ENGLISH
Editör/Yayın Yönetmeni

Koray Olşen

Yayın Kurulu

Reyhan Bilir
Aygün Doğan
Koray Özbaysal



Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU

Marka Avukatı / Copyright Lawyer
ARABULUCU
Ayşe OKÇU
 


    Sayılar    Sayı 43    TÜRKİYE'DEN    TOMAS HETMANEK
TOMAS HETMANEK

Tomas Hetmanek Profil Fotoğrafı.jpg

TOMAS HETMANEK

ZEHRA ÇÖPLÜ

Mayıs - 2022

1982’de Çek Cumhuriyeti’nde Sumperk’te doğan Tomas Hetmanek, Masaryk Üniversitesi’nde Sosyal  Pedagogy eğitimini 2002 yılında tamamladı.

Fotoğrafa duyduğu ilgi, bu alanda kendi kendini geliştirmesini sağladı. Büyük format makine kullanan, ıslak kolodyon yöntemiyle çalışarak, fotoğrafın oluşum süreçlerinde yaptığı müdahalelerle arayışını sürdürüyor.

Kendini şöyle ifade ediyor:

Büyük format kamera kullanan, alternatif fotoğraf proseslerinde uzman otodidakt bir fotoğrafçıyım. Tarihi fotoğrafçılığa olan ilgimin kaynağı tarihi tekniklerin “kendin yap”çı ruhundan geliyor. Sürecin her adımının bir parçası olmayı ve fotoğraflara mümkün olduğunca çok müdahale etmeyi seviyorum. Islak plaka kolodyon tekniğini öğrenirken hata yapmanın hazzını keşfettim ve o zamandan beridir çalışmalarımda bu ihtimali arttırmaya gayret ediyorum. Negatiflere kazıyarak, üzerlerine çizerek, ağartarak ve başkaca yöntemler kullanarak kasıtlı olarak hasar veriyorum.

Sonrasında bu hasarı gerek gördüğüm şekilde kurşun kalem ya da grafit tozuyla rötuşluyorum. Ayrıca son zamanlarda iş akışıma üçüncü bir teknik olarak mordançage ekledim.

Büyük format negatifin güzelliği ve benim yarattığım hasar arasındaki tansiyon, yaratım sürecimin özünü oluşturuyor. Henüz yeni ürettiğim bir işin manipülasyonla tahribatı, fotoğrafı derinleştirebilir de derinleştirmeyebilir de. Bu tek seferlik bir işlem olmak zorunda değildir.

Sıklıkla negatiflerime geri dönme, bir noktada gerçek potansiyellerinin meydana çıktığını hissedene kadar onlarla tekrar tekrar çalışma eğilimim vardır. Bu bazen aylar bazen yıllar sürebilir. Kağıt negatif prosesini seçmemin nedeni  tam da bu çok yönlülüğü ve hatalara alan tanımasıdır.

Direkt bir fotoğrafik baskı benim temasımı gerçekten benim ifadem haline getiren bir ham maddedir.

Fotoğraf, bana göre, bir rüya gibidir, bana kendimden bir çağrı. Bu çağrıyı cevaplayarak kendimi tamamlarım.

 
  • miray new 1.jpg
  • miray new 2.jpg
  • theother1.jpg
  • theother2.jpg
  • theother3.jpg
  • theother4.jpg
  • theother5.jpg
  • theother7.jpg
  • triptych1.jpg
  • triptych2.jpg
  • triptych3.jpg
  • web 1.jpg
  • web 2.jpg
  • web 3.jpg
Ziyaretçi Sayısı:893
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram