ENGLISH
Editör/Yayın Yönetmen

Selahattin Nemlioğlu

Yayın Kurulu

Reyhan Bilir
Aygün Doğan
Bahar Akkoyun
Seray Akkoyun
Koray Özbaysal 



Fotografya Yayın Kurulu
adına İmtiyaz Sahibi
Ş. Uğur Okçu


E-Mail Fotografya
fotografya@ada.net.tr

Yayınlanmasını İstediğiniz
Fotoğraf Haberleri İçin

fotografya@fotografya.gen.tr

ADANET Fotoğraf Editörü

Ş. Uğur OKÇU

Marka Avukatı / Copyright Lawyer
ARABULUCU
Ayşe OKÇU
 


SÖYLEŞİ > NUSRET NURDAN EREN İLE SÖYLEŞİ

NNE.jpg

Nusret Nurdan EREN

MERHABA

1931 yılında Istanbul Kısıklı’da doğmuşum.1959 yılında Istanbul Teknik Ünivesitesi Mimarlık Fakültesinden mezun oldum.1980 li yıllara kadar mimarlık yaptım.1969 yılında fotoğraf çekmeye başladım.Ve 1980 li yıllardan sonra yalnız fotoğraf düşündüm.

Fotoğrafa ilgim,ilkokul 2.ci sınıfında,okula giderken önünden geçtiğim bir kırtasiyeci dükkanı vitrininde gördüğüm bakalit bir fotoğraf makinesini,ailemi zorluyarak aldırmakla başladı.Fakat ilk filmi takarken arka kapağını kırdığım için hevesim çok kısa sürdü. Denizli Lisesinde yatılı okuduğum 1946 ve 1947 yıllarında,akşam üstü izinlerinde

bir fotoğrafçıya baskı işlerinde yardım ettim.O zaman fotoğraflar kutu veya körüklü 6x9 makinelerle çekiliyor,filmler banyodan sonra kesiliyor,altlarına fotoğraf kağıdı konularak cam şasilerde güneş ışığı ile pozlandırılıyordu.

1949 yılında Haydarpaşa Lisesi son sınıfta Yalçın EMİROĞLU ile camlı Ernemann makine İle sınıf fotoğrafları çekiyor ve banyo yapılan camları,ayni makineyi ters çevirerek pozlandırıyorduk.Sonra,1950 li yıllarda çok kısa bir süre Kodak Retina I fotoğraf makinem oldu ve birkaç makara S/B fotoğraf çektim

1965 yılında mimar Reha GÜNAY ve 1967 yılında mimar Sabit KALFAGİL ile tanıştım. yaptığımız gezilerde onlar fotoğraf çekerken beklemekten sıkıldığımı farkedip beni de meşgul etmek için,bana da bir fotoğraf makinesi aldırdılar.1968 de aldığım ilk makine Canon FT QL idi.Sonra FTb QL, F 1, F 1N, T 90, EOS 3 ve nihayet 6 D ile…bugünlere geldim.

Mimarlık çalışmaları zamanımın çoğunu aldığı için,banyosu da fiyatına dahil olan renkli dia Kodachrome II ve Kodachrome 64 ile çalışmayı tercih ettim.

1980 yılı Eylül ayında Tansu GÜRPINAR,kitap yapmak için,ANITKABİR de fotoğraf çekimi izini
aldı.(ANITKABİR in mimarı Ord.Prof.Emin ONAT mimarlık fakültesinde 9.cu sömestr hocamdı)
Onunla beraber ben de çekmeye başladım.ATATÜRK le beraber olmak ( ATATÜRK ün başucunda
yalnız başıma bir gün 1 saat,bir gün 1.5 saat kaldım.) ve hocam Emin ONAT ın eserini fotoğraflamak
benim için en büyük onurdu.Balıkgözü objektifler yeni çıkmıştı .Daha geniş görüntü elde edebilmek
için bu objektifleri tercih ettim.Istanbul’da oturduğum için Ankara’ya 4 ayda 6 defa gidip geldim.
Çünkü her defada 3-4 makara film çekip dönüyor,banyo için Almanya’ya gönderiyor,gelenleri
inceleyip tekrar Ankara’ya gidiyordum.

Hazırlayacağım gösteri için Halûk DOĞANBEY,Almanya’dan aldığı 2 adet triaklı Leitz projeksiyon makinesini verdi.Bu,Türkiye’de çift makine ile yapılan,yumuşak geçişli ilk gösterilerdendi.Gösteri, İlk olarak 14 ocak 1981 de Istanbuk AKM büyük salonunda sunuldu.Sonra TBMM de,Kültür Bakanlığında,defalarca birçok İlde,Fotokina da ve NewYork’ta gösterildi.

Halen;insan tarih ve genelliklle doğa fotoğraflarından.oluşan ( mesela 3000 den fazla mantar, 1000 den fazla çiçek…. ) büyük bir arşive sahibim.

Bir tek fotoğraf kitabı yaptım.ÇİVKUŞARKADAŞIM BOZ ARDIÇ


nusretnurdaneren.png


Yapıtllarını beğendiğim fotoğrafçılar :

Türk fotoğrafçılardan Sabit KALFAGİL,Yıldız MORAN ARUN,Şakir ECZACIBAŞI,İzzet KERİBAR, Ara GÜLER

Yabancı fotoğrafçılardan Ansel ADAMS,Franco FONTANA,Michael KENNA,Brett WESTON, Edward Henry WESTON, ,Frans LANTİNG,Sarah MARİANO.Sandra BARTOCHA,Louis BLANC, Henry Cartier BRESSON.Sebastio SALGADO

Nusret Nurdan EREN

SELÇUK MÜZESİ ARKEOLOJİ FOTOĞRAFLARI

KONUŞMASINDAN ( 1980 Lİ YILLAR )



FOTOĞRAF ÜZERİNE

Fotoğraf çekiminde esas olan,çekilmek istenen şeyin nerede.ne zaman ne şekilde bulunulabileceği,ne şekilde görülüp,nasıl gösterilmek istendiği ve nasıl çekileceğinin bilinmesidir.

    1. Fotoğraf çekmek için makineyi ayarlayın.Objektifi kapatıp 5 dakika dolaşın,sonra açıp tekrar bakın.Ben bu kareyi niçin çekiyorum,nasıl bir mesaj vermek istiyorum diye düşünün. Ondan sonra deklanşöre basın veya basmayın.

    2. Çekeceğiniz her fotoğrafın,hayatınızın en güzel karesi olacağını düşünerek gerekli dikkat ve itinayı gösterin.Ancak bu şekilde haraket ettiğiniz takdirde fotorafçılığınızı geliştirebilirsiniz.

    3. Deklanşöre basılıp perde kapanınca o kare bitmiştir. Hemen,daha başka,ama çok daha iyi ve güzelini nasıl çekerim diye düşünmeye başlamanız lazımdır.

    4. Herşeyi çekmeye çalışan hiçbirşey çekemez,unutmayın.

    5. Çekeceğiniz fotoğraf için gerekli ekipmanları kullanınız.

    6. Her fotoğraf çekiminin kendi özel teknikleri vardır. Çekerken de kendi ihtiyacınıza göre yeni teknikler ve yeni malzemeler geliştirebilirsiniz.

    7. Fotoğrafını çekeceğiniz konu hakkında bilgiler edinmeniz lazımdır.Çekerken de yeni şeyler öğrenebilirsiniz.

    8. Doğru zamanda doğru yerde olun.

    9. Çekeceğiniz şeyi nerede,ne zaman,nasıl ve ne şekilde

bulabileceğinizi önceden belirleyin.

    10. Doğru ve güzel fotoğraf çekebilmek için en başta genel kültürümüzün çok iyi olması,resim,müzik,edebiyat,coğrafya, tarih,botanik,zooloji,kimya,fizik yani herşeyi bilmemiz lazımdır. Ayrıca fotoğraf fiziğini,kimyasını,optiğini ve mekaniğini bilmemiz gerekir.

