Editör

Bülent Irkkan

Yayın Kurulu

Tülin Ağca
Leyla Benli
D. Esra Ertürk
Elif İnan
Nejat Kutup
Fulya Köse
E.Kemal Mert
Doğanay Sevindik
Tacettin Teymur
Aylin Yılmazbayhan






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU
 
ara


"Çiçeği Burnunda" Yayınlar Bülent Irkkan

Çocukluğumun bir bölümü Ege’nin şirin ve eski tatil yerlerinden biri olan Ören’de (Burhaniye-Ören) geçmişti. Yaz aylarının gelmesiyle yerli yabancı turistlerle dolan Ören, sonbaharla birlikte biz çocuklara kalırdı. Kar görmediğimiz kış mevsimini, okul ve ders dışındaki saatlerde bol bol oyun oynayarak geçiririr, erik ağaçlarının yeşil meyvelerinin görülmesiyle birlikte tekrar yaz misafirlerini beklemeye başlardık. Bu dönemde sadece bakkal ve meydanda, otobüs durağının dibindeki gazete büfesi açık olurdu. Okula gitmek üzere otobüs beklediğim sabahlardan birinde, büfede bir kitap farkettim. Adını tam olarak hatırlayamıyorum ama Milliyet Çocuk Yayınları tarafından yayınlanmış, Japon kağıt katlama sanatı origami’den 1001 örneğin yer aldığı bir kitaptı. Kitabı görünce çok heyecanlanmıştım. Büfenin önünden her geçişte içim eriyerek bakıyordum. Kitap oldukça pahalıydı. Haftalığım 7.5 liraydı. Doğan Kardeş dergisi, sinema bileti, sinemanın birinci ve ikinci bölümlerinde yediğimiz günebakan (onsuz sinema çok yavan gelirdi), gidiş geliş parası ve okulda harcadıklarım ile haftalığım zar zor yeter, kalanını da anahtarı bende olmayan bankadan aldığımız kumbaraya atardım. Bir yandan günler, haftalar geçiyor, bir yandan da o kitaba olan isteğim giderek büyüyordu. Sonunda dayanamadım, evde kimsenin olmadığı bir zamanda kumbarayı kırdım, paraları kaptığım gibi büfeye koştum, kitabı satın alarak eve döndüm ve gizlice keyfini çıkarttım. Durum sonradan farkedilmişti ama iş işten geçmişti.

O günlerden kalma bir heyacan mıdır bilemiyorum, kitapçılara girdiğim zaman beni en heyecanlandıran şey yeni çıkmış kitapları görmek, onu ellerimin arasında evirip, çevirmek, incelemek ve tabi ki mümkünse satın alıp, eve götürmek.

Bu sayıdan itibaren sizlere fotoğraf üzerine yeni yayımlanmış kitapları –elimizden geldiğince- tanıtmaya çalışacağız. Bilgimiz dışında kalan ya da gözümüzden kaçanlar olursa eser sahipleri bizleri bağışlasınlar. Bizlere bildirin –biraz gecikmeli de olsa- bu köşede yayımlayalım.

Bol kitaplı  günler dileriz.

Sanat Dünyamız Sayı:84 - Fotoğraf Nerede Biter, Kollektif
Akla Kara Arası, Samih Rıfat
Yeryüzünde Yedi İz, Ara Güler
Biz, Süreyya Yılmaz Dernek ve Ergün Turan'ın Objektifinden
Ada'lı, Yalçın Savuran
Öneriler: Pasajlar(Das Passagenwerk), Walter Benjamin
 

Sanat Dünyamız Sayı:84
Fotoğraf Nerede Biter


Kollektif

Yapı Kredi Yayınları / Sanat Dünyamız Dizisi

 İçindekiler;

Editörden / Mine Haydaroğlu

Rüzgar Gülü / Dilek Bektaş, Nedim Gürsel, Jacques Mandelbaum, Orçun Türkay, Ali Akay, Özlem Hemiş Öztürk, Nuri Sağlam, Ali Ece, Ömer Faruk Şerifoğlu, Hilarie M. Sheet

Söyleşi / Necmi Sönmez
Georg Baselitz; "Benim sanatsal ilgim resim sanatına odaklı, hangi döneme, hangi ekole ait olduğu, hangi içeriğe sahip olduğu fark etmez; tüm resimler benim için bir modeldir."

Sanat-Mekan
Documenta11: Niçin Spor Ayakkabısı? / Nuri Sağlam
Kara Kutu / Okwui Enwezor

Sergi-Tartışma
Devamlı Devamsız / Necmi Zeka - Aykut Köksal

Tartışma
Türkiye'de Sanat Tarihi Eğitimi ve Sorunları / Afife Batur - Ali Akay - Günsel Renda - Uğur Tanyeli - Zeynep İnankur

Çerçeve
Fotoğraf Nerede Biter?
"Melankoli Çekmecesi"nden Fotoğraflar / Denis Roche
Elde Taşınan Fotoğraf Makinesi ve Şimdiki Önemi (1897) / Alfred Stieglitz
Bir Fotoğrafçı Olarak Hayatım (1900) / Nadar
Demeç (1958) / Robert Frank
Belirleyici An (1952) / Henri Cartier-Bresson
Modernist Akım Sürecinde Fotoğraf ve Sanat / Andy Grunberg
Postmodernizmin Fotoğraf Etkinliği / Douglas Crimp
Çağdaş Sanatta Fotoğraf Kullanımı ve Türkiye'de Fotoğraf Temeli Sanat Üzerine Düşünceler / Ahu Antmen
Görülmeyen Negatifin Esrarı / Nazif Topçuoğlu
"Fotoğraf"ı Yeniden Keşfetmek / Rosalind E. Krauss
Kayıtsızlık İşaretleri: Kavramsal Sanatta Ya Da Kavramsal Sanat Olarak Fotoğrafın Çeşitli Boyutları / Rana Öztürk
Fotoğraf: Gizemli Kayıt / Mehmet Ergüven
Walter Benjamin ve Fotoğrafçılık / Deneyim ve Teknik Çoğaltılabilirlik / Rainer Rochlitz
Fotofiniş / Paul Virilio
Boş İmge / İsmail Ertürk
Güzel Bir Yaz / Christian Caujolle
Uzakdoğu'da Çağdaş Fotoğraf Sanatı / Volkan Dede
Çetin Ergand: "Mekandaki Duyguyu Tek Bakış Açısıyla Algılamak Mümkün Değil." / Yusuf Murat Şen
Tam Fotoğraflık! / Orhan Cem Çetin
Işığın İktidarı / Levent Şentürk
Gökdelen Boylu Fasulye / Giorgio Manganelli

Okuma
Peruk Takan Kadınlar Üzerine... / Ayşe Durakbaşa - Nevval Sevindi - Kutluğ Ataman - Melek Ulagay - Demet Demir - Ruşen Çakır

Sandıktan
Düşünme Yolculuğunda İz Sürmek (M. Vedad Tek) / Afife Batur

Bkz.
Oyuncunun Gizli Sanatı / Ayşın Candan
Antik Bir Metropolün Yeni Kayıtları: Pergamon / Oğuz Tekin
 Yayın Kurulu Üyesi: Enis Batur, Güven Turan
Katkıda Bulunan: Nazif Topçuoğlu
Grafik Uygulama: Hakkı Mısırlıoğlu
Yayın Kurulu Üyesi: Ömer Faruk Şerifoğlu
Editör: Mine Haydaroğlu
Grafik Uygulama: Nahide Dikel
Editör: Cem İleri
Düzeltmen: İncilay Yılmazyurt
Yazı İşleri Yönetmeni: Saime Ahsen Erdoğan
Katkıda Bulunan: Enis Oktay, Burak Saltan
 Türkçe
262 s. -- Kuşe -- 21 x 30 cm
İstanbul, Yaz 2002
ISBN: 1300274084
Fotograf ve Resimli, Renkli , Etiket Fiyatı: 10.000.000 TL
Akla Kara Arası

Samih Rifat

Yapı Kredi Yayınları / Sanat Dizisi ,
 
"Derinlikleri, titreşimleri, yansımaları, anlamları kollayan ve bunu yıllar boyunca, neredeyse dinsel bir tutkuyla hiç durmaksızın yapan biri ancak böylesi bir mucize anını yaratabilir, yakalayabilir. Karşısındaki görüntüye bir yalvacın, bir kahinin, bir ozanın ya da bir sevgilinin tutkusuyla yaklaşan biri... Başka türlüsü olabilir mi zaten?"

