Editörler

Gülçin Tellioğlu
Bülent Irkkan
Ş.Uğur Okçu

Yayın Kurulu

Meryem Akköse
Can Gazialem
Elif İnan
Şirin Karadeniz
Nejat Kutup
Doğanay Sevindik
Aylin Yılmazbayhan
Leyla Yücel






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


    Sayı 19    İz Dergisi'nden
İz Dergisi'nden İz Dergisi


“Bu dergi çok yakın bir geçmişte sadece bir hayaldi. Ama yıllarca beslenmiş , peşine düşülmüş ,izlenmiş bir hayal. Fotografla İZ bırakma hayali.”

Bu sözlerle başladık 2006 Ocak yayında yayın hayatımıza. Bugün İz 1. yılını geride bıraktı.
İz, bu bir yıl içinde hem dünyadan seçkin fotografçılarının foto röportajları ve sanatsal portfolyolarına, hem de Türkiye’den fotografçıların çalışmalarına yer verdi. İz, fotografın kendi anlatım gücünü önemseyip yazıdan çok fotografı öne çıkararak okuyucusuyla doğrudan bir iletişim kurmaya gayret etti.
İz projesi ortaya çıktığında; dünyanın çeşitli fotograf  kuruluşlarının ve ünlü fotografçıların desteğini aldı. İz’in ilk sayısından itibaren bu denli sevilmesinde ve ilgi görmesinde en önemli katkı; İz’i destekleyen, fotograflarını ve röportajlarını esirgemeyen fotografçılardan ve Magnum Photos başta olmak üzere birçok fotograf ajansından geldi.
İlk sayımızdan itibaren bu derginin fotograf alanında bir boşluğa oturacağı ve bu alanı doldurmak gibi bir misyonu olduğuyla yola çıktık. Geldiğimiz nokta bu öngörümüzün haklılığını her geçen gün daha fazla göstermektedir. İz’in bundan önceki sayılarıyla ulaştığımız kitle, görsel tarihimizi oluşturan fotograf projelerine olan ilginin tahminimizden fazla olduğunu gösterdi. İz; bir fotograf geleneğini yaymaya ve temsil etmeye çabalıyor. Bu geleneğin fazlasıyla ilgi görmesi fotografın gelişimi adına çok önemli.
İlk sayımızdan itibaren usta fotografçıların dünyalarına konuk olduk ve onların objektifinden başka dünyalara yolculuk yaptık. Bugüne kadar İz’de fotografları yayınlanan tüm fotografçılar bir anlatım dili kullanıyorlardı, bu dil fotografın ortak diliydi. Bu sebeple bize fazla söz kalmıyordu.
Bir yıllık yayın hayatımızın içine bir de ödül sığdırdık. “Sappi European Printers of the Year” yarışmasında yüksek baskı kalitemiz otoriteler tarafından da onaylandı ve “Bronz Madalya”ya değer görüldük.

İz’in ilk sayısından bu güne aktarılanlar;