        11. Fotoğraf içinde gevezelik etmeyin.Sadelik ve basitlik güzeldir. ( Prof.Dr.Sabit KALFAGİL )
( 19.05.1934 – 05.05.2017 )

        12. Fotoğrafın bir ucu mesaj,bir ucu estetiktir.Yanlız mesaj veya yalnız estetik de güzel olabilir.İdeali ikisininde olduğu karedir.

( Prof.Dr.Sabit KALFAGİL ) ( 19.05.1934 – 05.05.2017 )

        13. Fotoğraf bir spordur.İlgi,dikkat,dakiklik,titizlik,temizlik,çalışkanlık disiplin ve başarıyı getirir.

        14. Kendinizi tarafsız gözle eleştirin.Mesela Ernst HAAS’ın çektikleri neden güzel,benimkiler neden ayni etkiyi yapmıyor diye düşünün.

        15. Deklanşöre basmış olmak için değil,bilerek ve düşünerek basın.

        16. Bir fotoğrafı çekerken daha evvel çektiğiniz veya sonra çekeceğiniz fotoğrafı düşünürseniz o fotoğrafa konsantre olamazsınız.,ii

        17. Çekilen fotoğrafın ilgi görebilmesi için ya çekilmişin çok daha iyisi, Ya da saçmalamamak şartı ile çekilmemişin iyisi olması gerekir.

18. Her fotoğraf çekildiği zamanın teknik imkânlarına,sosyolojik ve estetik anlayışına göre değerlendirilmelidir.

Son olarak;bu anlattıklarım,bütün bir fotoğraf yaşamımda elde edinilen tecrübelerin bir özetidir.


Fotoğraf 24 saat düşünülen,yaşanılan,ikinci plana atılamayacak bir konudur. İnsana,hayata özgü bir aşamanın bir yerini kavramsal olarak,dolu,yoğun, ağırlıklı olarak verebilen bir kişidir fotoğrafçı. (Yıldız MORAN ARUN)

( 24.06.1932 - 15.04.1995 )



EN SON OLARAK

Görmek isteyenler için yeterince ışık,
İstemiyenler için yeterince karanlık
vardır.
( Blaise PASCAL )

( Fransız matematikçi,fizikçi ve düşünür. )
( 19.06.1623 - 19.08.1662 )

Nice güzel fotoğraflar çekmeniz dileği ile…..
Nusret Nurdan EREN


(Söyleşiyi Ertan Şide yaptı. Daha sonra Sayın Nusret Nurdan Eren'in isteği doğrultusunda metne dönüştürüldü.)

  • NUSRETNURDANEREN-Bozardıc01.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-Bozardıc02.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-Bozardıc03.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-Bozardıc04.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-cicekler1.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-cicekler2.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-cicekler3.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-cicekler4.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-cicekler5.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-mantarlar0.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-mantarlar1.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-mantarlar2.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-mantarlar3.jpg
  • NUSRETNURDANEREN-mantarlar4.jpg






Ziyaretçi Sayısı:2207
 
   
 
   
 

Barındırma: AdaNET

 

Copyright and "Fair Use" Information

Dergimiz ticari bir kuruluş olmayıp amatör bir yayındır. Fotoğrafçıları ve dünyada yapılan fotoğraf çalışmalarını tanıtmak amacıyla bilgi ve haber yayınları yapmaktadır.
Bir kolektif anlayışıyla çalıştığı için makalelerde yer alan fotoğraflar ve alıntıların sorumluluğu makalenin yazarına, fotoğrafçısına aittir.
Dergide yer alan içeriklerden ve ihlallerden derginin herhangi bir sorumluluğu yoktur.

Fotoğrafya'da yayınlanan yazıların, fotoğrafların ve kısa filmlerin sorumluluğu
yazarlarına/fotoğrafçılarına/sanatçılarına/film yönetmenlerine aittir.

Dergimiz fotoğrafla ilgili gelişmeleri duyurmak amacıyla çalışmaktadır. Ek olarak, ülkemizde yeterince tanınmayan yabancı fotoğrafçılar ve fotoğraflarıyla ilgili bilgi de aktarmaktadır. Makalelerde yer alan fotoğraflar HABER amaçlı kullanılmaktadır.

AdaNET Ana Sayfa X-Hall Instagram