"Mucize anı" yani, "o kare"nin doğduğu, fotoğrafın saptadığı an.

Samih Rifat Akla Kara Arası'nda fotoğraf üstüne yazdığı yazılardan; fotoğrafın anlamını, gerçeğini, hissettirdiğini, gösterdiğini ve göstermediğini didikleyerek anlamlı bir bütün oluşturan bir seçme yapıyor. Niepce'den Andriomenos'a, Henri Cartier-Bresson'dan Edouard Boubat'ya, Eugene Arget'den Andre Kertesz'e, Herve Guibert'den Denis Roche'a, Sebastiao Salgado'dan Josef Koudelka'ya, Arthur Tress'den Lee Friedlander'a, Nikos Ekonomopoulos'tan Ara Güler'e, Ahmet Elhan'dan Şahin Kaygun'a kadar fotoğrafı kuran, yapan, anlamlandıran ustaların fotoğraflarıyla.
(Arka Kapak)
 Editör: Ayfer Tunç
Kapak Tasarımı: Nahide Dikel
Düzeltmen: Fahri Güllüoğlu
124 s. -- Kuşe -- 17 x 24 cm
İstanbul, Eylül 2002
ISBN: 9750803388
Fotoğraflı , Etiket Fiyatı: 9.000.000 TL
Yeryüzünde Yedi İz

Ara Güler
Yapı Kredi Yayınları / Sanat Dizisi
 "Şehrinin, ülkesinin en ücra köşelerine dek uzandığını, en büyük tarihsel kişiliklerden en uç toplumsal tabakaların temsilcilerine dek objektifini her noktaya bir namlu gibi çevirdiğini gördüğümüz, bildiğimiz bu özel usta, Dünya'ya da aynı merak, gözüpeklik, had hudut tanımayan bir ilgiyle açılmıştı: Yeryüzünde Yedi İz, işte bu genişlemenin sıradışı sonuçlarını karşımıza diken bir çalışma - çağımız düşüncesine, edebiyatına, sanatına derin izler kazımış, yedi ulaşılması güç yaratıcıyla Ara Güler'in kurduğu diyalogları belgeliyor: Bertrand Russell, Pablo Picasso, Salvador Dali, Tennessee Williams, Marc Chagall, Louis Aragon ve William Saroyan: Büsbütün ayrıksı bir antoloji."
-Enis Batur-

"Kurdukları dünyanın içinde kalma isteği" duyan yedi kişinin, dünyalarını objektife araladıkları anların kitabı. Ara Güler'den.
(Arka Kapak)
 Tasarım: Nahide Dikel
Editör: Cem İleri
Türkçe
237 s. -- Kuşe -- Ciltli -- 24 x 34 cm
İstanbul, Temmuz 2002
ISBN: 9750803477
Resimli, Renkli Etiket Fiyatı: 60.000.000 TL

Biz
Süreyya Yılmaz Dernek ve Ergün Turan'ın Objektifinden

Süreyya Yılmaz Dernek, Ergün Turan
Eser Sahiplerinin Kendi Yayını

 Sımsıkı sarıldığınız kişiliklerimizin, yüzümüze geçirdiğimiz maskelerimizin ardında, varlığımızın derinliklerinde bizi birbirimize bağlayan ortak bir "Öz" saklı. Derindeki bu "Öz"ün yüzeye çıkmasına izin verdiğimizde artık ne birbirimize kızabilir, ne düşmanlık duyabilir, ne de kıskanabiliriz. Belki de böylelikle farklılıklarımızı bir çatışma nedeni olarak değil de yaşamın zenginliği olarak görebilir; ırk, din, dil, milliyet engellerini aşabilir; tüm insanlığı ailemiz, gezegenimizi de yuvamız olarak kabul edebiliriz. Bu aynı zamanda, günümüzün kendine benzemeyene yaşam hakkı tanımayan, kendini ve ihtiyaçlarını evrenin merkezine koyan narsistik dünya yorumu karşısında biraz olsun nefes almamıza yardımcı olabilir. Bütün sır "Diğeri"nde gizli. "Diğeri" farklılık demek. Farklılığı kabul etmek ve anlamaya çalışmak ise kendini bilmeye açılan bir pencere.

Yaşadığımız bu kentin sokaklarında her gün sayısız yüzlerle, "Diğer"leriyle göz gözeyiz. Bütün bu kent onların sesleri, onların acı ve sevinçleri ile dolu. Onlarla soluk alıp veriyor. Kentin köşesinde kara bir pano. Panonun önünde duran birbirinden farklı insanlar. Kendilerine ait ne varsa, bütün hikayeleri ile bize bakıyorlar. Onlar bizim dünyamız. Onlar, BİZ.
-Ergün Turan, Süreyya Yılmaz Dernek-
(Arka Kapak)
 Önsöz: Orhan Pamuk
Metin Yazarı: Orhan Pamuk
Tasarım: Işıl Döneray
Editör: Serdar Erener
Danışman: Uğurcan Ataoğlu
319 s. -- Kuşe -- 14 x 20 cm
İstanbul, 2002
ISBN: 975930290X
Fotoğraflı, Etiket Fiyatı: 35.000.000 TL
 

Ada'lı

Yalçın Savuran
Eser Sahiplerinin Kendi Yayını

 

İstanbul'da yaşamak mı İstanbul yaşanmalı mı sorusunun karşılığını bulabildiğim nadide yerlerden biri olduğu için Büyükada'yı seviyorum. Aslına bakarsak İstanbul'a çok yakın ama günümüz İstanbul'una da bir hayli uzak. Ada sokaklarında dolaşırken yalnızlığımı paylaşmayı seviyorum. Yaşanmışlıklar beni geçmiş zamana sürüklerken ışık şimdiki zamana taşımakta.
Bu albümü Ada'lılara ithaf ediyorum.
(Önsözden)

 Renkli fotoğraflı, Etiket fiyatı : 15.000.000 TL

Bir de kitap önerelim istedik (Kitaptan bir bölümü bu sayımızda bulabilirsiniz) :

Pasajlar
(Das Passagenwerk)

Walter Benjamin

Yapı Kredi Yayınları / Kâzım Taşkent Klasik Yapıtlar Dizisi

 ... Çalışmanın bütününe yakın bölümünde kendine özgü ve "mozayik" yöntemi diye adlandırılabilecek bir yöntemi uygulayan Benjamin, bütün bir dönemin kültür tarihini, genelde dikkat edilmeyen ayrıntılardan (döşeme biçimlerinden, giysilerden, akşam saatlerinin iş dönüşü kalabalığından, dedektif romanlarından, sokakların ışıklandırılmasından vb.) yola çıkarak, geliştirdiği kavramları ve dünya görüşünü "yaşayan" bir organizmanın kalıbı içerisinde sergiler. "Pasajlar"ın bu kitapta toplanan metinleri, Walter Benjamin'in kendi öngörmüş olduğu, ama kendisi hayattayken basım aşamasına gelemeyen düzenlemeye sadık kalınarak bir araya getirilmiştir.
(Arka Kapak)
 Çeviri: Ahmet Cemal
Yayına Hazırlayan: Selahattin Özpalabıyıklar
259 s. -- 13.5 x 21 cm
İstanbul, Nisan 1995
ISBN: 975-363-133-2
245 s., 1. Basım: Aralık 1993, 2. Basım, Basım Adedi: 2000 , Etiket Fiyatı: 10.000.000 TL



Ziyaretçi Sayısı:1000750
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram