ENGLISH
 
Editör/Yayın Yönetmeni

Zehra Soylu Çöplü

Yayın Kurulu


Reyhan Bilir
Ali Hakan İlban
Aygün Doğan
Salih Zeki İlban
Koray Özbaysal
Bahar Akkoyun
Seray İrhan






Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU

Marka Avukatı / Copyright Lawyer
ARABULUCU
Ayşe OKÇU
 


    Sayılar    Sayı 43    DÜNYA'DAN    SEBASTİAN COPELAND
SEBASTİAN COPELAND

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (22).jpeg

SEBASTİAN COPELAND’IN KUTUPLARI

Selahattin Nemlioğlu- Reyhan Bilir

Mayıs - 2022

Yaşadığımız Dünyayı sevmek! Aslında sevgi sözcüğü önemli bir kavramın göstereni. Erich Fromm sevgiden söz ederken sevginin ne olmadığını da söyler. Sandığımız ilk sıcak duygu, ihtiyaçtan doğan yakınlaşma, geçici bir esinti olan anlık etkilenme ile sevgiyi ayırır. Sevgi bir süreçte gelişen, bir kas gibi zamanla geliştirilen bilinçli bir duygudur. Dünyamız garip garip sevgilerle dolu, geçici, çıkara odaklı, ben merkezli bir kullanım alanı olarak sevgiler… sevgi akılla ilişkinin kesildiği insanın anlığında varlığını yitiriyor.

Okyanusları, denizleri, buzulları, ovaları, dağları, ormanları, şelaleleri, habitatları, insanı şaşkınlığa düşüren çeşitlilikte canlılarıyla hazır bir sahnedeyiz. Evet bizler, içinde doğduğumuz bu zenginliği sorumsuzca kullanabileceğimiz bir sahne gibi gören baş sanatçı edasıyla, büyük büyük saygısızlıklarla, pervasızca davranıyoruz. Sanki tüm sahne, seyirciler, her şey ona adanmış gibi sorumsuzca davranan bir başrol starı. 

Saçlarımız daha gür çıksın diye boynuzlarını söküp aldığımız gergedanlar, zenginliğimizi göstermek için dişlerini söktüğümüz filler, gücümüzü göstermek için avladığımız hayvanlar… Başrol yıldızı diğer yaşamları düşünmez. Şımarıktır. İliklerine kadar gururla ve bencillikle doludur. Sadece ister, bedeli ne olursa olsun, bu onun doğuştan hakkı gibidir, sadece ister. İçinde yaşadığı çevreyi ve koşulları yok edene kadar istemeye devam edecek gibi.
Sahnede gözlerimizi açtığımızda, oyuncuların replikleri, yazılmış senaryonun yönlendirmesiyle rolümüzü oynamaya başlıyoruz. Sahnede yaratılan bu gerçeklik, bu kurgusal sistem, sahneyi istediği gibi kullanabileceğini düşünüyor. Doğadaki dengeler bozulursa oyun biter. Nitekim bozulmaya başladı, bugünlerde Antroposen dediğimiz şey bu, sahne tehlikede. Tüketimin boyutu değişince tüm dengeler de değişti ve sahne bu nedenle tehlikede. Ancak başrolde yer alan starlar, bu değişimi görmek ve önlemek yerine yeni kurgularla sahneye yapay umutlar katmayı sürdürüyorlar. Sahneyi boş ver, oyun sürsün.

Yakın gelecekte bir sabah bir Hitchcock filminde, bir şişe suyun mücevher olduğu, soluduğumuz havanın ölümcül olduğu bir dünyaya uyanabiliriz…olaylar böyle gelişiyor, sahne yoksa oyun da yok. 

Copeland’ın kutup fotoğrafları yaşamımızı sürdürebileceğimiz koşulları sağlayan önemli bir denge unsuru olarak tanımlanan buzulların erimesiyle ilgili düşünmemizi öneriyor. Aslında çevreci ve aktivist tavrıyla insanı ile Dünya’yı barıştırmaya çalışıyor. Bizleri senaryoyu yeniden düşünmeye yönlendiriyor. Sevgiyi öğrenmeye ve sahneyi gerçekten sevmeye zorunluyuz. Sahne yoksa, biz de yokuz.

Sanatçı Antarktika’ya iki kez gitti. İlk gidişinden sonra, 2007 yılında “Antarctica: A Global Warming” isimli çalışmasını yaptı. İkinci gidişi sonrası 2021 yılında “Antarctica: The Waking Giant” isimli çalışmasını gerçekleştirdi. 

Sanatçıya amacı sorulduğunda, "İnsanların dünyalarına âşık olmalarına yardımcı olmak" diyor. Onun çalışmaları küresel mesajlar ileten çalışmalardır. Antarktika serisi, dünyamızın göremediğimiz bir yanını bizimle tanıştırırken, bizlerin dünyayı tüketmekten kaçınmamızı ve sevmemizi öneriyor.

Bir sabah Mars’ta uyandığınızı hayal edin. Cebinizde bol sıfırlı bir banka hesabı, kartvizitinizde çok çok saygın bir adamın ünvanları olsun. Yanı başınızda yüzlerce ton altın külçeleri. Mars’ın tüm tapuları sizin olsun. Suyunuz yok, havanız yok, gıdanız yok, ne kadar anlamsız bir zenginliğiniz var. SAHNE YOKSA, SEN DE YOKSUN.

Copeland’ın fotoğraflarında dünyanın doğal yapısını, güzelliklerini neden yok ettiğimizi sorguluyoruz.

Teşekkürler COPELAND.

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (1).jpg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (7).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (17).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (2).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (4).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (5).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (3).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (9).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (10).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (6).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (8).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (12).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (15).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (14).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (21).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (20).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (11).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (19).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (13).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (1).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle  (18).jpeg

SEBASTIAN COPELAND'IN KUTUPLARI - Sebastian Copeland'ın izniyle 

Ziyaretçi Sayısı:276
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram