioğlu
Bülent Irkkan
Ş.Uğur Okçu

Yayın Kurulu

Meryem Akköse
Can Gazialem
Elif İnan
Şirin Karadeniz
Nejat Kutup
Doğanay Sevindik
Aylin Yılmazbayhan
Leyla Yücel






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.com.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya_haberler
@ada.net.tr


ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara
    Sayılar    Sayı 19    Portfolyolar    Murat Germen
Murat Germen

İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Kent Plancılığı lisans ve Fulbright burslusu olarak gittiği Massachusetts Institute of Technology’den (MIT) Mimarlık Yüksek Lisans derecesini Amerikan Mimarlar Birliği (AIA) Altın Madalyası ile aldı. Halen Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde fotografçılık ve görsel iletişim tasarımı dersleri vermektedir. Daha önce de Bilkent, Yeditepe, Yıldız ve Bilgi üniversitelerinde mültimedyaya giriş, temel tasarım, bilgisayar destekli tasarım, arayüz tasarımı gibi dersler vermiştir. Aralarında Yapı Kredi Yayınları, Siemens, Koç Holding, Link McCann Erickson, The Designory, Young and Rubicam Reklamevi, Medina and Turgul DDB, Ağa Han Mimarlık Ödülleri, IKSV, İstanbul Modern ve Tarih Vakfı’nın bulunduğu çeşitli kuruluş / ajanslara çok sayıda çalışma teslim etmiştir. Fotograf, mimarlık, multimedya tasarımı, kent planlaması, sanat ve bilgisayar destekli tasarım konularında birçok basılı / online yayını olan Germen, aynı konular üzerinde çeşitli üniversitelerde ve SIGGRAPH, eCAADe gibi çeşitli sempozyum / konferanslarda çalışmalarını sunmuştur. Türkiye, Amerika, İtalya ve Japonya’da olmak üzere yirmi üzerinde kişisel / karma sergiye katkıda bulunmuştur. İnternette yayınlanan Paralax fotograf dergisi, Radikal Tasarım eki ve dijital fotografçılık dergisi Digital PhotoLine için süreli yazılar yazmaktadır. Etkin olduğu alanlarda yaptığı çalışmalar için çeşitli ulusal / uluslararası (2004, 2005, 2006 yıllarındaki International Photography Awards mansiyon ödülleri gibi) ödüller almıştır. Çeşitli ulusal fotograf yarışmalarında jüri üyeliği yapmıştır.




Çocuk

İnsan fotograflamak güçtür, kameraya doğrudan bakan insanı "doğal" ve "saf" bir şekilde görüntülemek daha da zordur. Çocuklar ise, "tabula rasa" aşamasını daha tamamen bitirmemiş oldukları için (hele bir de akılları oyunda iken) hem kendilerini hem de fotografçıyı rahatlatırlar. Bu seride, çocukları hareket halinde görüntülemek yolu ile; saf, doğal, içten ve heves içeren bir görsel ifadenin arayışı amaçlanmıştır.



 


İkon Olarak Endüstri: Endüstriyel Estetik

Bu sergi, endüstriyel estetiğin karmaşık, katastrofik görselliği içinde gizli yalınlık ve içtenliği kutsamayı ve tekrar göz önüne sermeyi amaç ediniyor. Sanayi yapılarındaki mimari açıdan heyecan ve esin verici hacim-mekan ilişkilerine dikkat çeken, ticari bir yarışa dönen tasarımın sorgulanarak yeniden düşünülmesini öneren bir girişim olarak da nitelenebilir. Bu çalışmanın örneklediği görselliğin aynı zamanda da bir emek estetiği olduğunu anımsamamız dileği ile…



 


Uzamı bir bütün olarak okumak: Panoramalar

Panoramik fotografın özelliklerinden biri de, ilgi duyduğunuz nesnenin / öznenin / uzayın içinde bulunduğu mekanı bir bütün olarak  algılayabilmenizi sağlaması. Normalde, panoramik olmayan ve tekil karelerle şekillenen  fotograflarda  kare dışında bıraktığımız pek çok periferik detay, panoramik fotograflarda somutlaşmaya başlıyor. Bu sayede; tekil form ya da yaşamlar yerine bunların bir araya gelerek sentezlendiği "nev-i şahsına münhasır" bir form / yaşam ortaya çıkıyor. Bu anlatım, kübist ressamların işlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde görülen, gerçekte mümkün olmayan çok kenarlı (multi-faceted) görüntüleme boyutunu; ya da Piranesi'nin çizimlerindeki iç içe geçmiş üçboyutlu karmaşık dünyaları hatırlatıyor.



 


Bireysel kavram fotografları

Portfolyo genelinde belli bir temaya odaklanarak kendi içinde tutarlı bir öyküsel ifade amaçlayan ve çok sayıda fotograf içeren serilere rastlansa da, tek başına kendi gündemine sahip fotograflar da mevcuttur. Fotografların isimleri ve buraya dahil edilmemiş kavram metinleri, fotografın fotografçıya neler hissettirdiğinden yola çıkılarak hazırlanmıştır.

 




Fotoğraf Adı: Beklenti

Fotoğraf Adı: Bölünme

Fotoğraf Adı: Değişen Bir Şey Yok
 

Fotoğraf Adı: Değişimi Takdir Etmek

Fotoğraf Adı: Öz
 


 

Gerçekliğin simgesi: Yemen

Yemen, şimdiye kadar bulunduğum ülkeler arasında en kimlikli, en kendine has ve moderniteyi en dengeli bir şekilde ülke içine sokarak kendine özgü kimliğini en çok korumayı başarmış ülkelerden biri olarak zihnimde yer etti. Çoğunlukla siyah-beyaz fotograflardan oluşan bu seri; evrensel kültür içindeki sağlam duruşuyla bana Küba'yı anımsatan Yemen'in gerçekliği, özgünlüğü ve samimiliğini belgelemeyi amaç edindi.



 


Olağan şeyler: Merdiven

Merdivenler mimaride insanları bir yerden bir yere taşıdıkları için geçici olarak işgal edilen bir “aracı” mekan niteliği taşırlar. Bu olgu da merdivenlerin hacim/uzay potansiyelini keşfetmemizi bir anlamda engeller. Bu seride, asimetrik akslı aynalama yöntemi ile merdivenin akışkan ve geçici mekanını döngüye sokarak durdurma ve daha kalıcı bir uzay yaratma çabası var (aracın amaca dönüşmesi).



 


Davetli Sergiler

Notre Dame de Sion Konser Salonu

Fotograflar, mimarın, küçük bir mekanı büyük ve etkileyici kılabilmek için gösterdiği hacim düzenleme ve renk kullanımındaki ustalığını aktarabilme kaygısı ile çekildi, düzenlendi...





Kanyon

Gittim, gördüm, durdum, baktım, anlamayı ve içine girmeyi denedim, inşa eylemine ve icra edenlere saygı ile baktım, içselleştirmeye çalıştım, belli bir süreliğine sahiplenebilmek istedim, o an içinde bulunduğum dünyadan yeni bir alt-dünya yaratmayı hayal ettim, fotograf çektim, çektim, çektim ve seçtim: Ortaya çıkan dünya herkes için amaçlanan, ama aslında hayli kişisel nitelikte bir sanrı belki de...






 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET - İlk Tasarım: G-Tasarım -

 

 

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

AdaNET Ana Sayfa