Editörler

Gülçin Tellioğlu
Bülent Irkkan
Ş.Uğur Okçu

Yayın Kurulu

Meryem Akköse
Can Gazialem
Elif İnan
Şirin Karadeniz
Nejat Kutup
Doğanay Sevindik
Aylin Yılmazbayhan
Leyla Yücel






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


    Sayı 18    Bülmeten
Bülmeten Mustafa Reşat Sümerkan

BÜLMETEN'İN BÜYÜK ANKETİ

Sivil savunma tatbikatlarının yapıldığı bu günlerde, üyelerimiz arasında bir anket yaptık. Soru şöyle idi: ''Nükleer bir bombanın yakınımıza atılma olasılığı var. Bu yüzden sığınaklara girmemiz gerekiyor. Buralarda temel ihtiyaç maddeleri depolanmış durumda. Sığınaktan Çıkıldığında evinizi, kentinizi, hatta dünyayı buharlaşmış bulabilirsiniz. Yanınıza alacağınız üç şey ne olabilirdi?...''
İşte, rastladığımız bazı üyelerin yanıtları:

Suat Boynukalın: Oyun kağıtları, ödül plaketi, doktora tezi

Vedat Osmanoğlu:
Fotoğraf çantası; fotoğrafçılık kitabı; fotomodel.

Tevfik Küçükömeroğlu:
Takım çantası, fotoğraf çantası, aile fotoğraf albümü.

Salih Kalyoncu:
Polaroid makine, müzik seti, ünlü müzisyenlerden kasetler.

Nur Koç:
Burun damlası, neskafe, aile fotoğrafları.

Ali Van:
Video kamera, video kasetler, portatif TV.

Zafer Baki:
Akıl defteri, fotoğraf çantası, slayt kutusu.

Hayati Olgun:
Fotoğraf çantası, uyku tulumu, bisiklet.

Bülent Yalçınalp:
Depresyon hapları, maden ruhsatları, dialar.

Şinasi Haznedar:
Dürbünleri, teyp ve kasetleri, pul koleksiyonu.

Şekip İskender:
Aile albümü, av tüfeği, bloknot.

Türkün Sümerkan:
Ağrı kesici, kahve, çiçek tohumları.

Sinan Kurbetçi:
Rakı, tuvalet kağıdı, Kamuran

M. Reşat Sümerkan:
Fotoğraf arşivi, kemençe, tohumluk patates.

Şirin Kurbetçi:
Doktora tezi, aile albümü, mücevherleri.


Haydi çekime gidelim.

Açılar benden !...



FOTO TEMEL ÖĞRETİYOR

Su Altı Fotoğrafçılığı Hepimuz biliruz ki ışığın olduğu her yerde fotoğraf çekilebilur. Bu yer suyun alti olsa bile... Gençliğumde bir ara hamsi teknelerinde çalışmiştum. Boynumda makina, bazen ağ, bazen fotoğraf çekerdum. O vakitler radar, sonar aletleri icat edilmemiş olduğundan, kaptanlar tecrübeylan, şanslan sürüleri bulur idiler.

Bir ara hamsi sürüleri kayboldi. Bi türli ağa vurmayler. Kaptan bana dedi ki:
"Bak Temel, kaç gündür hamsi vurmay. Aşaği inip hamsilerur toplandığı yerlerun fotoğrafıni çekebilur misun? Ağlari oraya atalum."

Kafamda bi şimşek çakti. "işte tarihi fırsat'' dedum kendi kendume. 'Meşhuriyet ayağuna kadar geldi. Buni iyi kullan!." Derhal işe koyuldum. Önce iki kavanoz aldum. Birinin içine makineylan beraber elumi soktum. Öbürüni de kafama geçurdum. İçeri su girmesun diye arkadaşlarun yardımiylan kavanozların ağız kısımlarina hamur tıkaduk. Zamanım az. Başumdaki kavanozda hava azalmaya başladi bile. ..Hemencek daldum.

Kirk kulaç kadar indum ki ne göreyim! Kalkan baluklari yan yana dizilmiş, hamsi sürülerini yorgan gibi örtmişler, kaçmalarina izin vermiylar. Öte yandan, ufacuk bi kapi da birakmişler, aç palamutlari, lüferleri bilet kesip içeri almaktalar. Bi çeşit "kendun yakala, kendun ye" lokantasi.

Anladum ki büyuk bir su alti belgeseliylan karşi karşiyayim..Ben da Kusto mi desam, Pastör mi desam öyle bi şeyim. Derhal ışığı ve bi gurup mezgiti arkama alarak çekimlere başladum. Dalmiş gitmişum. Yanliş anlaşilmasun, bu deduğum dalma, düşünce alaninda yani...

Yoksa zaten yetmiş kariş su altindayim.

Birden makinayi tutan elimun islanduğuni hissettum. Bi da ne göreyim! istavrit yavrulari gelmiş, bilek çevremdeki hamurlari didikliyler, Meğer ayni işi ensemden da yapmaya başlamişlar. Az sonra burnuma kadar yükselmesun mi!... Dehşetlan kaçmaya başladum. Tam 80 kulaçtayim. Ağır ağır yükselurken başumdaki kavanoz suylan doldi. Baktum ben aşağı çekiy. Qni da, elumdekini da çıkarup attum. Yalanuz, makinayi bırakmayrum. Arkadaşlarum beni baygın halde aldilar. Makinacuğum islanmiş, içi suylan dolmiş, filim da tamamen yapışmış idi. Emeğume yazuk oldi.

Burdan genç arkadaşlara sesleniyrum :
Su alti çekimi içun dalarsanuz sakun hamur kullanmayin. Görüldüğu gibi baluklara yem olmaktadur. Onun yerine yenmez maddeler kullanun. Mesela cam macuni bu iş içun idaeldur. ...Uyy buni o zaman nasil akıl edemedum... Nasil akıl edemedum... Nasil akıl edemedum...



FOTOĞRAF TARİHİMİZDEN

SURET AĞA
Baltacı ile Katerina'nın ilişkilerini gizlice belgelemek için saray tarafından görevlendirilmiş ilk fotoğrafçılarımızdandır. Suret Ağa, yeniçeri kılığına girdikten sonra, kalkanına açtığı deliğe objektifini yerleştirip Baltacı'nın otağı çevresinde 170 murabba cam negatif çekmiştir.

Saraya yolladığı fotoğraflardan Baltacı'nın ihaneti anlaşılınca, bilindiği üzere başı vurdurulmuştur. Katerina'ya ait çıplak fotoğraflar ise 2. Meşrutiyete kadar elden ele dolaşmış, nice Osmanlı gencinin yüreğini yakmıştır.



FOTOĞRAFÇI KOCALARI İÇİN EŞLERİ NE DEDİLER?

Bayan Kurbetçi:
Kocam Sinan fotoğraf merakı başlayalı beri çok değişti. Garip huylar edinmeye başladı. Sanki eski Sinan gitti de yerine başkası geldi.

Bildiğiniz gibi kendisi mimardır. Geçen hafta çizdiği bir projede zemin kolonlarından üç tanesini zayıflattığını söyledi. İnşaat mühendisi olduğum için durumu hemen kavradım. "Deli misin" dedim. "insanlar ölecek, niye yaptın". Sol kaşını yukarı kaldırıp, alışık olmadığım bir yüz ifadesiyle gülerek şöyle yanıt verdi.:

"İnşaat bitip de insanlar içine taşındığında maksimum yük de sağlanmış olacak ve hesaplarıma göre saat üç doğrultusunda devrilip yıkılacak, İşte o devrilme anında ben hiç kimsenin çekemediği hareket fotoğrafını çekeceğim. Kih... Kih... Kih...




Gönül İşleri

34 yaşında esmer, orta boylu tahsilli ve güzel bir aile kızıyım, Fotoğraf sanatını çok seviyorum, Mahallede fotojenik olarak tanınır ve sevilirim. Bu güne kadar hep polaroid çeken ve Canon EOS serisi makinalara meraklı Nikoncu bir beyle evlenmeyi düşlemişimdir. Hele orta format makinası varsa benim için çok daha idealdir diyebilirim.

Taliplilerim beni lütfen bekletmesinler. Malum, ortalık digitalci gençlerden geçilmiyor.


Rumuz: Minik enstantane




Ziyaretçi Sayısı:1000724
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram