Back to Main Page

Back to Main PageSon SayıÖnceki SayılarEditörlerİletişim



Editör

Osman Ürper



Yayın Kurulu

Şeyda Aytem
Ayşegül Çakır



ADANET Fotoğraf Editörü

Uğur OKÇU



E-Mail Fotografya

afp@ada.com.tr


Sayı 2

Mavi Piramit 7557
Fotoğraf Grubu'ndan Esintiler


KIZLARI Bekaret Kontrolüne Götüren Kafa Yapisinin Bekaret Kontrolü Yapilsin*

Türkiye' nin gelecegini, Afife Jale gibi olan cesur kadinlar yönlendirecekler*

Adana' li genelev kadinlarina sonuna kadar destek veriyoruz*

Mavi Piramit 7557 Fotograf Grubu Fotografta tepki adina 28 kasim 1997 'de kurulmustur VE SFG Sinirtanimaz Fotografçilar Grubu' na çalismalarinda basarilar diler.


  1. FOTOFAK (FOTO MutFAK): MALZEME: 1 adet 1 metre eninde, 2 metre boyunda, 1 cm. kalinliginda üzeri tek desen, seffaf buzlu cam, 1 adet Torch (mini alev makinesi - pürümüz), 1 adet fotograf makinesi (istege bagli olarak 135 mm, medium format v.s. olabilir), 1 adet objektif (istege bagli), 1 adet tripot, 1 kaç adet isik kaynagi, 1 kaç degisik çap, kalinlik veya büyüklükte mercek, 1 kaç yemek kasigi yapistirici, 1 de model (kadin-erkek-köpek-kedi v.s.), 2 adet su hortumu ve iki adet dagitici agiz. Büyük buzlu cam alinir. Isik kaynaklari yerlestirilir. Büyük cama gelen isik kaynaklarinin buzlu cam üzerinde yansimasinin engellenmesi elzemdir. Isik kaynaklarinizin ve filminizin birbirine uymasi gerekmektedir. Aksi takdirde filtre kullanmaniz ihtiyaci olusacaktir ki, bu çekim için filtre kullanmak önerilmemektedir. Küçük diyafram (ya da diger adiyla büyük rakam diyafram) kullanmaniz size daha dogru ve lezzetli fotograflar verecektir. Eger diyaframiniz yeterli derecede büyük degilse kartondan kestiginiz ve ortasina çok küçük delik açtiginiz bir parçayi objektif arkasina yerlestirmeniz iyi sonuç verebilir. Bu damak tadina baglidir. Modelinizi buzlu cam arkasina yerlestirin. Modelinizin boyuna göre elinizdeki mercekleri buzlu cama yapistirin ve torch' la isitip iyice saglamlastirin. Modelin bazi bölümleri merceklerden dolayi yamrulacaktir. Buzlu cam da görüntüyü netsizlestirince ilginç bir görüntü ortaya çikacaktir. Aman buzlu cami fazla pisirmeyin, kirilabilir. Unutmayin bu büyüklükteki buzlu camlar bayagi pahaliya satiliyor. Eger dilerseniz buzlu cama çok ince iki hortumla ( hortumlarin seffaf olmasinda yarar var ) buzlu camin üst kismindan, objektife girmeyecek sekilde su verebilirsiniz. Hortumlarin ucuna suyu dagitmak için özel olarak birkaç çikisli dagitici koymanizda yarar var. Istege bagli olarak, buzlu camin bazi bölgelerine torch' u biraz uzaktan tutarak siyah gölgeler elde edilebilir. Bunun diger adi is' tir. Islak bir bezle silindigi zaman sorun yaratmaz. Sadece tek sorun var. O da yapistiriciyi iyi seçmek. Hem seffaf olacak, hem de buzlu cama yapistirilan merceklerin gerektigi zaman baska yerlere yapismasini saglayacaktir. Iyi fotograflar. Afiyet olsun. Ve iste mini bir PORTFOLYO

  2. Nefis bir gün. Günlük güneslik. Harika kumsal ve deniz. Kumsalda kupkuru bir agaç. Senin üzerinde çok çekici body type mayo. Renkleri kuma ve denize uygun. Civciv sarisi üzerinde, mavi ve kahverengi iki diyagonal kusak. Boynunda idam ipi ve ön kisminda siyah papyon bagli. Agaca görünmeyen bir sekilde belinden asilisin. Ama sanki boynundan asili gibi duruyorsun. Bacaklarin birbirine dolanmis vaziyette. Ayak parmaklarin gergin ve yere bakiyor. Ellerin gögsünde rahipvari kavusturulmus. Basin yana egik. Saçlarin arka taraftan at kuyrugu ve islak. Tamamen arkaya taranmis. Gözlerin kapali ve agzinda kipkirmizi bir gül.

  3. Üzerinde siyah body type mayo. Stüdyoda. Grimsi bir ton. Duvar ve yer ayni renk. Sonsuz fon. Tüm vücudun kremli, piril piril parliyor. Saçlarin arkadan upuzun örülmüs. El ve ayak tirnaklarin kirmizi boyali. Vücudun yan duruyor. Basin, vücudunla beraber hafif öne egik. Sol elin dirsekten yere yatay vaziyette öne uzanmis. Sag elin omuzdan geriye dogru ve her iki elinde parlak metalden iki tane dambil "dumbbell" (küçük halter) var. Sag ayagin öne dogru dizden bükümlü. Sol ayagin geriye dogru gergin. Hafif kosma pozisyonu.

  4. Saçlarin upuzun ve kivircik. Yüzünün her yanindan omuzlarina ve gögsüne dökülüyor. Az makyajlisin. Üzerinde bembeyaz hafif seffaf (saydam) bir elbise. Yerde oturuyorsun. Ayaklarin çiplak. Iki dizin bükülü ve yana dogru açik. Ayaklarin yanyana. Elbisenin uzun etekleri ayak bileklerine yakin. Etegin alt parçasi geride ve bacaklarinin alt kismi diz üstüne kadar görünüyor. Kucagin kir çiçekleri ile dolu. Dayandigin agaç akar su yaninda. Yerler yesil. Düsük ASA film. Akan su sis seklinde. Elbisenin gögüs kismi oldukça açik.

  5. Bir kaya üstündesin. Uzaktan hafif deniz görünüyor ve gün batimi. Günes son derece güzel ve gücünü yitirmemis. Çekim günese dogru. Siluetin görünüyor sadece. Vücudunun yandan kivrimlari siyah. Günes tam gözünde, sanki gözünden çikar gibi. Sen çiplaksin. Saçlarin arkadan upuzun örgülü.

  6. Termessos tiyatrosu. Uçurumun kenarindaki duvar üzerindesin. Basinda papatyalardan bir taç var. Yalin ayaksin. Üzerinde tülden elbise. Çok parçali. Rüzgarla savruluyor. Saçlarin örgülü ve arkada. Ayaklarin çiplak. Elbise ayak bileklerinde. Iki elinle iki yandan duvara dokunuyorsun. Bir ayagin hafifçe dizden bükümlü. Vücudun bir yana yatik. Arkada uçurumun tüm ayrintilari, sen ve tiyatro. Geçmis zamanlardan küçük bir ayrinti.

  7. Stüdyo. Süper siyah mini bir elbise. Çok ince askilari var. Ayaginda diz üstüne çikan çizmeler. Saçlarin kivir kivir ve kabarik. Aslan yelesi gibi. Çok koyu makyaj, siyaha yakin. Tirnaklar kipkirmizi boyali. Yaninda üç tane doberman köpegi ve zincirlerini tek elinle tutuyorsun. Öbür elinle zavalli pejmürde bir ihtiyarin beyaz saçlarindan yakalamissin. Adam izdirap içinde ve sana yalvariyor. Sen vahsi bir sekilde ona bakiyorsun. Çekim yandan. Stüdyodaki fon siyaha çok yakin. Yüzüne spot vuruyor. Yüzün en aydinlik yerin.

  8. Stüdyo. Beyaz fon. Çirilçiplak. Gögüs ve ön tarafi elde tutulan veya tutturulan beyaz elipsoit genis parça kapatiyor. Sanki o bölgeler hiç yok. Sanki vücut 3. Boyut arkasinda. Çekim siyah-beyaz. Beyaz parça elipsoit yerine, ( ) *** ( + ) *** ( - ) *** ( x ) *** ( ¸ ) *** ( / ) *** ( , ) *** ( ; ) *** ( . ) *** ( # ) *** ( $ ) *** ( DM ) *** ( £ ) *** ( ¥ ) *** ( © ) *** ( ® ) bunlardan herhangi biri de kullanilabilir. Sizin ayip kabul edilen!!! bölgelere ne gözle baktiginiza bagli. Bu parçalar ile fon arasinda çiplak poz ve degisik hareketler.

  9. Deprem bölgesinde insanlar perisan vaziyette ne yapacaklarini düsünürken, süper mini etekli mankenlerle moda fotograflari. Arka planda siyah - beyaz ve yasama savasi veren aç insanlar olmali. Sadece manken veya mankenler renkli. Bu tür fotograflara karsi çikan çok olacaktir. Ama ne önemi var. Sonuçta ses getirmek degil mi amaç. Hem zaten bir müddet kizarlar, sonra ne cesur adam-kadin v.s. derler. Fotografta yer alanlara ücret olarak, biraz da para vererek isi daha ilginç yapabilirsiniz. Yardim niyetine.

  10. Bir tank birliginde yari çiplak fotomodel ve birsürü asker. Tankin belirli yerlerinde moda fotograflari.

    Bir de senaryo var

  11. Kisa Bir SENARYO Taslagi: Kimliksiz KIMLIK. Sahil kasabasinda küçük ve deniz ürünleri ile restore edilmis meyhane. Içerisi los, tavana asilmis balik aglari ve yer yer kurutulmus kabuklu deniz hayvanlari. Bunlarin arasina yerlestirilmis düsük güçlü lambalar. Beyaz saçli, orta yasli sert bir adam kapidan içeri girer. Hava kararmak üzeredir. Aralik ayi. Deniz kabarmis, dalgalar mendirege vurup, köpükleri mendiregin üzerine çikmaktadir. Adam üzerindeki yagmurlugu çikarir ve askiya asar. Içeride gözlerini gezdirir. Henüz hiç kimse gelmemistir. Garsonu beklemeden pencere kenarindaki iki kisilik masaya yürür. Garson adamin kararli davranisini görünce durur ve adamin yanina gitmekten vaz geçer. Adam masaya oturur ve pencereden disari bakar. Denizi görür. Disarida artik hava karanliktir ve sokak lambalarinin isiginda denizin karayi dövdügü sinir görünmektedir. Adam kisa bir müddet kafasini bu görüntüden ayiramaz. Garson gelir. Konusurlar. Adam meze ve raki ismarlar. Garson birkaç sey getirir. Adam meze seçer. Garson bardagi doldurur. Buz ve su isteyip istemedigini sorar. Adam her ikisini de ister. Salgam suyu sorar. Olmadigini ögrenince diger bardaga su doldurur. Rakisindan bir yudum alir ve tekrar pencereden disari delirmis denize bakar. Isigin ötesi karanliktir. Ürkütücü bir görüntü vardir. Ürperir. Denizin üstündekileri düsünür bir an. Sicagi hisseder, güveni duyar ve gözünü pencereden ayirmadan denize bakar. Bardagindaki rakinin bittigini hissetmemistir. Bardaga bakar. Tekrar raki doldurmak için siseye uzanir. O anda karsi masadaki geç kiz ve delikanliyi görür. Bir an duralar ve genç kizin mini etegine bakar. Genç kiz bacak bacak üzerine atmis ve etegi çok yukarilara siyrilmistir. Siyah çorabin altindaki düzgün bacaklari içinde hisseder adam. Onlara dokunmak ister bir an. Genç kizla göz göze gelirler. Adam hemen basini pencereden disari çevirir. Delikanli adamin görüs alaninda ama ters durumda oldugundan, adami görmesi için basini çevirmesi gerekmektedir. Bu durum her nedense adami rahatlatir ve basini döndürüp tekrar genç kiza bakar. Tekrar gözleri karsilasir. Adam bardagini doldurur. Bir yudum alir. Su içer ve yemeye koyulur. Sikilir, tekrar disari bakar. Ilk andaki kadar rahat degildir. Denizden korkmaz artik. Ona bakmak ürkütmez onu nedense. Rakisini içer. Daha çabuk içmeye baslamistir. Ne zaman kafasini karsi masaya dogru döndürse genç kizin bakislari ile karsilasir. Sise yarilanmistir. Biraz daha iyi hisseder kendisini. Alkol etkilemis ve rahatlatmistir. Genç kizdan çok hoslanmistir. Kafasindan onunla beraber olmayi geçirir. Iliklerine kadar ürperir. Tekrar içer ve pencereden disari denize bakar. Kudur be namussuz diye düsünür. Bakislarini genç kizdan uzak tutmaya çalisir. Kendini yemege ve içkiye birakir. Sise bitmistir. Garsonu çagirir. Içeride çok az insan vardir. Ortam çok sessizdir. Müzik sesinin olmadigini ilk o an fark eder. Kiza bakar. Gözleri tekrar karsilasir. Sessizligin üzerinde düsünmez. Ikinci sisesi gelmistir. Sicak bir seyler ismarlar ve denize döner. Bir müddet öyle kalir ve geçmisini, denizi düsünür. Döner ve genç kiza dogru bakar. Masa bostur. Basini gayri ihtiyari kapiya çevirir. Kimse yoktur kapida. Sicak yemegi gelir. Yemegini yer. Siseyi yarim birakir. Hesabi ister. Kalkar ve yagmurlugunu giyer. Kapidan disari çikar. Yagmur baslamistir. Basini gök yüzüne kaldirir. Gözlerini yumar ve yagmur damlalarini hisseder yüzünde. Yeniden açar gözlerini. Gözleri kudurmus denizle karsilasir. Yagmurlugunun yakasini kaldirir. Derin bir nefes çeker. Bir gökyüzüne, bir denize bakar tekrar. Kisa bir müddet denizin sertlesen sesini dinler. Döner ve karanligin içinde kaybolur.