*Fotografa yön veren ve aynı zamanda dünyanın en usta fotografçılarından biri Henri Cartier-Bresson,
* Dünyaca ünlü çalışması “Meksika Sınırı” ile Alex Webb,
* Amerika’da bir kasabanın hikayesini bize yansıtan “Kömür Boşluğu” röportajı ile Ken Light,
* Afrika’nın başka bir yüzünü bize yansıtan  “Yeryüzünde” çalışması ile Nick Brandt,
* “Londra Metrosu”nda bize bir yolculuk yaptıran Tolga Çebi,
* 1960’ların İtalya’sına göz atmamızı sağlayan “İtalyanlar” röportajı ile Bruno Barbey, 
* Afrika’nın başka bir kösesinde süren hayatlara konuk olduğumuz “Çamur Kulübesinden Notlar” röportajı ile Ami Vitale,
* Deneysel fotograf örnekleri ile Sadık Demiröz,
*Otoportresi ile Alp Sime,
* “Köy Doktoru” ve “Ebe” röportajlarından bir seçki ile W. Eugene Smith,
* Balkanların “tanrısız çocukları”yla bizleri tanıştıran Nikos Economopoulos,
* Kuştepe Romanlarının günlük hayatına bizi konuk eden “çingene bizzat bahardır” diyen Kutup Dalgakıran,
*Edirne Romanlarını bize yansıtan Kulaksız,
* Tayland’ın deniz çingeneleri Mokenlere konuk olduğumuz röportajı ile Andrew Testa,
*Genç dansçılara yönelik dünyanın en prestijli bale yarışmasının heyecanını bize taşıyan Vanessa Winship,
* Manzara fotografçılığına yeni bir soluk getiren portfolyosu ile Michael Kenna,
* Yaratıcı karanlık odasından seçkiler ile Jerry Uelsmann,
* 2. Dünya Savaşı ve  İspanya İç Savaşı yıllarına dair belleklere kazınmış fotografları ile Robert Capa,
*Bombaların ve mayınların bedelini ödeyenlerin kimler olduğunu bize gözteren fotografları ile Sean Sutton,
* İstanbul’daki sokak çocuklarının yaşamına konuk olduğumuz röportajı ile Coşkun Aşar,
* Türkiye’deki sanayileşmenin en terli sürecini aktaran Gülnur Sözmen,
* Mali’de her sene ritüel havasında yapılan  Djenne’nin kerpiç camisini çamur sıvama bayramına konuk olduğumuz fotografları ile Christien Jaspars,
* Atların heybetli ve muhteşem görünüşlerinin ardındaki kırılgan, narin ve duygusal dünyaları bize aktaran Tony Stromberg,
* Dünyanın en vahşi kurallarının geçerli olduğu Palio at yarışlarından kareler ile Francesco Cito,
* Duru ve yalın perspektif  kullanımıyla oluşturduğu fotografları ile Manfred Kriegelstein,
* Fotograf tarihinin en önemli kadın fotografçılarından İnge Morath,
* Samimi ve etkileyici fotografları ile Martine Franck,
* Kaybolan zanaatları bize tanıtan portfolyosu ile Erdal Yazıcı,
* Sırbistan’a göz attığımız fotograflar ile George Georgeou,
* Küçük ve gizli olan dünyanın fotografları ile Reinhart Mlineritsch,
* Aids hastalarını konu alan “Rüzgara Fısıldanan Sözler” serisi ile Kerim Bora,
* Kavramsal çalışması “Benim Gerçeğim” ile Saygun Dura,
* St. Petersburg ve Rusya’nın başka yüzüne bizi konuk eden Sasha Demenkova,
* Gördüğünü bizlerle paylaşarak, bizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyan Marc Riboud,
* İkinci Dünya Savaşı sonrasında fotografladığı Almanlar röportajı ile Rene Burri,
* Moda dünyasının devlerinden birini, Yves Saint Laurent’i bize tanıtan Alexandra Boulat,
* Fidel Castro ve onun önderliğinde bugün 47. yılını geride bırakan Küba Devrimi’nin bir portresini bizlere çizen Burt Glinn,
* Haiti’de ulusal dini ve kültürü oluşturan Voodoo Ritüelleri ile Cristina Garcia Rodero,
* Paraguay’daki tek kamusal psikiyatrik tesis olan Nöro-Psikiyatrik Hastanesi’ndeki hastaları fotograflayan Eugene Richards,
* Yenilikçi tarzıyla fotografın sınırlarını resime ve sinemaya doğru genişleten Şahin Kaygun,
* Magmun Photos’un ilk kadın fotografçısı Eve Arnold,
* Kendilerini toplumdan neredeyse tamamen soyutlayarak koloniler halinde yaşayan Anglikan kilisesi dışındaki Eski Koloni Menonitleri bize tanıtan Larry Towell,
* Kişisel bir günlük çalışması gibi sunduğu Dream/ Life ile Trent Parke,
* Bizi Türkiye’nin farklı bölgelerindeki sokaklarla buluşturan Djan Seylan,
* Franko döneminden demokrasinin ilk yıllarına kadar uzanan geçiş dönemini anlatan Paco Elvira,
*  Bizleri tarihin farklı aktığı coğrafyalara götüren Steve McCurry,
*  Zamansız, yersiz ve toplumsuz fotograflarıyla Abdullah İçdağ,


İz’in 7. sayısında bizi bekleyenler;

Merhaba,
Bu sayımızda sizleri “flütlü çocuğun” peşine takılarak dünyanın değişik coğrafyalarından yükselen sesleri dinlemeye çağırıyoruz.
İlk sayfalarımızda sizi Werner Bischof fotografları karşılıyor. Bischof, “sessiz ve “sakin” fotograflarıyla bize bir şeyler fısıldıyor. Werner Bischof ile yaptığımız sessiz dünya turunun ardından Sebastiao Salgado ile birkaç futbol sahası büyüklüğünde bir alanda çamur ve hayaller içinde ellibinden fazla adamın yüreklerinden yankılanan seslere kulak veriyoruz. Salgado, Serra Pelada madenlerindeki bu adamların nasıl “altın hayalinin kölesi” olduklarını gösteriyor. Salgado’nun fotograflarına baktığımızda zaman zaman Mısır piramitlerinin inşaasında bulabiliyoruz  kendimizi. İz’in sayfalarında yaptığımız yolculuğumuzda bildik bir yerde mola veriyor ve 1970’lerin İstanbul’una bir göz atıyoruz. Sabit Kalfagil bize Haliç ve çevresindeki günlük yaşamın akışını aktarıyor. Uzaklardaki medeniyetlere yaptığımız yolculuğa devam ediyor ve Kanjo Take’nin dijital dünyasına konuk oluyoruz. Yüzyıllar öncesinden bugüne gelmiş Japon çizgi sanatı Manga’yı fotograflarında canlandıran Take, yarattığı Manga kızları ile Şanghay ve onun gibi yapay olarak üretilen şehirlerin sınırlarını aşarak, kültürünün izlerini dijital ortamı kullanarak yarınlara taşıyor. Take’nin ardından, zamanın karşı konulmaz değiştirme gücüne direnerek ayakta kalan önemli yapıtları gökyüzünden seyrediyoruz. Georg Gerster, uzun  yıllardır bu yapıtları fotograflayarak bu medeniyetlerin izlerini bize yansıtıyor. Son olarak tanıklık yapacağımız şey, kimimizin bildiği ama görmediği, kimimizin de çocukluk anılarının önemli bir bölümünü oluşturan panayırlar. Kurulduğu kasabaların ya da şehirlerin olağan akışını bozan, ticaret ile eğlencenin böylesine güzel bir şekilde yanyana geldiği panayırlara Yusuf Darıyerli’nin gözünden bakacağız.
“Sessiz” ama bir o kadar da “çok sesli” bir İz hazırlamaya çalıştık, aynı zamanda bu sayımızda sunumlarımızda da bazı farklılıklar karşılayacak sizleri. Derginin bir ara elinizde yan döndüğünü fark edeceksiniz ya da dergi sayfalarının uzadığını. Kimbilir belki Serra Pelada’daki madencilerin yollarını kısaltabilmiş ya da Manga kızlarının sınırlarını genişletebilmişizdir.
Bu sayımızda da İz’e katkıda bulunanlara teşekkür ederiz. Yeni sayımızda görüşmek üzere.

Fotografevi


“GENCİZ”

FOTOGRAFEVİ VE İZ DERGİSİNDEN
GENÇ FOTOGRAFÇILARA VE FOTOMUHABİRLERİNE
ÇAĞRI

Ürettikleri işleri daha geniş izleyici kitlesine ulaştırmak, ulusal ve uluslar arası platformda sesini duyurmak isteyen genç fotografçılara destek olmak, fırsat tanımak amacıyla Fotografevi ve İz dergisi yeni bir proje düzenliyor.

Belirli bir tema etrafında oluşturulmuş portfolyaları ile başvuran gençler arasından seçilecek fotografçılar;
* İz Dergisi’nde fotograflarının yayınlanması,
* Türkiye ve yurtdışında organize edilecek sergilere katılma fırsatını yakalayacaklar

Başvuru İçin;
18 Mayıs 2007 tarihine kadar minimum 12 fotograf ile oluşturduğunuz portfolyalarınızı Fotografevi adresine elden ya da posta yoluyla ulaştırabilirsiniz.
Fotograflar, kısa kenarı en az 18 cm, uzun kenarı en fazla 40 cm büyüklükte baskı ya da 300 dpi çözünürlükte CD olarak hazırlanmalıdır.
Başvuran fotografçının bir özgeçmişi ve portfolyosu hakkında kendisi tarafından yazılmış bir metin fotograflar ile birlikte yer almalıdır.


Künye

Genel Yayın Yönetmeni   : Ara Güler
Koordinatör     : Hasan Şenyüksel
Sorumlu Yazı İşleri Müdürü  : Umut Sülün
Editörler     : Melih Zafer Arıcan, Emre İkizler
Sanat Yönetmeni    : Ayşegül Aydemir
Reklam ve Halkla İlişkiler   : Gölnur Cengiz
Tasarım     : Fenni Özalp, Sibel Limberg(1. sayı)
Renk Ayrımı     : Studio
Baskı      : Stil Matbaacılık





Sayı 1-Nick Brandt

Sayı 1-Alex Webb

Sayı 1-Ami Vitale

Sayı 1-Henri Cartier-Bresson

Sayı 2-Jerry Uelsmann

Sayı 2-Michael Kenna

Sayı 2-W. Eguena Smith

Sayı 2-Nikos Economopoulos

Sayı 2-Nikos Economopoulos

Sayı 3-Gülnur Sözmen

Sayı 3-Robert Capa

Sayı 3-Tony Stromberg

Sayı 4-Erdal Yazıcı

Sayı 4-İnge Morath

Sayı 5-Burt Glinn

Sayı 5-Şahin Kaygun

Sayı 5-Alexandra Boulat

Sayı 5-Marc Riboud

Sayı 6-Steve McCurry

Sayı 6-Trent Parke

Sayı 6-Eve Arnold

Sayı 6-Larry Towell

Sayı 7-George Gerster

Sayı 7-Kanjo Take

Sayı 7-Sabit Kalfagil

Sayı 7-Sebastiao Salgado

Sayı 7-Werner Bischof
  

Sayı 7-Yusuf Darıyerli



Ziyaretçi Sayısı:1001140
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram